13-4-16
אירופה היא השוק ההיברידי הגדול ביותר של לקסוס בעולם: בשנת 2015, 64% ממכוניות לקסוס שנמכרו באירופה היו היברידיות, ובמערב אירופה שיעורן עומד על 95%
מאז שנת 2008, בה החל שיווק הדגמים ההיברידיים של המותג בישראל, נמכרו בארץ כ- 3,500 דגמי לקסוס היברידיים
Lexus International הכריזה היום כי מכרה יותר ממיליון מכוניות היברידיות מאז נמכרה מכונית היוקרה ההיברידית הראשונה, ה- RX 400h, באפריל 2005. לרגל המאורע, נמסרה המכונית ההיברידית המיליון במספר של לקסוס, מדגם NX 300h, ללקוח לקסוס במילאנו, איטליה, על ידי אלן אויטנהובן, נשיא לקסוס אירופה.
טוקואו פוקויצ'י, נשיא Lexus International, אמר: "המערכת ההיברידית ממשיכה להוות את טכנולוגיית הדגל שלנו. הצבנו יעדים סביבתיים שאפתניים לשנת 2050, והפופולריות של הטכנולוגיה ההיברידית בעולם כולו חשובה לנו מאוד בכדי להשיג יעדים אלה. אני שמח מאוד כי יותר ממיליון לקוחות בעולם כולו שמו מבטחם בדגמים ההיברידיים של לקסוס".
לקסוס, שהינה חלוצה בטכנולוגיה היברידית מלאה, השיקה את הדגם ההיברידי המלא הראשון שלה ואת רכב הפנאי ההיברידי המלא בקטגוריית פרימיום, ה-RX 400h, באפריל 2005. המותג הרחיב בהדרגה את היצע הדגמים ההיברידיים שלו והשיק מכונית סדאן היברידית מלאה ראשונה בקטגוריית רכב פרימיום, ה- GS 450h, בשנת 2006, ובשנת 2007 את מכונית הסדאן ההיברידית המלאה החזקה ביותר שלה, ה-LS 600h. בשנת 2011 יצא דגם הפרימיום הקומפקטי ההיברידי המלא הראשון, ה- CT 200h. בשנת 2012 הושק ה- ES 300h, לאחר מכן ה- IS 300h בשנת 2013 ובשנת 2014 הקרוסאובר פרימיום בגודל בינוני, ה- NX 300h. מכונית הספורט קופה ההיברידית המלאה הראשונה בקטגוריית פרימיום, ה- RC 300h, הושקה ברחבי העולם בסוף שנת 2015.
כיום, מוכרת לקסוס 10 דגמים היברידיים מלאים והיא מותג הפרימיום המציע את מגוון הדגמים הרחב ביותר בטכנולוגיה היברידית מלאה.
"מאז שנת 2005, טכנולוגיה היברידית מלאה הפכה לטכנולוגיית הדגל של לקסוס. היא מעניקה לא רק נצילות דלק מצוינת ופליטות פחמן דו חמצני נמוכות, המובילות לעלויות נמוכות עבור הלקוחות, אלא היא גם מעניקה חוויית נהיגה חלקה ונוחה ברמת מעורבות גבוהה של הנהג. לכן, אין זה פלא שהיא נמצאת במקום הראשון בשיעור שביעות רצון בקרב לקוחותינו", אמר אלן אויטנהובן, נשיא לקסוס אירופה.
מוקדם יותר השנה, חשפה לקסוס את הדגם ההיברידי המלא האחרון שלה, ה- LC 500h, הכולל ביצועים של הדור החדש של הטכנולוגיה ההיברידית המלאה המכונה Multi Stage Hybrid System (MSHS). טכנולוגיית MSHS מרחיבה אף יותר את היתרונות ההיברידיים ומעניקה יותר הספק, האצה, אחיזת כביש ונצילות גבוהה יותר. ה- LC 500h תוצע למכירה באביב 2017.
"אני בטוח כי ביצועיה של המערכת ההיברידית החדשה יהפכו את הדגמים ההיברידיים למצליחים אף יותר וימשכו גם לקוחות שמעולם לא שקלו לקנות מכונית היברידית בעבר", סיכם אויטנהובן.
לקסוס החלה למכור רכבים היברידיים בישראל בשנת 2008 ומאז תחילת השיווק של דגמים אלה, מכרה כבר כ- 3,500 רכבים היברידיים. הדגם ההיברידי הפופולארי ביותר בישראל הוא דגם
ה- CT, אשר מכירותיו מהוות כשליש מכלל מכירת הדגמים ההיברידיים של לקסוס בארץ. מכירות הדגמים ההיברידיים בישראל עולות בצורה מתמדת מדי שנה, כאשר בשנת 2015 נמכרו כ- 1,040 דגמים היברידיים של לקסוס המהווים 73% ממכירות לקסוס בארץ.
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, התייחס להישג ואמר "אנו גאים להיות חלק מההישג המרשים של המותג, שכן אנו מאמינים בטכנולוגיה ההיברידית ובמובילות שלה. הטכנולוגיה ההיברידית מייצגת את כל מה שאנו כחברה מאמינים בו: חדשנות, איכות וקיימות. אנו רואים שקהל הלקוחות מתחבר אף הוא לערכים אלו, ולראיה, 70% מלקוחותינו בוחרים לרכוש דגם היברידי".
מכירות כלי רכב היברידיים בעולם על פי אזור:
השוק | מכירות מאז שנת 2005 (בקירוב) | מכירות בשנת 2015 |
צפון אמריקה | 345,500 | 38,540 |
אירופה | 237,500 | 40,629 |
יפן | 225,000 | 31,420 |
סין/הונג קונג | 97,000 | 21,120 |
מזרח אסיה | 62,000 | 11,151 |
אוקיאניה | 19,500 | 3,535 |
אסיה | 8,500 | 1,294 |
אחר | 5,000 | 1,343 |