איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

טויוטה פריוס החדשה נבחרה כמכונית המשפחתית הבטוחה ביותר באירופה לשנת 2016 על פי יורו NCAP

18-12-16

טויוטה פריוס החדשה נבחרה כמכונית המשפחתית הבטוחה ביותר באירופה לשנת 2016 על פי יורו NCAP


יוניון מוטורס תחל בשיווק הפריוס המצוידת במערכת הבטיחות האקטיבית המקורית החל מינואר 2017

טויוטה פריוס החדשה זכתה לאות ‘Best In Class 2016’ בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בחירה זו מהווה מקור גאווה מיוחד עבור חברת טויוטה העולמית, אשר שואפת לפתח "מכוניות בטוחות יותר, עם דגש מיוחד על בטיחות אקטיבית, באמצעות מערכת Toyota Safety Sense" למערכת Toyota Safety Sense הייתה תרומה חשובה לביצועים החזקים שהפגינה הפריוס במבחני יורו NCAP. בכל שנה מפרסם ארגון היורו NCAP את רשימת המכוניות שהפגינו את הביצועים הטובים ביותר בקטגוריות שלהן.

מערכת Toyota Safety Sense הושקה בישראל ביולי השנה עם השקת הקורולה החדשה, אשר קבעה סטנדרט של בטיחות בקטגוריית המכוניות המשפחתיות.

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, התחייבה כי תרחיב את היצע הדגמים הכוללים את המערכת, עבור כל דגם המקבל את אישור היצרן. לאחרונה אושרה המערכת לשימוש בישראל גם בפריוס החדשה ובהתאם החל מינואר 2017 גם טויוטה פריוס תצויד במערכת הבטיחות המתקדמת.

החודש החל שיווקם של דגמים נוספים המצוידים במערכת הבטיחות המתקדמת
 Toyota Safety Sense: אוונסיס, אוריס ויאריס. המערכת משולבת כסטנדרט בכל רמות האבזור של הדגמים הרלוונטיים.

מערכת הבטיחות המקורית האקטיבית Toyota Safety Sense מעבדת מידע המתקבל מיחידה הכוללת מצלמה ולייזר המותקנת בחלקה העליון של השמשה הקדמית בכדי למנוע התנגשויות או להפחית את חומרתן, במגוון רחב של מצבי נסיעה. המערכת כוללת מספר מערכות בטיחות: מערכת קדם התנגשות אקטיבית (PCS), מערכת התרעה על סטייה מהנתיב (LDA), מערכת החלפה אוטומטית של אלומת אור גבוהה (AHB) ומערכת זיהוי והצגת תמרורים (RSA).

במהירויות של בין 10 ל-80 קמ"ש, מערכת ההתראה לפני התנגשות מזהה כלי רכב מלפנים ומפחיתה את הסכנה של פגיעה בהם מאחור. כאשר קיימת אפשרות של התנגשות היא מעודדת את הנהג לבלום באמצעות התראה ויזואלית וקולית. מערכת PCS גם דורכת את מערכת הבלמים כדי להעניק כוח בלימה מוגבר כשהנהג לוחץ על דוושת הבלמים. אם הנהג אינו מגיב בזמן, המערכת אקטיבית ומפעילה באופן אוטומטי את הבלמים, מפחיתה את מהירות הנסיעה בכ-30 קמ"'ש[1] עד כדי עצירה מוחלטת, כדי למנוע את ההתנגשות או להפחית את עוצמת הפגיעה.

מערכת התראת סטייה מנתיב מנטרת את סימוני הנתיבים ומסייעת למנוע תאונות והתנגשויות חזיתיות הנגרמות עקב סטייה מנתיב. אם המכונית מתחילה לסטות מהנתיב מבלי שהופעלו פנסי האיתות, מערכת LDA מתריעה על כך לנהג באמצעות התראה ויזואלית וקולית הניתנות לכוונון.

אלומת אור גבוהה אוטומטית מסייעת להבטיח ראות קדמית מעולה בנהיגה בשעות הלילה. היא מזהה הן את אלומת האור של כלי רכב המגיעים ממול והן את הפנסים האחוריים של כלי רכב הנוסעים מלפנים, ומחליפה אוטומטית בין אלומה גבוהה לאלומה נמוכה כדי למנוע סנוור של נהגים אחרים. בזכות השימוש המוגבר באלומה הגבוהה, המערכת מאפשרת זיהוי מוקדם יותר של הולכי רגל ומכשולים.

מערכת עזר לזיהוי תמרורים מסייעת לנהג על ידי כך שהיא מוודאת שהמידע הטוב ביותר מצוי ומוצג לפניו, גם אם אולי הוא לא שם לב לתמרור מסוים. המערכת משתמשת במצלמה קידמית ומזהה תמרורים לאורך הדרך כגון הגבלת מהירות, תמרורי תנאי הכביש ושלטים של כבישים מהירים. מצב המערכת וההתראות מוצגים לנהג על גבי צג המידע חדש וצבעוני TFT בגודל "4.2 על גבי לוח המחוונים. במקרה של הגבלת מהירות, המערכת מייצרת / מספקת התראה ויזואלית וקולית (הניתנות לכוונון) אם הנהג עובר את המהירות המותרת.
הודות להפחתת הסיכון של מעורבות בתאונות דרכים, נהגים של מכוניות המצוידות ב-Toyota Safety Sense יוכלו ליהנות מסיווג ביטוחי טוב יותר ומעלויות ביטוח נמוכות יותר.



[1]   התוצאות הושגו במסגרת בדיקות שנערכו עם מכוניות הנוסעת במהירות של 30 קמ"ש ורכב חונה. פעולת המערכת תלויה בסביבת הנהיגה (כולל הכביש ומזג האוויר) ומצב הרכב.
כלי נגישות