איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

על קצין הבטיחות להודיע לבעלים של החברה בה הוא עובד על כל שינוי לרעה בבריאותו של הנהג

26-6-16

עמית לוזון, סמנכ"ל איתוראן on-line תיאר את מערכת איתוראן safety המסייעת בידי קצין הבטיחות בכל הקשור בפיקוח על הנהגים ושיפור הבטיחות בצי הרכב. לוזון מעמיד את הבטיחות כדבר החשוב ביותר והמערכת עובדת על בסיס עיקרון זה. כמות המשימות של הנהגים עולה כל הזמן וצריך כלים לניהול הבטיחות. מערכת התנהלות הנהג של איתוראן מעמידה כלים רבים ואפשרויות פיקוח רבות לקצין הבטיות, כך למשל, המערכת מתריעה על חריגות מהירות, עקיפות מסוכנות, עצירות פתע ופרמטרים נוספים המייצרים פרופיל התנהגות של הנהגים ומצביעה על בעיות התנהגותיות בהתנהלותם. זאת ועוד, המערכת נותנת משוב לנהגים ומאפשרת לקצין הבטיחות להעביר מאדום לירוק את הנהגים הסוררים תוך כדי התייחסות ספציפית לבעיות של כל נהג באופן אישי. לאחרונה החל שיתוף פעולה עם מובילאי ושיתוף פעולה זה נותן ערך מוסף למערכת.  
ד"ר דקל רז, מנהל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הצביע על תפקידו של קצין הבטיחות וציין את תקנה 585 א' 4  שאמורה להיות מוכרת לכל קציני הבטיחות. תקנה זו קובעת את תפקידו של קצין הבטיחות בעניין בריאות הנהגים עליהם הוא מופקד. תקנה זו קובעת כי על קצין הבטיחות להודיע לבעלים של החברה בה הוא עובד על כל שינוי לרעה בבריאותו של הנהג העלול להשפיע על כשירותו לנהוג. אם הבעלים לא דיווח לרשויות תוך שבוע ימים על הבעיה הבריאותית, על קצין הבטיחות לדווח בעצמו לרשויות או לרופא מוסמך.
ד"ר רז ציין כי כל פנייה בנושא בריאותי יש להעביר לרשות הרישוי ולא ישירות למרב"ד. הנוהל הוא שרשות הרישוי היא זו המעבירה למרב"ד את הפניות בנושאי בעיות בריאותיות. 40,000 בדיקות בריאותיות מקיים המרב"ד בשנה ודגש מיוחד ניתן לבדיקות של נהגים מקצועיים.
עו"ד דודי דויטש, מומחה לענייני תעבורה ויו"ר ועדת התעבורה הארצית יחד את עיקר דבריו לעבירה השכיחה של שמוש בטלפון נייד תוך כדי הנהיגה. עבירה זו הפכה למכת מדינה וגורמת לתאונות רבות בינהן קטלניות. עו"ד דויטש ציין כי עבירת שימוש בטלפון, בגלל חומרתה, לא ניתן להמיר אותה להזהרה. העונש על עבירה זו הוא 1,000 ש"ח קנס + 4 נקודות. לא צריך שתתבצע שיחה בטלפון, עצם אחיזת הטלפון בזמן הנהיגה היא עבירה ולכן בדרך כלל כדאי פשוט לשלם את הקנס ולא להסתבך בהליכים משפטיים העלולים בסופו של דבר להיותהרבה  יותר יקרים מהקנס עצמו. באשר למצלמות א'3, עו"ד דויטש טוען כי המצלמות לא הוכיחו את עצמן. למרות המשאבים העצומים שהושקעו בפרוקט זה, מסתבר כי רף המהירות גבוה בהרבה מהמותר בחוק, אין די ניידות, אין כח אדם ואין אכיפה. בהיותו  גם יו"ר ועדת התעבורה הארצית, סיפר עו"ד דויטש כי ועדת הכלכלה של הכנסת שמה לה למטרה לנהל מלחמת חורמה בתאונות הדרכים ובוחנת מה ניתן לעשות על מנת להוריד את מספר הנפגעים.
בני אביעד, מומחה לטכנולוגיות רכב ובטיחות במשרד התחבורה דיבר על התפתחויות הצפויות בבדיקת תקינות ובטיחות של כל רכב. בדור הבא של בדיקות הרכב, הבדיקות יעשו באופן ממוחשב וכל רכב יבדק בהתאם לנתונים של ניצרן הרכב. הבדיקות ייעשו ע"י חיבור למרכזי שרות ובנוסף, מחשב הרכב יידע לגלות בעצמו ליקויים ברכב. כבר היום ישנן התרעות לגבי לךיקויים מסוימים ברכב. בדיקות זיהום אוויר ייעשו ע"י דיאגנוסטיקה עצמית ויכולת זו נתמכת כבר בתקן יורו 6. ובאשר למצב הנוכחי – אביעד סבור כי אפשר היה לצמצם תאונות אם בדיקות הרכב היו יותר קפדניות ובאיכות יותר טובה. בעיה מאד קשה היא בעיית זיהום האוויר. הרבה מאד אנשים נפגעים מזיהום האוויר הנגרם מפליטת גזים של מכוניות ולכן נושא איכות הסביבה הוא חשוב ביותר ועל הבדיקות בנושא זה שמים דגש מיוחד בבדיקות כלי הרכב..
ענת מילוסלבסקי, סמנכ"ל קרסו מוטורס בע"מ סקרה את התקדמותה של רנו בעולם ובארץ ויחדה דבריה בעיקר על הדגם החדש והבטיח של הקרוס אובר החדש מבית רנו – KADJAR.
רנו היא קבוצת הרכב הרביעית בגודלה בעולם ובשנתיים האחרונות התקיימה השקה של תשעה משפחות דגם, הישג מאד מרשים. גם בארץ קבוצת רנו ממשיכה להתפתח באופן מרשים ובשנת 2015 נמכרו יותר מ-10,000 מכוניות. בשוק המוניות, קבוצת רנו היא השנייה במכירות בפלח שוק זה.
קבוצת רנו מציגה ארסנל מרשים של מכוניות לכל מטרה. הנתונים של השוק הישראלי, מצביעים כי סיגמנט המשפחתיות יורד והסיגמנט  של ה-SUV, קרוס אובר,עולה.  הקאז'ר החדש מיישם את כל המגמות העכשוויות. הקאז'ר מצוייד במבחר מנועים מתקדמים דיזל ובנזין שהינם קטנים יחסית אך עם תפוקה מתוגברת, הרכב החדש זכה ב-5 כוכבי בטיחות, הרכב מצויד במערכת RN2 כל המערכות דוברות עברית וניתנות להתאמה אישית על פי צרכי הנהג, תא מטען גדול, עיצוב מודרני המשתלב בקווי המתאר האופיניים לרנו ורמות גימור מגוונות בהתאם לצרכי הלקוח.
איתי אלון, מנכ"ל אלתרנטיבי סיפר כי במשך כל שנות קיומה של החברה, התקיימו עד כה כ-800,000 הדרכות. החברה מקיימת הדרכות המשולבות בנהיגה במספר מגרשי נהיגה ברחבי הארץ.
אלתרנטיבי שוקדת כל העת על פיתוח מוצרים חדשים ואחד מהם הוא סרט המלווה בהצגה בהשתתפות חגי טבת המעצים את האימפקט המתקבל מהסרט בנושא נהיגה זהירה. הסרט/הצגה הוקרן בכנס האיגוד וזכה לאהדה מרובה.
כלי נגישות