איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

יום הבטיחות בדרכים הארצי

28-11-11

מאת: שמעון סודאי – חבר הנהלת איגוד קציני הבטיחות בתעבורה

לפני ימים אחדים התקיים בכנסת  היום הלאומי לבטיחות בדרכים כשברקע נתונים לא מעודדים:

מספר ההרוגים בתאונות מתחילת השנה  גבוה ממספר ההרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. 353 בני אדם נהרגו בכבישים השנה.

יום הבטיחות בדרכים עמד בסימן "חושבים – חיים". 
להזכירכם, אתר האיגוד מעביר עדכון שבועי בנושא עגום זה כל יום א' .

נציגי הנהלת  האיגוד השתתפו בכנס בכנסת שהתקיים לרגל  "יום הבטיחות בדרכים" – מנכ"ל האיגוד מר צבי יוזנט ,עודד שאלוף ואנוכי שמעון סודאי .

חה"כ חמד עמאר – יו"ר השדולה למאבק בתאונות אשר יזם והפיק את היום והיה המארח של כנס חשוב זה בבית המחוקקים, ברך את הנוכחים וסקר את נושא צמצום תקציבי הרשות לבטיחות בדרכים .

פתח את הכנס יו"ר הכנסת חה"כ רובי ריבלין אשר  מסר כי האו"ם דיווח שישראל נמצאת במקום מכובד ברשימת הארצות אשר מקיימות מאבק עיקש בתאונות.

בכנס נכח מר רוברט נובאק מנהל הועדה לבטיחות בדרכים באו"ם אשר מסר שהתקבלה החלטה כי ב- 10 השנים הבאות, עד שנת 2020  יצורפו כמה שיותר מדינות לפרויקט, על מנת להכיר דרכי פעולה וניהול יידע במאבק בתאונות הדרכים.

מעל ל-30 אלף בני אדם נהרגו מאז קום המדינה, יותר מכלל הנופלים במלחמות ישראל ומספר ההרוגים בתאונות דרכים רק עולה עוד ועוד.

אנשי עמותת אור ירוק תקפו את הקיצוץ בתקציבי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמונה על הקטנת מספר ההרוגים וקושרים זאת באופן ישיר לעלייה במספר ההרוגים. אנשי העמותה מציגים נתונים לפיהם ניתן להווכח כי
לפני שנתיים, כשהתקציבים היו גבוהים יותר, מספר ההרוגים היה במגמת ירידה, אך מאז הוזרמו פחות כספים, חלה עלייה במספר ההרוגים.

עד לשנת 2015 , כך על פי התוכנית הלאומית, אמור מספר ההרוגים בדרכים לרדת אל מתחת ל 300 הרוגים בשנה, תוך כדי ירידה של 6% בכל שנה. השנה, לא זו בלבד שלא נרשמה ירידה כזו, נהפוך הוא, ישנה אפילו עלייה (קטנה) במספר ההרוגים.

בין יתר דבריו, שר התחבורה ישראל כץ ציין כי כוונת משרדו להעלות את סכומי הקנס לעבירות תנועה חמורות ואף הוסיף כי יש להגביר את המאבק בעברייני תנועה כבדים אשר מבצעים עבירות תנועה קשות.
לדוגמא: אם השנה היו כ- 40,000 אלף עבירות של מעבר צומת ברמזור אדום אזי כנראה שהקנס לא מרתיע דיו ולכן יש להעלות את סכום הקנס על מנת לצמצם עבירות חמורות אלה.

ח"כ רונית תירוש – יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ציינה שהמאבק בתאונות הוא עיקש ומתמקד בשלושה פרמטרים: הגורם האנושי ,הגורם הטכני, והתשתיות.  בהמשך דבריה הציעה לקדם חקיקה לפיה חלק מהתשלום הנגבה על קנסות בגין עבירות תנועה יעבור למשרד התחבורה לטובת תקציבי פיתוח ותשתיות.  
.
עו"ד  אוריאל לין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חיזק את דברי השר לפיהם יש לגלות אפס סלחנות לעברייני תנועה בכל הקשור לעבירות חמורות כגון: חציית צומת באור אדום, חציית פס הפרדה רציף  וכ"ו .

____________________________________________________



לקראת יום הבטיחות הארצי, מפרסמת "הרשות הלאומית"  דו"ח "מדדי התפקוד הבטיחותי"  המסייע להעריך את רמת הבטיחות ולהבין את התהליכים שגרמו לתאונות.


בשל תרומתם הרבה של מדדי הבטיחות בהערכת מצב הבטיחות ובמדידת יעילותן של הפעולות הנעשות בתחום, מדדים אלו מהווים אמצעי מרכזי בגיבוש תוכניות העבודה במדינות האיחוד האירופי וגם בישראל.

באמצעות מדדי התפקוד הבטיחותי ניתן להשוות את מצב הבטיחות בין מדינות ולאורך זמן.



לעיון בדו"ח " מדדי תיפקוד בטיחותי" – לחץ כאן

כלי נגישות