איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ועדת הכלכלה החלה לדון היום (21/3/17) בתיקונים לתקנות קציני הבטיחות בתעבורה

21-3-17

לחברי האיגוד,
לפני מספר שעות הסתיים הדיון הראשון, מתוך סדרה של דיונים שיתקיימו בהמשך, בנוגע לתיקון חלק י' לתקנות התעבורה.

בדיון נכחו כמובן גם נציגי האיגוד בהם היועץ המשפטי עו"ד ניסים עזרן , מנהלת המשרד צביה שולמן ,ספי דיין חבר הנהלה , משה שלו מחברת אלביט מערכות, מנהל תחום קציני בטיחות לשעבר מר גק'י לוי שמכיר את הנושא לעומק ועוד תומכים שפועלים לטובת הבטיחות ללא כל מניע נסתר ו/או אינטרס אישי.. 

התרשמנו כי חברי הועדה שנכחו בדיון ובפרט יו"ר ועדת הכלכלה  איתן כבל וחבר הכנסת יעקב פרי, בקיאים בנושא וערים לסכנות הבטיחותיות והסוציאליות שבניסיון להפוך אותנו לעובדי קבלן ולצמצם את היקף משרותינו.

הדיון בעצם צורת ההעסקה טרם עלה על שולחן הדיונים הואיל ויו"ר הועדה ח"כ כבל העדיף לעסוק קודם במהות תפקידו של קצין הבטיחות. מן הסתם, הדיון באופן ההעסקה יעלה באחד הדיונים הבאים.

בכל מקרה, אנו נציגי האיגוד נהיה נוכחים בכל סדרת הדיונים וקולכם בדיון הנוכחי נשמע היטב וימשיך להישמע גם בדיונים הבאים עד שנגיע לתוצאה הראויה והצודקת

בברכה,
שמעון סודאי,
יו"ר איגוד קציני הבטיחות

__________________________________________________

להלן תמצית מהדברים שנכתבו באתר הכנסת על הדיון.

ועדת הכלכלה החלה לדון בתיקונים לתקנות קציני הבטיחות בתעבורה; היו"ר כבל: נדאג בראש ובראשונה לבטיחות ושמירה על חיי אדם

בישיבה עלו טענות כי אופי ההעסקה, ישירה או באמצעות חברה חיצונית, משפיע על הבטיחות והיו"ר כבל דרש לעסוק קודם לכל במהות תפקידיו של קצין הבטיחות; 
 

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, החלה היום לדון בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, העוסקות בהסדרת תפקיד קצין הבטיחות ותנאי העסקתו. התקנות נועדו להסדיר את החובה שתחול על בעל מפעל או מנהל צי רכב להעסיק קצין בטיחות, בהתאם לסוגי כלי הרכב ומספרם, וכן תנאי הסמכת קצין הבטיחות ותפקידיהם וחובותיהם של קצין הבטיחות ובעל המפעל. היו"ר כבל אמר כי הוועדה תבחן את התקנות באופן הדואג קודם כל לבטיחות ושמירה על חיים אדם. בישיבה עלו טענות באשר לכך שאופי העסקת קצין הבטיחות, כנותן שירות חיצוני או כעובד החברה המפעילה את צי הרכב, עשוי להשפיע על הבטיחות, והיו"ר כבל ביקש קודם כל להגדיר בצורה ברורה את תפקידיו של קצין הבטיחות.

ח"כ יעקב פרי ביקש לדעת מדוע משרד התחבורה מבקש לחייב העסקת קצין בטיחות רק על צי של 100 רכבים ומעלה, ולא 80 ומעלה כמו שהמצב כיום, ושאל האם זה לא פוגע בבטיחות. עוד שאל ח"כ פרי מדוע מוצע לצמצם את בדיקות הבטיחות של המכוניות הפרטיות שבבעלות חברות הליסינג, והאם הדבר לא מצמצם את עבודות קציני הבטיחות ופוגע בבטיחות. ראש אגף הרישוי במשרד התחבורה, אפי רוזן, אמר כי העלאת מספר הרכבים הדורשים קצין בטיחות היא בהמשך לשינויים הטכנולוגיים במכוניות. לדבריו, "העמדה המקצועית סבורה שמה שקבענו משקף תפיסת בטיחות תקינה וטובה". באשר לאופי ההעסקה אמר רוזן כי המשרד לא מעדיף שיטה עזו או אחרת ונותן לבעל המפעל להחליט.

הנציגים המייצגים את קציני הבטיחות המועסקים ישירות במפעלים טענו כי הם מכירים טוב יותר את הרכבים והנהגים, ויש להם נוכחות גדולה יותר במפעל וסמכות ואחריות להשבית רכבים ולהוריד נהגים מהכביש. רוזן, מנהל אגף הרישוי בין יתר דבריו הודה כי תפקידו של אגף הרישוי הוא לפקח ולדאוג שכולם יפעלו כשורה ולפקח על המפקח. "במקום שיש בעיה זה אשמתנו שלא ביצענו פיקוח כמו שצריך, ואנחנו נתקן את זה", אמר.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי מה שהיה חסר יותר מכל בישיבה הוא הפירוט על מהות תפקידו ומשימותיו של קצין הבטיחות. "דרך הגדרת תפקידו של קצין הבטיחות נוכל להתעמק בשאלת אופי ההעסקה טוב יותר. יש יתרונות וחסרות בכל שיטה ועמדתי לגבי העסקה ישירה ידועה, עם זאת נדון בכך לגופו של עניין ונעסוק במהות תפקידו של קצין הבטיחות כדי לשמור על חיי אדם", אמר.

כלי נגישות