8-8-16
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תקנות המסמיכות לראשונה פקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה
שר התחבורה: מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה שתועדו במצלמות האכיפה, יחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית וישפר את השרות לציבור. חוסר האכיפה והשימוש של נהגי רכב פרטי בנת"צים, פגעו ביתרון וביעילות של התחבורה הציבורית
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום שני) את התקנות שיזם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ המסמיכות לראשונה פקחים עירוניים ברשויות המקומיות לאכוף עבירות תנועה, בנתיבי התחבורה הציבורית (נת"צים) במקום שוטרי התנועה.
התקנות החדשות מסמיכות את הרשויות המקומיות להציב, לתפעל ולתחזק מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיבי תחבורה ציבורית שיתעדו כלי רכב פרטי או כלי רכב אחרים בלתי מורשים הנוסעים בנת"צים בניגוד לחוק (המצלמות ישמשו לאכיפת כלי רכב הנוסעים בניגוד לחוק בנת"צים בלבד ולא למהירות).
בצילום יופיע מספר הרישוי של הרכב, תאריך ושעת הצילום, מקום הנת"צ שבו נסע הרכב המצולם. הצילום על פי התקנות אף יוכל לשמש ראייה קבילה בכל הליך משפטי.
ועדת הכלכלה של הכנסה גם אישרה את העלאת הקנס על נסיעה בנת"צ, ל-500 שקלים, במקום 250 שקלים כיום, שיוטל על ידי הרשות המקומית, בגין שימוש שלא כדין בנת"צים. בצעד תקדימי, הקנס ישולם לקופת הרשות המקומית שבתחומיה התבצעה העבירה ולא לקופת המדינה כפי שקיים היום.
יצוין כי התקנה אוסרת כל כלי רכב פרטים, לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית, נאכפה בשנים האחרונות באופן חלקי ופגעה ביעילות של התחבורה הציבורית. לדברי כץ, התקנות החדשות מהוות פתרון אפקטיבי לתגבור האכיפה, בנתיבי התחבורה הציבורית והיא תמנע מרכב פרטי להפריע לאוטובוסים ולתחבורה הציבורית.
"אין לנו עניין כלל בקנסות, אלא רצון למנוע את חסימת הנתיבים ואת ההפרעה בתחבורה הציבורית. מדובר במהלך כולל שנועד להביא את שירות האוטובוסים והתחבורה הציבורית בישראל לרמה האירופאית המתקדמת", אמר כץ והוסיף כי, התקנות החדשות יאפשרו לאכוף עבירות תנועה שתועדו בנת"צים, במיוחד לאור התקדמות עבודות ההקמה של הרכבת הקלה בתל אביב והקווים החדשים הצפויים לקום בשנים הקרובות.
מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה שתועדו במצלמות האכיפה, יחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית וישפר את השרות לציבור. "חוסר האכיפה והשימוש של נהגי רכב פרטי בנת"צים, פגעו ביתרון וביעילות של התחבורה הציבורית", הוסיף כץ.
מספר עיריות כבר החלו להיערך ליישום התקנות החדשות ויחלו להכשיר בקרוב פקחים עירוניים לאכיפת נתיבי התחבורה הציבורית, באמצעות מצלמות האכיפה. עיריית תל אביב, היא הראשונה שתחל ליישם אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית באמצעות מצלמות אכיפה אוטומטיות.
מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות בנתיבי תחבורה ציבורית מבוצע במסגרת מגה תכנית של משרד התחבורה להקמת מאות קילומטרים של נת"צים בעשרים ערים מרכזיות בגוש דן והסביבה. התכנית נועדה ליצור רשת מטרופוליטנית של תחבורה ציבורית הנותנת העדפה לתחבורה הציבורית, תוך שמירה על רציפות של נת"צים בין ערי המטרופולין. העלות הכוללת של התכנית נאמדת ביותר משלושה מיליארד שקלים.
לפני כשלושה חודשים חתם משרד התחבורה על הסכם עם שש רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב (בת ים, חולון, רמלה, לוד והוד השרון), להקמת רשת של נתיבי תחבורה ציבורית בתחומם. בימים אלה נמצאות הערים לקראת סיום התכנון המוקדם להקמת הנת"צים ובתחילת השנה הבאה יוחל בהקמתם.
השבוע הצטרפה גם כפר סבא לפרויקט, במטרה לשפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית ולקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים, במטרופולין גוש דן. במהלך השבועות הקרובים צפויה להתחיל הפעימה השנייה של הפרויקט במסגרתו צפויות להצטרף גם רעננה, הרצליה ותל אביב, ולאחריהם עוד ערים נוספות במטרופולין תל אביב.
משרד התחבורה, פועל להרחיב את מספר הערים שישתתפו בפרויקט ההקמה של רשת נת"צים בתחומם. בימים אלה מתקיימים שיתופי פעולה עם ערים רבות נוספות בהן, רמת גן, ראשון לציון, בני ברק, רמת השרון וגבעתיים.
במקביל לכך, מקדם המשרד תכנית מהפכנית להקמת רשת מטרופוליטנית של אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן שתציע לראשונה לציבור רשת מהירה רציפה ובטוחה של שבילי אופניים בין השכונות לאזורי התעסוקה בגוש דן. בשלב הראשון מוקמות עשר אוטוסטרדות בסטנדרט גבוה, באורך כולל של 150 קילומטרים.
