איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

"לא ברור לי", אומר שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות, "מדוע מנסים במשרד התחבורה לקלקל דבר שעובד טוב.

22-10-17

ביום ד' שעבר (18/10/17) אירחה קבוצת לובינסקי, יבואנית פיז'ו, סיטרואן ו-MG קציני בטיחות החברים באיגוד קציני הבטיחות, המנהלים בעיקר ציי רכב פרטיים. האירוח כדברי אריאל בק, מנהל מח' ציי הרכב, היה לצורך הכרה של אחד את השני, הצגת דגמים חדשים ומגמות טכנולוגיות מבית היוצר סיטרואן, פיז'ו ו-MG.

האירוח היה לבבי וכלל הרצאות של בכירי החברה בראשם דורי מנור יו"ר החברה, דני שביט מנכ"ל החברה וכן הרצאת אורח מרתקת של יצחק לוי הבעלים של מחירון הרכב רב המוניטין "מחירון יצחק לוי".

את הכנס פתח אריאל בק, מנהל מח' ציי רכב בחברה שהודה לקציני הבטיחות על השתתפותם בכנס וציין השגים ושיפורים במוצרי החברה שעושים את דגמי הרכב החדשים לאטרקטיבים במיוחד. "יש לנו מוצרים טובים", אמר בק והוסיף "תדרשו אותם".

לאחר דברי הפתיחה של בק, עלה שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות לשאת את דבריו. לאחר דברי תודה לאנשי חב' לובינסקי על אירוח חברי האיגוד, ייחד סודאי את דבריו לנושא אחד וחשוב שעלה לאחרונה על המדוכה שלא מרצונו.

מבין הסוגים השונים של ציי הרכב, ציים בתחום הרכב הפרטי נוחלים במיוחד הצלחה רבה. קציני הבטיחות בתחום זה מצליחים לתחזק את ציי הרכב אותם הם מנהלים ברמה גבוהה.  קציני הבטיחות דואגים במסגרת תפקידם לטיפולים מסודרים ותחזוקה מוקפדת, טיפול ב"גורם האנושי" ע"י הדרכות לנהגים, מעקב על עבירות תנועה ופיקוח על נהגים סוררים, כשקורות תאונות, מתקיים תיחקור  ומוסקות מסקנות מהן, חידוש מסמכים נעשה במועד, מתקיימות בדיקות תקופתיות, ארסנל כלי הרכב מרוענן כשצריך וכו'. כל אלו ועוד ללא כל ספק מביאים במישרין לצמצום תאונות הדרכים במכוניות  של ציי רכב אשר מנוהלים ע"י קציני הבטיחות והרי זו המטרה העיקרית בהעסקת קציני הבטיחות.

כל חברה בה צי רכב פרטי של לפחות 40 כלי רכב, מחוייבת על פי חוק להעסיק קצין בטיחות ואכן יש טעם הגיוני לכך כי הרי ללא מנהל מקצועי, קשה להשתלט על מספר כלי רכב כה גדול ולנהל אותו בהצלחה.

לאחרונה נשמעו קולות מוזרים ובלתי מובנים בעליל מכוון משרד התחבורה, לפיהם מתגבשת דעה כי החובה להעסקת קצין בטיחות בתחום הרכב הפרטי תהיה רק החל מ-100 כלי רכב, במקום 40 כלי רכב עד כה. 

"לא ברור לי", אומר שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות, "מדוע מנסים במשרד התחבורה לקלקל דבר שעובד טוב. רמת התחזוקה בציים המנוהלים ע"י קציני בטיחות גבוהה, ה"גורם האנושי" מטופל בקפידה, אז מדוע לקלקל ?" מתרעם סודאי. "אנחנו לא ניתן לזה יד ונהפוך את הקערה על פיה" מוסיף בכעס סודאי. "נעשה את כל הנדרש וננקוט בכל האמצעים על מנת למנוע מהלך רע זה". "משמעות מהלך כגון זה הינה ירידה משמעותית ברמת התחזוקה של עשרות אלפי כלי רכב הנעים בדרכים והזנחה בטיפול ב"גורם האנושי" של עשרות אלפי נוהגים, מה שיביא בהכרח לעליה בתאונות דרכים, יותר נפגעים ויותר נזק לרכוש". איגוד קציני הבטיחות כאיגוד האמון על שמירה והגברת הבטיחות בדרכים, אינו יכול בשום פנים ואופן להסכים למהלך כזה שברור כי יפגע בבטיחות", מסכם סודאי דבריו בנושא זה.  

