איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

משרד התחבורה: בחומש הקרוב יושקעו מיליארד ו-150 מיליון שקלים נוספים במסגרת המאבק בתאונות הדרכים

20-2-17
בחומש הקרוב יושקעו מיליארד ו-150 מיליון שקלים נוספים במסגרת המאבק בתאונות הדרכים
משרד התחבורה מתכוון להתמקד השנה בבדיקות של כלי רכב כבדים (מעל 10 טון), ולהגדיל את מספר הבדיקות של כלי רכב אלה בכבישים, ביותר מ-30% בהשוואה לשנה שעברה (2016).
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים השקיע בשנת 2016, כ-240 מיליון שקלים במוקדי סיכון, שהם כ- 42% יותר מהתקציב המקורי שהוקצה לצורך כך.

בחומש הקרוב (2017-2021), יוקצו כמיליארד ו- 150 מיליון שקלים, לטיפול במוקדי סיכון, בכל רחבי הארץ. כך אמרה היום מנכל"ית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, בוועדה לביקורת המדינה שבכנסת שדנה בדו"ח מבקר המדינה, בנושא המאבק בתאונות הדרכים.

מנכ"לית משרד התחבורה, ציינה כי בשנת 2016 יצאו לדרך 18 פרויקטים של מוקדי סיכון, במסגרתם הוסדרו צמתים מסוכנים וכבישים אדומים, בכל רחבי הארץ. לדבריה, היקפי התקציבים שהוקצו לצורך כך, מאפשרים כיום לטפל ביותר מוקדי סיכון מבעבר.

טרנר אייל הוסיפה כי משרד התחבורה, מתכוון להתמקד השנה בבדיקות של כלי רכב כבדים (מעל 10 טון), ולהגדיל את מספר הבדיקות של כלי רכב אלה בכבישים, ביותר מ-30%, בהשוואה לשנה שעברה (2016). "השנה בכוונתנו להתמקד בכלי רכב כבדים בשל מעורבותם הגדולה בתאונות הדרכים, בהשוואה לכלי הרכב הפרטיים, תוך העדפה של איכות על פני כמות", אמרה טרנר- אייל.
 
טרנר אייל ציינה כי משרד התחבורה מקדם בימים אלה תקנה שתחייב כלי רכב כבדים, לבצע מבחן רישוי שנתי (טסט) לרכב, פעמים בשנה, זאת, בנוסף לבדיקת חורף ובדיקת בלמים. בהתייחסה לנושא הטכוגרף הדיגיטלי ציינה טרנר אייל, כי משרדה מצוי בימים אלה בהליכי חקיקה מתקדמים להתאמת הדרישות הישראליות לתקן האירופאי, כדי שניתן יהיה לחייב את התקנת הטכוגרף הדיגיטלי בכל כלי הרכב הכבדים בישראל.

יצוין כי שר התחבורה חתם על תקנה המחייבת אוטובוסים ומשאיות משנת ייצור 2012 ואילך להצטייד במערכות בטיחות מצילות חיים בכלי הרכב. מדובר במערכת בקרת סטייה מנתיב, המתריעה בפני הנהג על סטייה של הרכב מנתיב הנסיעה, ומערכת שמירת מרחק מלפנים, המזהה מכשול מלפני הרכב או אי שמירת מרחק מכלי הרכב בכביש.

משרד התחבורה מתכוון לבצע פיילוט במסגרתו יותקנו מערכות בטיחות מצילות חיים בכלי רכב פרטיים (משומשים). מדובר על מתן הטבה באגרת הרישוי השנתית לכלי רכב פרטיים שיתקינו את שתי מערכות הבטיחות. מערכת סטייה מנתיב ומערכת התרעה מפני התנגשות מלפנים, לצורך כך הוקצו 180 מיליון שקלים, שיתפרסו על פני שלוש שנים. זאת, בנוסף להתקנת המערכות בכלי הרכב החדשים החל משנת 2013.    
  
באשר להפחתת הסיכונים בדרכים להולכי רגל, אמרה טרנר אייל כי משרדה נקט בשורה של צעדים לצמצום שיעור הנפגעים בתאונות דרכים מקרב הולכי הרגל. בין השאר, נערך ניסוי מוצלח שבחן סימון מקדים לפני מעברי חצייה להדגשת הנראות של הולכי הרגל. מסקנות הניסוי יקודמו במהלך החודשים הקרובים. 
כלי נגישות