איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כל כ-10 שנים מוכפל צי הרכב הנע בכבישי ישראל,

6-7-16

ביום העיון לקציני בטיחות שהתקיים אתמול (5/7/16), במסגרת תערוכת "טכנומוטור", כמיטב המסורת של הנהלת האיגוד, הופיעו מרצים שנשאו דברים במגוון נושאים מעניינים.

ההשתתפות ביום העיון ובתערוכה הייתה ללא תשלום עבור חברי האיגוד וכללה גם ביקור בתערוכה עצמה שבמסגרתה הוצגו מיטב החידושים בעולם הרכב והמוסכים.

לקציני הבטיחות ניתנה ההזדמנות להתעדכן בחידושים המשיקים למקצועם ועשויים לסייע להם בעבודתם. 



להלן תקציר דברי המרצים ביום העיון

 

ארז מוספי, מדריך ראשי ומנהל הדרכה בחב' בוש-ישראל, דיבר על מערכות ניהול אנרגיה ברכב עם דגש על סיועם במניעת זיהום אוויר. פליטת co2 ממערכת הפליטה של הרכב, היא אחד הגורמים העיקריים לאפקט החממה וזיהום האוויר  ולכן ככל שפליטת גז זה תהיה נמוכה יותר, כך זיהום האוויר יפחת. ברכבים המודרניים מותקנות מספר מערכות העשויות להפחית את זיהום האוויר ע"י צמצום צריכת הדלק. כך למשל, מערכת start/stop  המכבה את המנוע בזמן עצירה, משאבת דלק חשמלית  המנהלת ספיקה מבוקרת של הדלק ושימוש במנורות לד החוסכות בצריכת אנרגיה. כעיקרון אומר מוצפי, צריכת זרם משמעותה צריכת אנרגיה, כלומר צריכת דלק. ככל שנוכל לחסוך בזרם, כך נצרוך פחות אנרגיה, נשתמש בפחות דלק  ונזהם פחות את הסביבה. . כל כ-10 שנים מוכפל צי הרכב הנע בכבישי ישראל, אך התשתיות, למרות שהן משתפרות בהתמדה, אינן משיגות את קצב גידול צי הרכב, דבר הגורם לעומס,וצפיפות ההולכת וגדלה בהתמדה. מערכות ניהול הרכב והמכלולים אינן מיוצרות ע"י יצרני הרכב עצמם. בכל כלי הרכב מותקנות מערכות ומכלולים זהים המיוצרים ע"י מספר קטן של יצרנים חיצוניים ומצב זה מקל על יכולת איתור התקלות וטיפול מהיר ומדויק בהן.
רועי שטאנג, מנהל מכירות ציי רכב בחב' מובילאי דיבר על טכנולוגיות הראייה בכלי הרכב וההערכות לתקנה 364 לכלי רכב מ-3.5 טון ומעלה. לדברי שטאנג, ב-2021 ינועו כבר כלי רכב אוטונומים על הכבישים.  כ-93% מתאונות הדרכים נגרמות ע"י "הגורם האנושי". חוסר תשומת לב היא הבעיה העיקרית ב"גורם האנושי". רכב כבד,מעורבותו בתאונות דרכים קטלניות גבוה מאד בהשוואה לחלקו בנשואה בכבישים. הרכב האוטונומי יכולל מהפכה בענף הרכב וישנה את עולם התחבורה. הנהיגה בו תמנע הרבה מאד תאונות דרכים  ותחסוך בחיי אדם ונזקים כספיים במיליארדי שקלים. כרגע אנחנו בשלב ביניים, אומר שטאנג. מובילאי מספקת  מערכות בטיחות המבוססות על טכנולוגיות ראייה כגון סטיה מנתיב, שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל ותמרורים שהן מערכות בטיחות מובהקות. כמו כן, מערכת מובילאי יודעת להתמשק עם מרבית התכנות לניהול ציי רכב. דבר הנותן פיתרון מלא לניהול צי הרכב והגברה של בטיחות הרכב והנוסעים בו. 
בנובמבר הקרוב עומדת להכנס לתוקף תקנה 364 המחייבת התקנת מערכות בטיחות ברכבי 3.5 טון ומעלה. שטאנג ממליץ בכל פה לא לחכות לרגע האחרון ולהתקין כבר עכשיו מערכות אלו. חודש אוקטובר הוא חודש של חגים, עם מעט ימי עבודה, כך שלא נותר זמן רב להתקנות הנדרשות.
זאב ברזילי, מנכ"ל מסטרקאר, נשא הרצאה מרתקת "שוברת שיגרה" וסיפר על עבודתו כמנכ"ל גראנד אוטן, יבואנית ומפיצת רכבי פורד ויגואר בקרואטיה.
ברזילי נתן שעור מאלף בתורת השיווק וסיפר כי באמצעות התחברותו ל"חולשות" של העם הקרואטי, הצליח להביא את פורד להיות מותג הרכב הנמכר ביותר בקרואטיה.
אלון אילון, מדריך למקצועות התחבורה נשא הרצאה מקצועית בנושא ריתום מטענים ברכב כבד. דבריו הומחשו ע"י סרטונים שהדגימו תאונות דרכים שנגרמו ע"י טיפול לא נכון בריתום המטענים. 
אילון ציין כי תאונות רבות נגרמות כתוצאה מקשירה לא נכונה וסידור לקוי של המטענים על גבי רכב המשא, אך תאונות שלמרבית המזל אינן עם נפגעים, דבר התרחשותן אינו מגיע לידיעת הציבור. 
אילון ציין את עקרונות ההעמסה הנכונה ובהן:
1. מבנה הרכב יתאים להובלת המטען
2. תהיה חלוקת משקל מתאימה של המטען על גבי הרכב.
3. המטען לא יחרוג מגובה הדפנות.
4. משקל המטען לא יעבור את המשקל הכולל המותר
5. המשקל מעל הסרנים לא לא יעלה על העומס המירבי המותר
בנוסף, ציין אילון אמצעי זהירות במניעת תאונות של רכב עם מטען כבד ובהם: נסיעה איטית ומבוקרת בהתאם לסוג המטען, לא להגיע למצב ש בלימת חרוןם  למנוע תזוזת המטען.


תמונות מהתערוכה



כלי נגישות