25-12-17
החל ממרץ 2018: משאיות וכלי רכב כבדים יחויבו בטסט אחת ל-6 חודשים
עד כה נדרשו משאיות וכלי רכב כבדים לבצע טסט לרכב אחת לשנה. השר כץ ציין כי הטסט הנוסף נועד להגביר את רמת הבטיחות בכלי הרכב. זאת בהמשך לחובת התקנת מערכות בטיחות בכלי רכב כבדים ומסחריים
מגבירים את בטיחותם של משאיות וכלי רכב כבדים. החל מ-1 במרץ 2018, יחויבו משאיות וכלי רכב מסחריים שמשקלם הכולל עולה על 10 טון, לבצע מבחן רישוי לרכב (טסט) אחת לששה חודשים, במקום שנה כיום. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
השר כץ החליט לחייב כלי רכב כבדים (כולל גוררים ונתמכים) במבחן רישוי נוסף, במסגרת שורה של צעדים שנועדו להגביר את רמת הבטיחות בכלי הרכב. יצוין כי לפני כשנתיים חתום השר כץ על תקנה המחייבת התקנת מערכות בטיחות (סטייה מנתיב ושמירת מרחק) בכלי רכב כבדים ומסחריים, משנת ייצור 2012 ואילך.
התקנה תכנס לתוקף בינואר 2018. לפיכך, רישיונותיהם של כלי רכב כבדים, המחויבים בביצוע מבחן רישוי תקופתי (טסט) מחודש מרץ ואילך, יהיו תקפים לתקופה של 6 חודשים בלבד, ולא לתקופה של שנה כנהוג כיום.
יצוין כי משאיות וכלי רכב מסחריים מחויבים כיום לעבור בדיקות חורף במוסך מורשה או במכון רישוי לרכב, בנוסף למבחן הרישוי השנתי. הטסט החצי שנתי יחליף את בדיקות החורף הנהוגות כיום, במידה והנהגים ביצעו את הטסט 90 יום לפני מועד בדיקות החורף המתוכננות.
סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, (אינג') אבנר פלור ציין כי מכוני הרישוי ערוכים לקלוט כלי הרכב הנוספים, ובמידה ויתבקש, ירחיבו את שעות הפעילות של מכוני הרישוי בפריסה ארצית.
מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מעורבותם של משאיות וכלי רכב כבדים בתאונות דרכים קטלניות, גבוה באופן יחסי לשיעורם במצבת כלי הרכב, לעומת שאר כלי הרכב. בשנת 2017 נרשמה ירידה של יותר מ-15% במספר ההרוגים בתאונות בהן היו מעורבות משאיות כבדות מעל 3.5 טון ואוטובוסים (92 בשנת 2017 לעומת 109 בשנת 2016).
יצוין כי משרד התחבורה, בשיתוף משטרת ישראל, מבצע אכיפה בדרכים כנגד משאיות ואוטובוסים, באמצעות ניידות הבטיחות של אגף הרכב. בדיקות אלה נועדו לאתר כלי רכב עם ליקויים בטיחותיים במטרה לצמצם את מעורבותם בתאונות הדרכים. מדי חודש, מורדות מהכביש עשרות משאיות וכלי רכב כבדים, שהתגלו בהם ליקויי בטיחות.
החל ממרץ 2018: משאיות וכלי רכב כבדים יחויבו בטסט אחת ל-6 חודשים
עד כה נדרשו משאיות וכלי רכב כבדים לבצע טסט לרכב אחת לשנה. השר כץ ציין כי הטסט הנוסף נועד להגביר את רמת הבטיחות בכלי הרכב. זאת בהמשך לחובת התקנת מערכות בטיחות בכלי רכב כבדים ומסחריים
מגבירים את בטיחותם של משאיות וכלי רכב כבדים. החל מ-1 במרץ 2018, יחויבו משאיות וכלי רכב מסחריים שמשקלם הכולל עולה על 10 טון, לבצע מבחן רישוי לרכב (טסט) אחת לששה חודשים, במקום שנה כיום. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
השר כץ החליט לחייב כלי רכב כבדים (כולל גוררים ונתמכים) במבחן רישוי נוסף, במסגרת שורה של צעדים שנועדו להגביר את רמת הבטיחות בכלי הרכב. יצוין כי לפני כשנתיים חתום השר כץ על תקנה המחייבת התקנת מערכות בטיחות (סטייה מנתיב ושמירת מרחק) בכלי רכב כבדים ומסחריים, משנת ייצור 2012 ואילך.
התקנה תכנס לתוקף בינואר 2018. לפיכך, רישיונותיהם של כלי רכב כבדים, המחויבים בביצוע מבחן רישוי תקופתי (טסט) מחודש מרץ ואילך, יהיו תקפים לתקופה של 6 חודשים בלבד, ולא לתקופה של שנה כנהוג כיום.
יצוין כי משאיות וכלי רכב מסחריים מחויבים כיום לעבור בדיקות חורף במוסך מורשה או במכון רישוי לרכב, בנוסף למבחן הרישוי השנתי. הטסט החצי שנתי יחליף את בדיקות החורף הנהוגות כיום, במידה והנהגים ביצעו את הטסט 90 יום לפני מועד בדיקות החורף המתוכננות.
סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, (אינג') אבנר פלור ציין כי מכוני הרישוי ערוכים לקלוט כלי הרכב הנוספים, ובמידה ויתבקש, ירחיבו את שעות הפעילות של מכוני הרישוי בפריסה ארצית.
מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מעורבותם של משאיות וכלי רכב כבדים בתאונות דרכים קטלניות, גבוה באופן יחסי לשיעורם במצבת כלי הרכב, לעומת שאר כלי הרכב. בשנת 2017 נרשמה ירידה של יותר מ-15% במספר ההרוגים בתאונות בהן היו מעורבות משאיות כבדות מעל 3.5 טון ואוטובוסים (92 בשנת 2017 לעומת 109 בשנת 2016).
יצוין כי משרד התחבורה, בשיתוף משטרת ישראל, מבצע אכיפה בדרכים כנגד משאיות ואוטובוסים, באמצעות ניידות הבטיחות של אגף הרכב. בדיקות אלה נועדו לאתר כלי רכב עם ליקויים בטיחותיים במטרה לצמצם את מעורבותם בתאונות הדרכים. מדי חודש, מורדות מהכביש עשרות משאיות וכלי רכב כבדים, שהתגלו בהם ליקויי בטיחות.