לאחר דבריו הנוקבים של סודאי עלה דורי מנור, יו"ר חב' לובינסקי לשאת את דבריו. מנור הביא את ה"אני מאמין" שלו באשר לעתיד הצפוי בענף הרכב בשנים הקרובות.
לדברי מנור אנו עומדים בפיתחן של ארבע מהפכות שלאחריהן נראה ענף רכב שונה לחלוטין מזה המתנהל כיום.
מהפכת בעלות – פחות אנשים יהיו רשומים כבעלים כבעלים של כלי רכב.
מהפכת חישמול – יותר מכוניות חשמליות ינועו על הכבישים. 
מהפכת שיתוף – מכונית אחת תשרת הרבה אנשים. בעידן השיתוף, המכונית תיסע ברוב שעות היממה, בעוד שכיום מנוצלת המכונית שעות ספורות בלבד.
מהפכת הנהיגה העצמונית – לדעת מנור, מועד עלייתה המשוערת על הכביש של המכונית האוטונומית יידחה, זה לא יקרה בשנים הקרובות וכשלב ביניים מציין מנור את הנהיגה העצמונית אשר בשונה מנהיגה אוטונומית שהיא ללא כל התערבות של נהג, הנהיגה העצמונית משתפת את הנהג למרות שרבות מפעולות הרכב נעשות ללא התערבותו האקטיבית.
מנור מציין כי אנו לקראת תקופה מאתגרת וחברות הרכב אותן הוא מייצג נערכות לקראתה. "התקדמנו בכמה דרגות" אומר מנור ומציין " המכוניות שלנו זכו בפרסים בינלאומים חשובים המעידים על טיבן. בקרוב נקבל מכוניות חשמליות התואמות את המגמה של מהפכת החישמול". 

דני שביט מנכ"ל חב' לובינסקי דיבר על דגמים חדשים הצפויים להגיע. בין היתר הזכיר שביט את ה-3008 של פיז'ו שזכתה בתואר של "מכונית השנה" באירופה, DS מותג הפרמיום של פיז'ו ממנו נהנה גם נשיא צרפת, C3 של סיטרואן שעברה שידרוג רציני ודגמים נוספים שגם הם שודרגו וצויידו במנועים וגירים חדשים, מערכות בטיחות מתקדמות והוכנסו בהם וטכנולוגיות חדשניות.  "כל הדגמים ישודרגו או יוחלפו" מציין שביט ומוסיף כי בקרוב צפויות השקות של דגמים חדשים. שביט מציין כי סיטרואן ופיז'ו נמצאות בנקודת זמן של חידושים טכנולוגים, עיצובים חדשים והכנסת מערכות בטיחות מתקדמות. 
בהתייחסו ל-MG יצרנית ענק סינית המיוצגת אף היא ע"י חב' לובינסקי, ציין שביט כי בכל העולם מיוצרים בשנה כ-84 מליון מכוניות. 24 מליון מכוניות מיוצרות בסין. השוק הסיני גדול פי שניים מהשוק האמריקאי. אחת מיצרניות הרכב הבולטות בסין הינה MG המוכרת מליוני מכוניות בסין ומתגברת עתה גם את מכירותיה מחוץ לסין. MG מוכרת מחוץ לסין מכוניות המותאמות לצרכי השוק בחצי הכדור המערבי. חב' לובינסקי מייצגת את MG בישראל ואמורה לקבל בין היתר גם רכבים חשמליים מתוצרתה.

מאיר צוק, מנהל תיקי לקוחות וליסינג בחב' לובינסקי דיבר על כך שבלובינסקי מודעים שלכל לקוח הרוכש רכב חדש, יש צרכים משלו. המגוון הגדול והתצורות הרבות של הדגמים הקיימים, מאפשרים התאמה לצרכי הלקוח. חברות הליסינג לא תמיד מציעים ללקוחותיהם את ארסנל הדגמים מבית לובינסקי ולכן צוק מציע לקציני הבטיחות לדרוש מחברות הליסינג להציע להם את דגמי החברה. "אם לא תדרשו, לא תקבלו" אומר צוק.  

