איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה להגדיל את הקנסות על שורה של עבירות תנועה חמורות

18-1-17
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה להגדיל את הקנסות על שורה של עבירות תנועה חמורות
התקנות שגובשו על ידי משרד התחבורה נועדו להגביר את ההרתעה כנגד נהגים עבריינים, המבצעים עבירות תנועה חמורות ולייעל את המאבק כנגד תאונות הדרכים באמצעות ענישה מהירה ומיידית

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להגדיל את הקנסות על שורה של עבירות תנועה חמורות. זאת, כחלק מהמאבק שמנהל משרד התחבורה, בשיתוף המשרדים הרלוונטיים כנגד תאונות הדרכים.

מדובר בין השאר בהגדלת הקנסות על עבירות תנועה, כמו, אי ציות לרמזור אדום, רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר, נסיעה מעל המהירות המותרת, נהיגה ברכב ללא רישיון ונסיעה של משאיות בעומס יתר.

החלת מדרגת קנס חדשה של 1,500 שקלים על עבירות חמורות כמו אי ציות לרמזור אדום, (במקום 1,000 שקלים כיום) וקביעת קנסות לעבירות שעד היום היו עבירות של הזמנה לדין תגביר את ההרתעה, כנגד נהגים עבריינים ותאפשר ענישה מהירה בסמוך מאוד למועד ביצוע העבירה.

חלק מהקנסות על עבירות התנועה מתייחס לרכיבה על אופניים חשמליים, בניגוד לתקנות ובכלל זה רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, רכיבה על אופניים לא תקניים, רכיבה שלא בישיבה על המושב, רכיבה לצד רכב אחר ורכיבה על המדרכה.

הגדלת הקנסות על עבירות חמורות הוא חלק ממהלך כולל של משרד התחבורה, שנועד לצמצם את מספר ההורגים בתאונות הדרכים. מדובר בין השאר, בהשקעה חסרת תקדים של מיליארדי שקלים, בסלילת כבישים חדשים ובטוחים, הקמת מחלפים, פיתוח תשתיות בטיחותיות והפיכת כבישים, אדומים לכבישים בטוחים. בנוסף לכך, פועל המשרד במרץ להכנסת מערכות בטיחותיות ומצילות חיים בכלי הרכב, שישפרו את בטיחות הנהגים והולכי הרגל.

להלן עמדת איגוד קציני הבטיחות בסוגיה זו

אין ספק בכך שיש לטפל בעבירות תנועה חמורות, אך רק ענישה לא תשפר את המצב .

לאחר שקראתי את הדברים החשובים שציינתם הרשו לי להביע דעה שונה בנושא, מתוך היכרות המצב מזווית שונה .

שימו לב!
לאחרונה שמעתי על הצעת חוק בנושא מחיר אגרות הרישוי ,וגם על הצעה זו של העלאת מחיר הקנסות . ההצעה אומרת שיש להגביל את גובה הקנס לעד 10% מהשכר הממוצע במשק .

מספר רב של נהגים אינם עומדים בנטל, לא משלמים את הקנסות וצוברים חובות וחלק לא מבוטל נוהג ללא רישיון נהיגה בתוקף .

אני בטוח שהדבר מוכר לכם היות וישנם מקרים רבים בהם נהגים לא קיבלו את רישיון הנהיגה מסיבות האמורות לעיל, מה שגורם להעברת הטיפול לרשות לגביית קנסות  .

אוסיף את מה שקורה בפועל במערכת בתי המשפט על עבירות תנועה חמורות ומכך ניתן להבין שיש צורך בשינוי וחישוב מסלול מחדש.

רק ענישה ללא הרתעה לא תספק ,רק ענישה ללא הדרכה ממוקדת של הנהגים על הסיבות לעבירות, לא יכולה לשפר את המצב העגום, להערכתנו המצב יהיה גרוע יותר.

ראוי היה לעבור לשיטה בה אנו נוהגים קציני הבטיחות והיא לאתר את הנהגים על פי פילוח סוג העבירה ולגרום לתיקון בחוק כך שרק באמצעות הדרכה ופיקוח על נהג מועד לנהיגה אחראית וזהירה נוכל לשנות את המצב העגום כיום ( אין בדברי כוונה לשיטת הניקוד שגם היא חייבת לעבור שינוי ולהביא נהגים להדרכה לפי סוג עבירה ) .

ב ב ר כ ה ,
שמעון סודאי – יו"ר
איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה.

לעיון בצו התעבורה (עבירות קנס) – לחץ כאן

לעיון בהצעה להעלאת סכומי הקנסות – לחץ כאן

כלי נגישות