18-7-17
קול קורא – לקבלת הצעות לסיוע במניעת היסח הדעת הנגרמת מתקשורת ניידת בעת נהיגה
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (להלן: "הרשות") מזמינה את הציבור הרחב, גופים ויחידים כאחד, להגיש הצעות לסיוע במניעת היסח הדעת הנגרמת מתקשורת ניידת בעת נהיגה.
כל גורם, אשר ברשותו הצעות כאמור, מוזמן לפנות לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולבקש להציגו בפניה.
כל הצעה, אשר תמצא מתאימה, תיבחן על ידי הוועדה לבחינת דרכים להפחתת השימוש בטלפונים סלולאריים בעת נהיגה.
הפרטים נמצאים בקישור המצורף.
https://www.gov.il/he/
|
_____________________________________________________
להלן התייחסותו של שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות לנושא זה.
חברים,
כחלק מהניסיון המצטבר שיש לכל אחד מכם – אני סבור שיש לכם הצעות טובות בנושא להציע לבקשת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים .
על מנת לאתגר אתכם, אני מבקש למסור לכם שהצעתי להשתמש בטכנולוגיה לשפר את המצב בתחום הולכי הרגל וזאת על מנת לגרום להולך הרגל שמשתמש בטלפון הנייד בקרבת הכביש, לקבל התראה בעת התקרבות מכוניות . אם אתם חושבים בכיוון זה ו/או אחר אז תעבירו את המידע הלאה .
בהצלחה !!
_____________________________________________________
טור דעה !
בחודש האחרון נתקלתי 4 פעמים בחוסר זהירות משווע מצד הולכי רגל שחצו את הכביש כאשר מבטם מופנה למכשיר הסמארט- פון .
בעת האירוע המצב די מלחיץ. אתה צריך להיות עם מזל גדול כדי לצאת ממנו בשלום .
ברוב המקרים נאלצתי לבצע בלימת חרום ולהתפלל שלא לפגוע בהולך הרגל ו/או להיפגע מהרכב המגיח מאחור, לצד "כמעט תאונה" כתוצאה מסטייה מנתיב הנסיעה.
החלטתי להעלות את הנושא לתודעה. ולא בפעם הראשונה.
כבר לפני כחמש שנים פרסמתי כתבה באותו עניין תחת הכותרת " תאונות בדור – 4 ", בה טענתי כי בהוראות השימוש של הסמארט- פון יש מידע ואזהרות כלליות לגבי אופן השימוש, ולרוב אנו מתמקדים בנושא הקרינה. אך מה לגבי המידע בנושא אופן השימוש בזמן נהיגה/הליכה?
המציאות החדשה לה אנו נחשפים בשנים האחרונות בכל הכרוך בשימוש בסמארט -פון , לצד הטיעונים והעובדות העולים מהשטח – אמורים לגרום לשינוי בהרגלי החשיבה.
הדבר מחייב את המחוקק לקיים שינוי בתקנות התעבורה ולחשב מסלול מחדש.
על מנת לצמצמם את תופעת היסח הדעת, הגובה קורבנות חדשות לבקרים, יש לקיים שיח רציני שיכלול הן את התנהגות הנהג ולא פחות מכך –את התנהגות הולכי הרגל.
האחריות – צריך שתהא מוטלת על שני הגורמים גם יחד.
בבואנו לחצות את הכביש במעבר החצייה, יש לזכור שהדבר אינו מהווה ערובה לחצייה בביטחון.
קל וחומר כאשר הנכם מתעסקים בסמארט-פון ומסיחים את דעתכם מהדרך.
הסחת דעתו של הולך הרגל בעת חציית הכביש- מסכנת לא רק את עצמו, כי אם גם את כל משתמשי הדרך המצויים בסביבתו.
כאשר הולך רגל מתפרץ לכביש ללא זהירות מספקת, הדבר מפתיע את הנהג הנאלץ לסטות מנתיב נסיעתו ובמקרים רבים -לפגוע בגורם שלצידו או בזה הבא ממולו .
