איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

משרד התחבורה מתכוון בזמן הקרוב להגיש את נוסח התיקונים לתקנות חלק י' לוועדת הכלכלה של הכנסת,

7-7-16

את דבריו ביום ההשתלמות במסגרת תערוכת טכנומוטור, פתח שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות  בברכות לחבריו  בהנהלה ובמועצה ולכל ידידיו קציני הבטיחות והאורחים המכובדים שהגיעו . סודאי הודה לכל חברי ההנהלה כל אחד בתחומו  על עבודתו המסורה לקידום מטרות האיגוד.

כמו כן, קידם בברכה סודאי את האורחים המכובדים בהם מנהל תחום קציני בטיחות- אברהם ישעיהו וצוות משרדו שנכחו ביום העיון.
 
תודות מיוחדות :
סודאי הביע הערכתי ותודתו בשם ההנהלה וחברי האיגוד לשלומי מושקוביץ מבעלי חב' מדיום המארגנים של תערוכת טכנומוטור שאיפשר את קיום יום העיון במסגרת התערוכה ותודה ענקית לחברת מובילאיי המשתפת פעולה בהתמדה ולאורך זמן  עם הנהלת האיגוד ושגם הפעם לקחה את החסות על האירוח שלנו ביום העיון. בנוסף הודה סודאי למרצים שבפרק זמן קצר נתנו הסכמתם להופיע ביום העיון. 

האיגוד בין שלשת הארגונים הגדולים בענף התחבורה
לאחר פרק הברכות, לפני התייחסותו לעיניים שוטפים, ביקש סודאי לציין כי איגוד קציני בטיחות נמצא חזק על המפה והוא בין שלושת הארגונים הגדולים בענף התחבורה והם: איגוד המוסכים  איגוד המסיעים והמובילים ואיגוד קציני הבטיחות.
ציבור קציני הבטיחות מונה כ-3000 אנשים  אך יש לשים לב למספר ההסמכות המקצועיות בתחום הרכב והתחבורה שמחזיק בהם ציבור זה, בינהם:: הסמכה למנהלי מוסך, בוחני רישוי, שמאים, מורי נהיגה , מדריכים לנהיגה נכונה ומדריכי מלגזות.
זאת תעודת כבוד לחברים אלו ויש לזכור כי הידע והנסיון המצטברים הללו מאוגדים באיגוד קציני הבטיחות בתעבורה.  
 
התקנות המתוקנות של חלק י'
"כפי שדיווחתי לכם בכנס שפיים" מזכיר סודאי, "רק לאחרונה ובהסתמך על הבטחת שר התחבורה והמודיעין-ישראל כ"ץ, משרד התחבורה מתכוון בזמן הקרוב להגיש את נוסח התקנות לתיקון חלק י' לוועדת הכלכלה של הכנסת,
וקודם לכן למסור את הנוסח המוצע לעיון הנהלת האיגוד,  על מנת שנוכל להגיש את עמדתנו".
סודאי שמח לבשר כי החומר התקבל במשרדי האיגוד, ואף  התפרסם לציבור הרחב במטרה שיעיר הערותיו. .סודאי  קורא לכל מי שעתידו חשוב לו ,שיעיין בחומר וימסור חוות דעתו – ובמקביל גם לאיגוד .

סודאי מברך על יוזמה זו ורוצה לקוות שידאגו שם לגייס עובדים- לצורך ריכוז הפניות ובדיקת החומר – ככל שיוגש מטעם הציבור.
בנימה אופטימית –סודאי מבקש לציין כי הוא חש במגמה החיובית ובשינוי היחס של המשרד ושל הצוות המנהל אותו,  וכמובן מברך על הגברת שיתוף הפעולה עם הנהלת האיגוד בעת האחרונה.
 
חוק רישוי הרכב
בימים האחרונים, עבר בשעה טובה חוק רישוי הרכב, על כל מקצועותיו ושירותיו, ויש לברך על כך.  בטרם יפעל החוק עלינו להגיש התייחסותנו לבקשת משרד התחבורה .


צוות עבודה לבחינת נושא המשרדים העצמאיים
הוקם צוות עבודה במשרד התחבורה שנועד לבחון את נושא המשרדים למתן שירותי בטיחות. בראש הוועדה עומד מנהל התחום  אברהם ישעיהוחבר הוועדה מטעמנו הוא אייל הדר מ"מ היו"ר.
.

ועדות לטיפול בנושאים מקצועיים
הוקמו מספר ועדות בשיתוף האיגוד וחברי ההנהלה והמועצה לטפל בנושא הכשרת הנהג המקצועי, ריתום מטענים ועוד,  לצורך הסדרת ענף ההובלה, ובימים אלה מנסים לגבש את החומרים לקראת תיקון תקנות התעבורה .

מונה צוות בכיר באיגוד המורכב מהטובים שיש בקרב קציני הבטיחות, שבסופו של תהליך יגיש להנהלה את המלצותיו לשיפור ושדרוג תכני הלימוד למקצוע קצין הבטיחות.  לאחר אישור ההנהלה, יוגש  החומר לוועדה שתקום על ידי משרד התחבורה ומשרד הכלכלה .
  
פעילות רווחה לחברי האיגוד
בד בבד עם הפעילות העניפה והלחצים הבלתי פוסקים , אנו מצליחים גם להציע לכם פעילויות רווחה , ביניהן- סיורים לחו"ל- כדוגמת המשלחת שחזרה לפני שבועיים מביקור בקוריאה ובמפעלי יונדאי, וכבר כעת מתגבש סיור מקצועי נוסף לגרמניה.  בזמן הקרוב נדאג להוציא משלחות לסיורים נוספים ונקיים מגוון פעילויות .
 
יישום תקנה 364
בעניין תקנה 364 בדבר התקנת מערכות לסטייה מנתיב ושמירת רווח בכלי רכב מעל – 3,5 טון החל משנת 2012.  יש להתקין את המערכות במשאיות שמועד הרישוי שלהם סמוך לחודשים נובמבר ודצמבר 2016.

"מדיווחים שהגיעו אליי", אומר סודאי, "אני מבין שיש חלק מהמעסיקים שמעכבים ומנסים לטרפד את התקנת המערכות ממניעים פסולים ולא מובנים.חלקם אף התפרסמו בתקשורת".
כדאי לדעת ולזכור, שמי שלא יתקין מערכות אלו ברכב, לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי  – דבר שמסבך גם את קציני הבטיחות, ומנגד עלול להביא למצב של אי יכולת לספק בזמן סביר התקנה, עקב "צוואר בקבוק" שיווצר במקרה שההתקנות יידחו לרגע האחרון.

כלי נגישות