איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

1,851 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2015 בעת נסיעה ברכב

24-1-16

1,851 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2015 בעת נסיעה ברכב, כמחצית מהם, 914, נפגעו בתוך הישובים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הנתונים נכונים לחודשים ינואר-נובמבר 2015).

 


בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים שמונה ילדים שנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 46 ילדים. כל השמונה נהרגו כאשר נסעו בדרך בין-עירונית. הנתונים המדאיגים מעידים על עליה במספר הילדים הנהרגים בעת שהיו מוסעים ברכב, כאשר בשנת 2014 נהרגו שישה ילדים ו-37 נפגעו באורח קשה.

 

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מחקרים מצאו כי אחת הסיבות השכחיכות ביותר בגללן ילדים מוצאים את מותם היא תאונות הדרכים. במקרים רבים ילדים נפגעים בעת נסיעה ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות או במושבי בטיחות בהתאם לגילם. נהג שידע כי יש סיכוי גבוה שהוא ייתפס אם יסיע ילד לא חגור, ימנע מלסכן את חיי הילד. המדינה חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות, כדי להתריע נהגים מלסכן את חיי הילדים".

 

ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לילדים הנוסעים ברכב:

 

  • בירושלים נפגעו 103 ילדים שנסעו ברכב ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2015.
  • בחיפה נפגעו 35 ילדים שנסעו ברכב ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2015.
  • בבאר שבע נפגעו 49 ילדים שנסעו ברכב ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2015.
  • בתל אביב נפגעו 34 ילדים שנסעו ברכב ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2015, ילד אחד נהרג.
  • בחדרה נפגעו 33 ילדים שנסעו ברכב ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2015.
  • בנתניה נפגעו 28 ילדים שנסעו ברכב ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2015.

 

למרות שחגורת בטיחות הוא אביזר בטיחות מציל חיים, קרוב לאחד מכל ארבעה ילדים (22%) נצפה מוסע ברכב לא חגור בחגורת בטיחות במושב האחורי, כך עולה מסקר תצפיות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שנת 2014)  ומראה כמה ההורים לא חוששים מהמשטרה ומסיעים את הילדים לא חגורים.

 

על פי הנתונים העולמיים, למרות שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות כנדרש, שיעור חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה דרמטית לאחר גיל כיסאות הבטיחות. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר המודעות של ההורים לחשיבות הושבת הילד ברכב במושב בטיחות המתאים לגילם (בוסטר) והיעדר הסברה מתאימה לכך ולחוק המחייב זאת.

 

בכדי שהילד יישב בצורה בטוחה בעת הנסיעה על ההורים להקפיד:

 

  • תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה והתינוק יושב ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.
  • פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
  • ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.
כלי נגישות