גילי כרמלי מנהל מח' מסחריות הציג, יש לציין בלהט רב,  את מגוון הדגמים המסחריים של פיז'ו וסיטרואן. הדגמים המסחריים קיימים בתצורות וגדלים שונים, מה שמאפשר התאמתם לדרישות הלקוחות בהתאם לצרכיהם.  כרמלי ציין כי נתח השוק של פיז'ו וסיטרואן בשנת 2016 בסיגמנט המסחריות עמד על לא פחות מ-40%, נתון מרשים לכל הדעות. 

גלית בל שלום, מנהלת מח' שרות לקוחות עסקיים, הציעה לקציני הבטיחות שרות ממוקד דרכה שיחסוך התרוצצויות מיותרות במחלקות אחרות בלובינסקי. הכל תחת קורת גג אחת. בל שלום מבטיחה להפעיל את כל גורמי החב' דרכה. בנוסף, מציעה בל שלום הסכמי אחזקה וחבילות שרות יעודיות לפי דרישות הלקוח. קיימות אפשרויות רבות, אומרת בל שלום. במקום להתעסק עם חשבוניות רבות ממחלקות שונות בחברה, מציעה בל שלום חשבונית אחת בלבד שתרכז בתוכה את כל החיובים מכל המחלקות. הרבה יותר נח ויעיל. כל אלו ועוד. בל שלום מציעה גם ימי עיון והדרכות לצורך קליטה מהירה ויעילה של כלי הרכב החדשים. 

שחר, מנהל המח' הטכנית בלובינסקי דיבר על מערכות הבטיחות המתקדמות שמותקנות במבחר הדגמים של סיטרואן ופיז'ו. כיאה לחברה הנמצאת בחזית הטכנולוגית של ענף הרכב, מצטיידים הדגמים החדשים במגוון מערכות בטיחות מתקדמות ובין היתר ציין שחר את מערכת השיוט האדפטיבית עם עצירה מלאה מ-30 עד 180 קמ"ש, מערכת לתיקון סטייה מנתיב ובקרת שטחים מתים, מערכת לבלימה אוטונומית בזמן חירום, מערכת לראיית לילה, בקרת עירנות נהג, תאורת לד המתאימה עצמה לתנאיי הדרך, חנייה אוטומטית ועוד. יצויין כי מטבע הדברים, בשלב זה, לא כל המערכות מותקנות בכל הדגמים. ישנן מערכות המותקנות רק בדיגמי הפרימיום אך מנגד, רבות מן המערכות המתקדמות מותקנות בכל הדגמים.

לקינוח, יצחק לוי, הבעלים של "מחירון הרכב יצחק לוי" בהרצאה שוברת שיגרה הביא מעט מתפיסתו ותובנותיו המתבססות על נסיונו רב השנים בענף הרכב. דבריו הקולחים שתובלו בקורטוב של הומור העלו חיוכים וקורת רוח בקרב שומעיו. 
בהתיחסו למחירון הרכב שלו, אמר לוי כי המחירים המצויינים במחירון הינם מאוזנים. הקונה רוצה שהמחיר יהיה נמוך ככל האפשר והמוכר רוצה שהמחיר יהיה גבוה ככל האפשר. "לוחצים עלי שני הצדדים" אומר לוי ומוסיף: "הלחצים המנוגדים הם אלו שגורמים למחירים להיות מאוזנים".
לוי טוען כי רכב נקנה בכדי למכור אותו שוב. רכב שלא הולך בתור משומש, היצור שלא יופסק. 
לוי סבור כי  שוק המכירות לא מיצה את עצמו ויש מקום למכירת עוד כלי רכב חדשים. אמנם קיימת צפיפות במרכז, בין חדרה לגדרה, אך המינוע בכל רחבי הארץ כולה אינו גבוה ויכול לספוג עוד כמות כלי רכב לא מבוטלת. 
לוי צופה כי ב-2018 תתאפיין בכניסה של עוד ועוד כלי רכב חשמליים
ו-plug-in.
כלי נגישות