איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

מאתמול (18/6/16) הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד

19-5-16
מהיום: הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד
השר כץ: "העלאת גיל המינימום לרכיבה על אופניים  והעברת סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות, יביאו להסדרת הנושא ויגבירו את יעילות האכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. "

לידיעת רוכבי האופניים החשמליים. מאתמול (יום רביעי 18/5/16) ניתן לרכב על אופניים חשמליים מגיל 16 ומעלה בלבד. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנכנסה אתמול לתוקף.

עד כה ניתן היה לרכב על אופניים חשמליים בשבילי אופניים מגיל 14 ומגיל 16 גם בכבישים. מהיום הגיל המינימלי לרכיבה על אופניים נקבע לגיל 16, הן בשבילי האופניים והן בכבישים.

על פי התקנות, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מירבי של 250 ואט, אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע, כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.

האופניים נדרשים לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר", שימוקם במקום מרכזי וגלוי לעין, על פני שלדת הכלי. בסימון המיוחד יצוין שם הדגם, היצרן וכתובתו, ארץ ייצור ושם היבואן וכתובתו, הספק מנוע 250 ואט, מהירות מירבית של 25 קמ"ש ואיסור שימוש מתחת לגיל המותר. 
                                                                                           
התקנה המעלה את גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים ל-16 שנים, היא חלק ממהלך כולל להסדרת הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים. במסגרת זאת, יזם השר כץ את הרחבת סמכויות האכיפה על רוכבי אופניים חשמליים, גם לפקחי הרשויות המקומיות.                                                               
 
"העלאת גיל המינימום לרכיבה על אופניים  והעברת סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות, יביאו להסדרת הנושא ויגבירו את יעילות האכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. כמו כן, הם יפחיתו את סכנת הפגיעה בהולכי הרגל במדרכות בערים". אמר כץ.
כלי נגישות