איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בקרוב, יאיר שמיר יו"ר דירקטוריון החברה הלאומית לדרכים

5-11-12
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ החליט למנות את יאיר שמיר, לשעבר יו"ר התעשייה האווירית לישראל, לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ). שמיר יחליף את מיכה גולדמן, שיסיים את תפקידו בסוף החודש הבא.

במסגרת תפקידו, יעמוד שמיר בין השאר בראש המנהלת שתקדם את הקמתו של קו רכבת מהיר לאילת, שישמש להסעת נוסעים והובלת מטענים וסחורות בין ים סוף לים התיכון.

השר כץ החליט על מינויו של שמיר לתפקיד לאור ניסיונו הרב בניהול פרויקטים ומיזמים גדולים ומורכבים בחברות פרטיות וציבוריות, וציין כי הוא יסייע להוביל את מהפכת התחבורה שמקדם משרדו בימים אלה, מאילת שבדרום ועד קרית שמונה שבצפון.

שמיר שימש בשורה ארוכה של תפקידים ניהוליים ונמנה עם אנשי העסקים הבכירים בישראל. בין היתר כיהן כיו"ר התעשיה האווירית, סגן נשיא ומנכ"ל של תאגיד סאיטקס בישראל, מנכ"ל חברת עלית, משנה לנשיא חברת ההשקעות "אתגר", יו"ר דירקטוריון אל על שניהל את תהליך ההפרטה של החברה, ויו"ר שמיר תעשיות אופטיקה.

במהלך 25 שנות שירותו בצה"ל, שירת שמיר כטייס, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה ומפקד יחידות שונות בחיל האוויר. במסגרת שירותו, הגיע לדרגת אלוף משנה ושימש כראש מחלקת מערכות בלהק ציוד של חיל האוויר.

שמיר ניהל ופיקח על פעילות הפיתוח והייצור של מערכות בקרה ותקשורת קרקעיות ומוטסות, היה ממונה על מחקר ופיתוח ורכש של כל מערכות האוויוניקה והציוד האלקטרוני עבור חיל האוויר. 

שמיר חבר בין היתר בהנהלות בטכניון ואוניברסיטת בן גוריון ומכהן כיו"ר מרכז שלם למחקר וחינוך. שמיר הוא בוגר הטכניון בחיפה, בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה. נשוי ואב לשלושה.

כלי נגישות