איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ועדת הכלכלה אישרה תקנות שיחייבו התקנת מערכות התראה למניעת שכחת ילדים ברכבי הסעות

7-12-16

ועדת הכלכלה אישרה תקנות שיחייבו התקנת מערכות התראה למניעת שכחת ילדים ברכבי הסעות
לדברי היו"ר איתן כבל, עד הקיץ תטופל סוגיה זו גם ברכבים פרטיים.

עם זאת, יש לציין כי פתרון סוגיה זו ברכב פרטי אינה פשוטה כלל ועיקר הואיל ואין בנמצא מערכת מוכנה ומוכחת העונה על צורך זה. 

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום תיקונים לתקנות התעבורה, שהגיש משרד התחבורה לחיוב התקנת מערכות התרעה על השארת ילדים ברכבי הסעות תלמידים.

 ועדת הכלכלה אישרה תקנות שיחייבו התקנת מערכות התראה למניעת שכחת ילדים ברכבי הסעות  

בדיון האמור השתתף גם חבר הנהלת האיגוד ספי דיין שעושה בחודשים האחרונים עבודת קודש בייצוג האיגוד ובהפעלת צוותי חשיבה להעברת מסקנות לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ,ביחד עם חברים נוספים בניהם גדי דן נאים. עוד השתתפו בדיון חברי האיגוד מתחום התחבורה הציבורית, נציגי חברת דן מזכיר חברת דן ,קצין הבטיחות הראשי מוטי אלמוג,אלי ורט ,אבי בנימין עוזר קצין הבטיחות,דוד גאליס מנכ"ל ומנהל התפעול רון רפאלי מחב' משדן, חשוב להזכיר ולפרגן לכולם על עבודתם.המסורה.

בדיון שהתקיים היום בכנסת לקחו חלק גם חברי איגוד מתחום התחבורה הציבורית, נציגי חברת דן מזכיר חברת דן ,קצין הבטיחות הראשי מוטי אלמוג,אלי ורט ,אבי בנימין עוזר קצין הבטיחות,דוד גאליס מנכ"ל ומנהל התפעול רון רפאלי מחברת משדן ,

היו"ר כבל ציין  החובה להתקין מערכות התראה  תמנע אסונות קשים של שכחת ילדים ברכבי הסעות.
כמו כן, אישרה הועדה תקנות המטפלות בשימוש בהתקן עם מנוע חשמלי לכיסאות גלגלים ברכב זעיר.

באשר למערכת ההתראה, מדובר במערכת שמחייבת את הנהג לבצע סריקה ברכב ההסעות, עלותה נעה בין 500 ל-1,000 שקלים, היא תותקן ב-17 אלף רכבי הסעות וחובת ההתקנה תיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2017.  

סמנכ"לית אגף מדיניות ממשל וקשרי חוץ בארגון בטרם, גלית גלעד, אמרה כי צריך להתייחס גם למערכות התראה ברכבים פרטיים. "מתוך 80 מקרים השנה רק אחד נשכח ברכב הסעות. לשים על זה דגש על זה יפה, אבל הילדים מתים נשכחים ברכבים פרטיים", אמרה. כאמור, היו"ר כבל הבהיר כי בכוונתו לטפל בכך עוד לפני תום כנס החורף של הכנסת ולפני הקיץ הקרוב.

ח"כ חאג' יחיא הוסיף גם הוא כי רוב מקרי השכחה הם ברכבים פרטיים וצריך לתת לכך מענה.  

מנהל אגף הרכב ויצמן שהשתתף אף הוא בדיון אמר כי כיום אין מערכת התרעה עבור רכב פרטי בשוק ואם תהיה כזו לא ניתן להעריך מה יהיה מחירה. ויצמן הוסיף כי בכוונת המשרד להוציא קול קורא למפתחי מערכות, כדי לקבל מידע מבוסס על הימצאות מערכת מתאימה ועלותה.

ח"כ מקלב אמר בתגובה כי את הדיון, אם אפשר להשית את ההוצאה על הציבור או לא, צריך לעשות בכנסת, בשיתוף הציבור. "משרד התחבורה צריך להביא את הפתרונות, ואנחנו בדיון ציבורי צריכים להחליט איך ליישם אותם. יש מספיק מפתחים שאומרים שעד שלא תהייה חובת התקנה לא יהיה כדאי להם להשקיע בפיתוח", אמר.

לסיכום הבהיר ח"כ כבל כי הוא נחוש בדעתו לסיים את הטיפול בנושא עוד לפני הקיץ הקרוב. הוא דרש דיווח מפורט ממשרד התחבורה באשר לכל הנעשה בתחום. "עד סוף כנס החורף נגיע להכרעה בנושא הטיפול בשיכחת ילדים ברכב פרטי", אמר ח"כ כבל.
כלי נגישות