איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

חלק מנהגי המשאיות אינם מוכשרים לתפקידם באופן נאות

23-8-17

לאחרונה אנו עדים לריבוי תאונות דרכים בהן מעורבות משאיות. רק בשבועיים האחרונים ארעו שלוש תאונות קשות בהן התנגשו משאיות בגשרים. מטבע הדברים, הכיסוי התקשורתי היה גדול והמדיה סערה וגעשה – ובצדק.

בתוך כך, גם ערוץ הרדיו "ערוץ הרכב הארצי", המקדיש את שידוריו לענף הרכב נדרש לסוגיה זו והעלה לשידור את שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה המבין דבר או שניים בתחום הבטיחות.

סודאי נתבקש להביע את דעתו בהסתמך על הידע והנסיון הרבים שלו כקצין בטיחות בכיר וכיו"ר איגוד קציני הבטיחות, בכל הנוגע לסיבות שלדעתו גורמות לתאונות הדרכים בהן מעורבות משאיות ובדרכים בהן יש לנקוט על מנת לצמצם תופעה מסוכנת זו.

בין יתר דבריו, ציין סודאי כי נהגי המשאיות אינם מוכשרים לתפקידם באופן נאות, הם לומדים רק בכדי לעבור את המבחנים לצורך קבלת הרשיון לנהיגת משאית . הפיקוח על הנהגים, אלו המפעילים משאיות בודדות, אינו מספק. הפיקוח נעשה ע"י חברות מסחריות הנותנות שרותי בטיחות מצומצמים רק בהתאם לחוק מוביל וזה כמובן איננו מספיק.

סודאי מציין כי ישנם היום פתרונות טכנולוגים היכולים לסייע בצמצום התאונות הללו. כדוגמא מצביע סודאי על התקן המונע התנעת המשאית אם המנוף המותקן עליה אינו סגור. התקן זה מונע נסיעת משאית עם מנוף פתוח. אילו היה קיים התקן זה במשאית שהייתה מעורבת באסון גשר קוקה קולה, מן הסתם הייתה נמנעת תאונה זו וחיי הנהג היו ניצלים. וזו רק דוגמא אחת למה שניתן לעשות ע"י אמצעים טכנולוגים.

נהגים העובדים בחברות מסודרות, המפוקחות ע"י קציני בטיחות, זוכים להשתלמויות, ימי עיון ואמצעי בטיחות טכנולוגים המסייעים להם בשמירה על הבטיחות בנהיגה. אולם, סודאי מלין על כך שעוד ועוד עבודות מועמסות על כתפי קציני הבטיחות שטובעים בים של עבודה ומנגד מצמצמים להם את היקפי המישרות מה שכמובן פוגע באיכות עבודתם של קציני הבטיחות.

להאזנה לדבריו המלאים של סודאי בראיון לערוץ הרכב, לחצו על הקישור הבא:
כלי נגישות