איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

"ככל שהדבר יהיה תלוי בי בעתיד, אפעל להוריד באופן דרסטי את המיסוי על הרכב, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית"

21-11-17
"ככל שהדבר יהיה תלוי בי בעתיד, אפעל להוריד באופן דרסטי את המיסוי על הרכב, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית"
כך אמר השר ישראל כץ בועידת פיסגת הרכב שהתקיימה במרכז הקונגרסים באיירפורט סיטי.

השר כץ תקף את מובילי הקמפיין נגד התקנת מערכות בטיחות: "תחסכו את הכסף שלכם – זה לא יעזור לכם! לא כתבות מוזמנות, וגם לא פניות פיקטיביות למבקר המדינה. תפקידי לקבל את ההחלטות הנכונות ולבצע אותן לטובת אזרחי מדינת ישראל."

"הרכב הפך לפרה החולבת של מדינת ישראל והקופה הציבורית התמכרה להכנסות מענף הרכב. ככל שהדבר יהיה תלוי בי בעתיד, אפעל להוריד באופן דרסטי את המיסוי על הרכב, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובאמצעים אחרים, בעיקר בשעות העומס, כפי שמקובל בעולם",  

השר כץ ציין כי משרד התחבורה השלים את חוק רישוי שירותי הרכב, שיביא להגדלת התחרות בייבוא הרכב ולהפחתה משמעותית בעלויות של שירותי התחזוקה, הטיפול במוסכים וחלקי החילוף. בימים אלה עוסק המשרד בהשלמת התקנות וביישום החוק.
"מתי אני יודע שמשהו מתחיל לעבוד? כאשר המונופולים העוסקים בענף, מתחילים להסביר כמה זה לא נכון, לא כדאי ולא טוב לצרכן. למשל ההחלטה שקיבלנו על תמרוץ וחיוב התקנת מערכות התרעה חכמות למניעת תאונות בכלי הרכב – הטבה שהמדינה מעניקה לציבור הנהגים למען הצלת חיים", אמר השר כץ.

שר התחבורה הוסיף כי בכל העולם הוכח חד משמעית שהשימוש במערכות האלה הפחית את היקף התאונות והנפגעים. "אלא שפחות תאונות משמעותן גם פחות חלקי חילוף, ופחות הכנסות וריווחי עתק לעוסקים בענף! מה עושים? שוכרים יחצני״ם ופותחים בקמפיין המסביר, בהפוך על הפוך, שלא הוכח כי המערכות יעילות ושההליך שמוביל משרד התחבורה לא שיוויוני ונועד לסייע לחברה, כזאת או אחרת. ממש זעקת הקוזק הגוזל", הוסיף השר כץ.
 
השר כץ הדגיש כי מדובר במערכות המונעות תאונות דרכים ומצילות חיים וכי ההליך שהוביל המשרד, בשיתוף עם משרדי הממשלה האחרים, הוא שוויוני לחלוטין. "הדבר הראשון שעשיתי היה לקרוא ליועצת המשפטית של משרד התחבורה ולבקש שתוודא שההליך ינוהל באופן שוויוני. ממנכ"לית המשרד קרן טרנר בקשתי לגבש את ההליך ולהובילו באופן שיאפשר לכל חברה שתעמוד בקריטריונים הנדרשים להשתתף בתחרות – וכך אכן נעשה. מה שמדאיג את העוסקים בענף זה לא שזה לא יעבוד – אלא שזה כן יעבוד", ציין השר כץ.
 
השר כץ ציין כי לא נכנע בעבר לקמפיינים שנוהלו נגדו. "למרות הקמפיין על רפורמת השמים הפתוחים, פתחתי את השמים לתחרות והוזלתי את מחירי הטיסות. למרות הקמפיין נגד הרפורמה בנמלים – כיום נבנים שני נמלים חדשים מתחרים בחיפה ובאשדוד, שיהפכו את ישראל למרכז בין לאומי של תובלה ימית וגשר אזורי לים התיכון ויוזילו את יוקר המחיה".

"למרות הקמפיין נגד הרפורמה ברכבת ישראל – היום חברת הרכבת שינתה פניה לחלוטין. למרות ההתנגדות לפתיחת ישראל לתחרות ולפעילות של חברות זרות, מהמובילות בעולם בתחום התשתיות, היום מדינת ישראל מרושתת ומתחברת לאורכה ולרוחבה ברשת כבישים, רכבות, מחלפים, רכבות קלות, שדות תעופה והחברות הישראליות עובדות מעל ומעבר. לא נכנעתי גם לבוחני הרכב, ששבתו ואיימו, ופנו לכל בתי המשפט – וכיום מקודמת רפורמה שתאפשר לכל צעיר וצעירה בישראל לגשת למבחני נהיגה בתוך 3 ימים, במקום 5 חודשים".

"תפקידי לקבל את ההחלטות הנכונות ולבצע אותן לטובת אזרחי מדינת ישראל. האתגרים עצומים והסיכויים גדולים. העולם הולך להשתנות – וישראל תהיה שם בקדמת הבמה", הדגיש השר כץ. 
כלי נגישות