איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

התקיים דיון שני (בסבב הנוכחי) של ועדת הכלכלה בנושא תיקון חלק י' לתקנות התעבורה.

13-8-17

 ביום 10.8.2017 התקיים דיון שני (בסבב הנוכחי) של ועדת הכלכלה בנושא תיקון חלק י' לתקנות התעבורה.
 
בדיון זה לא נדונה סוגיית אופן העסקת קציני הבטיחות והיא תידון בהמשך. זה המקום להזכיר בהקשר זה ובקצרה, כי ערעור שהגיש האיגוד על הכרעת בית המשפט לעניינים מנהליים בסוגיית אופן העסקת קציני הבטיחות, תלוי ועומד בפני שופטי בית המשפט העליון ועדכונים בנושא ימסרו לכשיהיו התפתחויות.
 
במהלך הדיון בוועדת הכלכלה, ביקש יו"ר הועדה, חבר הכנסת איתן כבל, ללמוד על תפקידו של קצין הבטיחות, לרבות בחברות הליסינג, ודיון ממושך התקיים בנושא.
 
כידוע, האיגוד סימן לעצמו מספר מטרות חשובות בתיקון הנוכחי ובבסיסן חיזוק מעמדם ושמירה על זכויותיהם של קציני הבטיחות לצד קידום הבטיחות – כאשר עמדת האיגוד לאורך השנים, כמו גם של גורמים מקצועיים רבים, היא שמדובר בעקרונות המקדמים והמחזקים האחד את השני.

במסגרת זאת, האיגוד דרש לספק מענה למצבים בהם מעסיקים דורשים מקצין הבטיחות לבצע משימות נוספות אשר אינן מנויות במסגרת תפקידיו השונים המוגדרים בחוק.

היועמ"ש של האיגוד, עו"ד ניסים עזרן, שיתף את חברי הועדה בקונפליקטים בהם נתקלים קציני הבטיחות בעבודתם, וזאת לנוכח היכרותו עם מקרים רבים המגיעים לפתחו במסגרת הייעוץ המשפטי שניתן לחברי האיגוד.
הועדה השתכנעה והחליטה פה אחד, כי יש להוסיף הוראה בתקנות התעבורה, האוסרת על מעסיקים להטיל על קצין הבטיחות מטלות נוספות פרט לאלו המוגדרות בחוק.

נזכיר, כי עד כה הייתה הוראה כללית האוסרת על קצין הבטיחות לבצע מטלות נוספות מלבד אלו המוגדרות בחוק, וכעת, מדובר בהוראה המכוונת כלפי המעסיק במישרין.
 



בנוסף, הוחלט בישיבה זו להוסיף כלים נוספים להגדרת כלי הרכב שבחוק, כך שכלים שעד כה לא נספרו כחלק ממצבת כלי הרכב (כגון מלגזות וקטנועים) יספרו בעתיד, והמשמעויות החשובות שבכך ברורות לכולנו.
 
הדרך להשלמת תיקון התקנות עוד ארוכה ומרובת מטרות חשובות, והאיגוד עושה וימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת ליצור מציאות טובה יותר עבורכם ועבור הציבור כולו.

 
ב ב ר כ ה ,
שמעון סודאי – יו"ר
איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה.

כלי נגישות