כל התנגשות של רכב דו גלגלי בגוף ו/או ברכב אחר תוך כדי בלימת פתע תביא בהכרח לנפילת הרוכב, ובהתאם למהירות ועוצמת הפגיעה והנפילה כך תהא פציעתו, שלא לומר מעבר לכך.
לסיכום :
לא רק לנהגי כלי הרכב השונים על הכביש יש אחריות לשלומם של הולכי הרגל. גם להולכי הרגל יש חובה כזו המגובה בתקנת תעבורה 21 ג' "חובת הזהירות הכללית ".
לכל הולכי הרגל הנוהגים בחוסר אחריות -ולאלה בפרט העוסקים בטלפון הנייד, המדברים או המסמסים בעת חציית הכביש, כשדעתם מוסחת – גם להם יש אחריות לא פחותה – כלפי נהגי הרכב .
אני סבור כי על המחוקק לתת דעתו בנושא, כך שתהא ענישה מתאימה והולמת לשני בעלי פוטנציאל הפגיעה וההרס. הן הנהג והן הולך הרגל – צריכים לשאת בתוצאות התנהגותם הלא אחראית ומסכנת החיים.
גם תשדירי שירות בעניין זה ראוי שיתפסו מקום נרחב באמצעי המדיה השונים, לצורך הגברת המודעות בקרב כל משתמשי הדרך. בכל גיל ובכל מקום.
הידעתם כי בהוואי: אושרה הצעת חוק האוסרת להביט בטלפון הנייד בזמן חציית כביש..?
רוב המדינות בארה"ב אוסרות על שליחת הודעות טקסט בזמן נהיגה. אך מה לגבי כתיבת הודעות תוך כדי הליכה וחציית כביש?
מועצת העיר הונולולו העבירה הצעת החוק הקובעת כי ייאסר על הולכי רגל להביט בטלפון נייד בזמן חציית כביש במעבר חצייה.
מי שיעבור על החוק צפוי להיקנס בין 15 ל-99 דולר, תלוי במספר הפעמים שעבר על האיסור.
הצעת החוק פוטרת הולכי שמבצעים שיחת חירום או עובדי הצלה במשמרת.
בקרוב אצלנו ….? .https://rotter.net/forum/scoops1/414307.shtml
** לקבלת נתוני תאונות הדרכים לשנת 2016 – היכנסו לקישור :
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4898707,00.html
בברכה,
שמעון סודאי – יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה .
כחלק מהניסיון המצטבר שיש לכל אחד מכם – אני סבור שיש לכם הצעות טובות בנושא להציע לבקשת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים .
על מנת לאתגר אתכם, אני מבקש למסור לכם שהצעתי להשתמש בטכנולוגיה לשפר את המצב בתחום הולכי הרגל וזאת על מנת לגרום להולך הרגל שמשתמש בטלפון הנייד בקרבת הכביש, לקבל התראה בעת התקרבות מכוניות . אם אתם חושבים בכיוון זה ו/או אחר אז תעבירו את המידע הלאה .
בהצלחה !!
_____________________________________________________
טור דעה !
בחודש האחרון נתקלתי 4 פעמים בחוסר זהירות משווע מצד הולכי רגל שחצו את הכביש כאשר מבטם מופנה למכשיר הסמארט- פון .
בעת האירוע המצב די מלחיץ. אתה צריך להיות עם מזל גדול כדי לצאת ממנו בשלום .
ברוב המקרים נאלצתי לבצע בלימת חרום ולהתפלל שלא לפגוע בהולך הרגל ו/או להיפגע מהרכב המגיח מאחור, לצד "כמעט תאונה" כתוצאה מסטייה מנתיב הנסיעה.
החלטתי להעלות את הנושא לתודעה. ולא בפעם הראשונה.
כבר לפני כחמש שנים פרסמתי כתבה באותו עניין תחת הכותרת " תאונות בדור – 4 ", בה טענתי כי בהוראות השימוש של הסמארט- פון יש מידע ואזהרות כלליות לגבי אופן השימוש, ולרוב אנו מתמקדים בנושא הקרינה. אך מה לגבי המידע בנושא אופן השימוש בזמן נהיגה/הליכה?