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום שני) את התקנות שיזם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ המסמיכות לראשונה פקחים עירוניים ברשויות המקומיות לאכוף עבירות תנועה, בנתיבי התחבורה הציבורית (נת"צים) במקום שוטרי התנועה.
התקנות החדשות מסמיכות את הרשויות המקומיות להציב, לתפעל ולתחזק מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיבי תחבורה ציבורית שיתעדו כלי רכב פרטי או כלי רכב אחרים בלתי מורשים הנוסעים בנת"צים בניגוד לחוק (המצלמות ישמשו לאכיפת כלי רכב הנוסעים בניגוד לחוק בנת"צים בלבד ולא למהירות).
בצילום יופיע מספר הרישוי של הרכב, תאריך ושעת הצילום, מקום הנת"צ שבו נסע הרכב המצולם. הצילום על פי התקנות אף יוכל לשמש ראייה קבילה בכל הליך משפטי.
ועדת הכלכלה של הכנסה גם אישרה את העלאת הקנס על נסיעה בנת"צ, ל-500 שקלים, במקום 250 שקלים כיום, שיוטל על ידי הרשות המקומית, בגין שימוש שלא כדין בנת"צים. בצעד תקדימי, הקנס ישולם לקופת הרשות המקומית שבתחומיה התבצעה העבירה ולא לקופת המדינה כפי שקיים היום.
יצוין כי התקנה אוסרת כל כלי רכב פרטים, לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית, נאכפה בשנים האחרונות באופן חלקי ופגעה ביעילות של התחבורה הציבורית. לדברי כץ, התקנות החדשות מהוות פתרון אפקטיבי לתגבור האכיפה, בנתיבי התחבורה הציבורית והיא תמנע מרכב פרטי להפריע לאוטובוסים ולתחבורה הציבורית.
"אין לנו עניין כלל בקנסות, אלא רצון למנוע את חסימת הנתיבים ואת ההפרעה בתחבורה הציבורית. מדובר במהלך כולל שנועד להביא את שירות האוטובוסים והתחבורה הציבורית בישראל לרמה האירופאית המתקדמת", אמר כץ והוסיף כי, התקנות החדשות יאפשרו לאכוף עבירות תנועה שתועדו בנת"צים, במיוחד לאור התקדמות עבודות ההקמה של הרכבת הקלה בתל אביב והקווים החדשים הצפויים לקום בשנים הקרובות.
מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה שתועדו במצלמות האכיפה, יחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית וישפר את השרות לציבור. "חוסר האכיפה והשימוש של נהגי רכב פרטי בנת"צים, פגעו ביתרון וביעילות של התחבורה הציבורית", הוסיף כץ.
מספר עיריות כבר החלו להיערך ליישום התקנות החדשות ויחלו להכשיר בקרוב פקחים עירוניים לאכיפת נתיבי התחבורה הציבורית, באמצעות מצלמות האכיפה. עיריית תל אביב, היא הראשונה שתחל ליישם אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית באמצעות מצלמות אכיפה אוטומטיות.
מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות בנתיבי תחבורה ציבורית מבוצע במסגרת מגה תכנית של משרד התחבורה להקמת מאות קילומטרים של נת"צים בעשרים ערים מרכזיות בגוש דן והסביבה. התכנית נועדה ליצור רשת מטרופוליטנית של תחבורה ציבורית הנותנת העדפה לתחבורה הציבורית, תוך שמירה על רציפות של נת"צים בין ערי המטרופולין. העלות הכוללת של התכנית נאמדת ביותר משלושה מיליארד שקלים.
לפני כשלושה חודשים חתם משרד התחבורה על הסכם עם שש רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב (בת ים, חולון, רמלה, לוד והוד השרון), להקמת רשת של נתיבי תחבורה ציבורית בתחומם. בימים אלה נמצאות הערים לקראת סיום התכנון המוקדם להקמת הנת"צים ובתחילת השנה הבאה יוחל בהקמתם.
השבוע הצטרפה גם כפר סבא לפרויקט, במטרה לשפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית ולקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים, במטרופולין גוש דן. במהלך השבועות הקרובים צפויה להתחיל הפעימה השנייה של הפרויקט במסגרתו צפויות להצטרף גם רעננה, הרצליה ותל אביב, ולאחריהם עוד ערים נוספות במטרופולין תל אביב.
משרד התחבורה, פועל להרחיב את מספר הערים שישתתפו בפרויקט ההקמה של רשת נת"צים בתחומם. בימים אלה מתקיימים שיתופי פעולה עם ערים רבות נוספות בהן, רמת גן, ראשון לציון, בני ברק, רמת השרון וגבעתיים.
במקביל לכך, מקדם המשרד תכנית מהפכנית להקמת רשת מטרופוליטנית של אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן שתציע לראשונה לציבור רשת מהירה רציפה ובטוחה של שבילי אופניים בין השכונות לאזורי התעסוקה בגוש דן. בשלב הראשון מוקמות עשר אוטוסטרדות בסטנדרט גבוה, באורך כולל של 150 קילומטרים.