איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הצעת חוק בנושא נוהל 6 שהועלתה לאחרונה בכנסת, מציגה סעיפים שאינם תואמים את תפקידיו בפועל של קצין הבטיחות

24-11-11

מאת: שמעון סודאי – חבר הנהלת איגוד קציני הבטיחות בתעבורה

בעקבות העלאת הצעת החוק של ח"כ ביילסקי וח"כ חמד עמאר בנושא נוהל 6,  הגיעו ביום ג' 22/11/2011 לדיון בועדת הכלכלה של הכנסת, יו"ר האיגוד מר דוד בוקר ביחד עם חבר האיגוד מר רפי אברגי'ל להציג את עמדת האיגוד בדיון בנושא זה .

חשוב לציין שהנהלת האיגוד רואה  חשיבות רבה להיות שותפה בהכנת חוק שיהיה תקין ותואם את תפקידי קצין הבטיחות .

בהצעת החוק נמצאו מספר סעיפים אשר אינם תואמים את המציאות הקיימת בנוגע לתפקידיו ואחריותו של קצין הבטיחות ולכן יש להגיע לתמימות דעים טרם החלת החוק .

יו"ר האיגוד מר דוד בוקר שמח לדווח כי בקשותיו נפלו על אוזניים קשובות וח"כ זאב ביילסקי מסכים לדון בנושאים שעלו כולל בקשת יו"ר האיגוד להכיל בחוק אחריות שתחייב גם את בעל החברה ו/או המנכ"ל בעניין נוהל 6. 

בנוסף, הביעו נציגי האיגוד מורת רוח לכך שמציעי החוק התייחסו לנושא
כ- "נהיגה מסוכנת בחברות" ,דבר אשר מטיל דופי בכולם, מתייחס באופן שלילי אל כל מחזיקי הרכב ומציג אותם כנהגים מסוכנים ובכלל זה גם  אנו קציני הבטיחות. במקרה זה הובטח לשנות את הנוסח ל-"מערכת דיווח לטיפול בנהגים מועדים בחברות".

לדברי ח"כ ביילסקי, ״לאחר שנים הוכרע הויכוח באשר לנחיצותו של נוהל 6 כחוק. תאונות הדרכים גובות מחיר בלתי מתקבל על הדעת ואישורה של הצעת החוק במליאת הכנסת, תסייע בהפחתתן". ביילסקי הוסיף כי בכוונתו להתדיין עם כל הגורמים הנוגעים לדבר ולתקן את כל הסעיפים שראויים לשיפור לקראת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. ח"כ חמד עמר, המשמש יו״ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים אמר כי הנוהל הוא רק אחת החוליות בשרשרת הצעדים הנחוצים למאבק בתאונות הדרכים. מה שנחוץ עוד הוא הוספת סמכויות לקציני בטיחות והגדרת מסגרת אחריותם, כמו גם קביעת נורמה חוקית של הכשרה לנהגי המשאיות והמובילים.

לעיון בהצעת החוק המקורית של ח"כ ביילסקי – לחץ כאן

לעיון בנייר העמדה של הנהלת איגוד קציני הבטיחות – לחץ כאן
כלי נגישות