המציאות החדשה לה אנו נחשפים בשנים האחרונות בכל הכרוך בשימוש בסמארט -פון , לצד הטיעונים והעובדות העולים מהשטח – אמורים לגרום לשינוי בהרגלי החשיבה.
הדבר מחייב את המחוקק לקיים שינוי בתקנות התעבורה ולחשב מסלול מחדש.
על מנת לצמצמם את תופעת היסח הדעת, הגובה קורבנות חדשות לבקרים, יש לקיים שיח רציני שיכלול הן את התנהגות הנהג ולא פחות מכך –את התנהגות הולכי הרגל.
האחריות – צריך שתהא מוטלת על שני הגורמים גם יחד.
בבואנו לחצות את הכביש במעבר החצייה, יש לזכור שהדבר אינו מהווה ערובה לחצייה בביטחון.
קל וחומר כאשר הנכם מתעסקים בסמארט-פון ומסיחים את דעתכם מהדרך.
הסחת דעתו של הולך הרגל בעת חציית הכביש- מסכנת לא רק את עצמו, כי אם גם את כל משתמשי הדרך המצויים בסביבתו.
כאשר הולך רגל מתפרץ לכביש ללא זהירות מספקת, הדבר מפתיע את הנהג הנאלץ לסטות מנתיב נסיעתו ובמקרים רבים -לפגוע בגורם שלצידו או בזה הבא ממולו .
כל התנגשות של רכב דו גלגלי בגוף ו/או ברכב אחר תוך כדי בלימת פתע תביא בהכרח לנפילת הרוכב, ובהתאם למהירות ועוצמת הפגיעה והנפילה כך תהא פציעתו, שלא לומר מעבר לכך.
לסיכום :
לא רק לנהגי כלי הרכב השונים על הכביש יש אחריות לשלומם של הולכי הרגל. גם להולכי הרגל יש חובה כזו המגובה בתקנת תעבורה 21 ג' "חובת הזהירות הכללית ".
לכל הולכי הרגל הנוהגים בחוסר אחריות -ולאלה בפרט העוסקים בטלפון הנייד, המדברים או המסמסים בעת חציית הכביש, כשדעתם מוסחת – גם להם יש אחריות לא פחותה – כלפי נהגי הרכב .
אני סבור כי על המחוקק לתת דעתו בנושא, כך שתהא ענישה מתאימה והולמת לשני בעלי פוטנציאל הפגיעה וההרס. הן הנהג והן הולך הרגל – צריכים לשאת בתוצאות התנהגותם הלא אחראית ומסכנת החיים.
גם תשדירי שירות בעניין זה ראוי שיתפסו מקום נרחב באמצעי המדיה השונים, לצורך הגברת המודעות בקרב כל משתמשי הדרך. בכל גיל ובכל מקום.
הידעתם כי בהוואי: אושרה הצעת חוק האוסרת להביט בטלפון הנייד בזמן חציית כביש..?
רוב המדינות בארה"ב אוסרות על שליחת הודעות טקסט בזמן נהיגה. אך מה לגבי כתיבת הודעות תוך כדי הליכה וחציית כביש?
מועצת העיר הונולולו העבירה הצעת החוק הקובעת כי ייאסר על הולכי רגל להביט בטלפון נייד בזמן חציית כביש במעבר חצייה.
מי שיעבור על החוק צפוי להיקנס בין 15 ל-99 דולר, תלוי במספר הפעמים שעבר על האיסור.
הצעת החוק פוטרת הולכי שמבצעים שיחת חירום או עובדי הצלה במשמרת.
בקרוב אצלנו ….? .https://rotter.net/forum/scoops1/414307.shtml
** לקבלת נתוני תאונות הדרכים לשנת 2016 – היכנסו לקישור :
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4898707,00.html
בברכה,
שמעון סודאי – יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה .