איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

15 קציני בטיחות בין הזוכים בתעודות הוקרה מטעם "אור ירוק" על הצטיינות בשמירה על הבטיחות בדרכים

10-3-15

מאת: שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות


בתמונה(מימין לשמאל) אילן גרודצקי, מנהל התפעול של אור ירוק, שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות, ג'קי לוי, מנהל אגף קציני בטיחות במשרד התחבורה, אבי נאור, יו"ר אור ירוק, שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק

שלשום (9/3/15), התקיים הכנס השנתי של "אור ירוק" במרכז הקונגרסים  Avenue תחת הכותרת "לא רק הנהג אשם". במסגרת הכנס התקיים טקס חלוקת תעודות במסגרת מועדון המצויינות של אור ירוק ל-22 אנשים שהצטיינו בשמירה על בטיחות בדרכים מהם 15 קציני בטיחות. 

כיו"ר האיגוד אני גאה לעמוד בראש איגוד בו חבריו מהווים דוגמא אות ומופת בתפקידם התובעני לשפר ולייעל את הפיקוח והבקרה על הגורם האנושי –בקרב נהגי ומחזיקי הרכב בחברתם.

אין ספק שלצד ההכרה של "אור ירוק", הערך המוסף להצלחה מגיע גם מצד המנכ"לים של חברות אלה שהשמירה על חיי האדם הוא ערך עליון עבורם והם מגבים את קציני הבטיחות בעבודתם הקשה והמסזורה. אני רוצה לברך ולעודד מגמה זו.

אנו שוב רואים מספר מכובד של קציני בטיחות הזוכים במפעל חשוב זה בפעם השלישית ברציפות והפעם מעגל קציני הבטיחות שזכו בתחרות הכפיל את עצמו משנה קודמת ויש לברך על כך.

בכנס הוענקו תעודות הוקרה לקציני בטיחות מצטיינים הממלאים את תפקידם במסירות ונאמנות, הרבה מעבר לדרישות החוק. 

אות המצוינות לקציני הבטיחות הינו המראה המשקפת את תפקידם המכריע בשמירה על הבטיחות ומניעת תאונות דרכים.

לכנס הוזמנו מתנדבי העמותה, גופים ואישים בתחום הרכב והתחבורה, נציגי משטרה וצבא, עמותות וארגוני מתנדבים שתחום עיסוקם תחבורה ומאבק ב -ת.ד.   

את הכנס פתח אבי נאור, יו"ר ומייסד עמותת "אור ירוק". נאור הציג את פעילות העמותה בעשור האחרון והציב  את היעדים שאליהן צריכה מדינת ישראל לשאוף כדי להציל את חייהם של ישראלים רבים.  
אין ספק בכך שפעילותו הרבה של נאור, לשיפור הבטיחות בכבישים, דרך הצבת יעדים הכוללים מחקר, הפעלת מערך הסברה, אכיפה ותרומתם של אלפי המתנדבים – תורמת להפחתה המשמעותית במספר ההרוגים בכבישי ישראל.  

ההכרזה של משרד התחבורה שישראל תהיה בין חמש המדינות הבטחות בעולם, יכולה לקבל ביטוי ממשי בזכות "אור ירוק" שהציבה יעד ומטרה לשיפור הבטיחות בדרכים ולאחר עבודה קשה ולאורך זמן – התוצאות אינן מאחרות להגיע. 
 
איגוד קציני בטיחות בתעבורה מברך את אבי נאור יו"ר עמותת אור ירוק על תרומתו שלא תסולא מפז, ואת הנהלת אור ירוק ואת אלפי המתנדבים הפעילים.
 אין ספק שיש קשר בין מטרות האיגוד לבין המטרות של עמותת אור ירוק בכל הקשור למאבק  ב -ת.ד. דמותו של קצין הבטיחות בארגון יש בה כדי להשפיע ולעצב את אקלים הבטיחות ואת תרבות הבטיחות בארגון, ועיסוקו העיקרי קשור לדיני נפשות לצד אחריות רבה.
  
הכל מתחיל ומסתיים בחינוך ובהדרכה לנהגים, כאשר המתכון הבטוח להצלחה חייב לכלול פיקוח ובקרה על ציי רכב ואימוץ חדשנות טכנולוגית ביישום מטרות אלו.

במסגרת הכנס  החשוב, נקראו  קציני הבטיחות בתעבורה המצטיינים אשר פועלים בחברות וגופים מובילים במשק, המפעילים ציי רכב גדולים, אל יו"ר העמותה אבי נאור, מנכ"ל העמותה שמואל אבואב, מנהל התפעול אילן גורדצקי ומנהלת קשרי קהילה מיכל אלפרון, לקבלת אות הוקרה מטעם "אור ירוק ". האות ניתן לקציני הבטיחות על תרומתם המיוחדת ועל עשייה מעל ומעבר למצופה מהם ע"פ הגדרת תפקידם מכח תקנות התעבורה. מצויינות זו מתבטאת בניהול מתקדם של מערך צי הרכב ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כגון: מצלמות המתעדות נהיגה ברכב הסעות, שימוש במכשירם אשר מתריעים על סטייה מנתיב ושמירת רווח, ניטור התנהגות נהג ועוד. 
 
הכנסת עזרים אלה באה בעיקר בעזרתו ובדחיפתו של קצין הבטיחות. כיועץ למנכ"ל החברה. תרומתו חשובה לאין ערוך. במקרים אלה. ברור מעל לכל ספק שקצין בטיחות ארגוני שמהווה חלק בלתי נפרד מהחברה, דואג להעלות את האקלים הבטיחותי בחברה ורוח גבית ממנהלי החברה המתבטאת בתקצוב הדרוש למטרה זו שומרת על ערך חיי האדם ורמת בטיחות גבוהה. המיושמים ע"י קציני הבטיחות.
 
במעמד טקס חלוקת התעודות  לקציני הבטיחות בתעבורה – הייתי נרגש וגאה שיש לנו חברי איגוד מהטובים שיש, שעלו מעל כולם ושמהווים דמות לחיקוי ודוגמא אישית . 

הנהלת איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה וכל חברי האיגוד מברכים  את חברינו המצטיינים על קבלת אות ההוקרה מטעם אור ירוק. בזכות עמותת "אור ירוק" ומפעל חשוב זה, ניתן להביא לידיעה את הפעילות החשובה של קציני הבטיחות גם לתודעת הציבור.
חברים יקרים שאו ברכה בעמלכם . 

תמונות מטקס הענקת תעודות הוקרה לקציני הבטיחות המצטיינים.

להלן שמות קציני הבטיחות שקיבלו אות והערכה על פועלם בשנה החולפת 2014 .
 
1- נפתלי בכר –מחברת DHL
2- אריה חבה – חברת ECI
3- גולן יעקב – חברת HP
4- אופיר דישון – חברת SCR
5- דן ארצי – אגד
6- דניאל קורץ – החברה הישראלית למשקאות – קוקה קולה .
7- אלברט אמסלם – חברת נמל אשדוד .
8-  אבירן בוחבוט – טמבור .
9- דוד קינג – מגה קמענות .
10- מועצה אזורית גליל עליון – ויצמן שבתאי
11- יוסי אהרן – מועצה אזורית יואב ( ומנהל התחבורה שלום כץ )
12- אייל אלחרר – חברת קואלקום .
13- עופר חיימוף – שרות בתי הסוהר .
14- שלמה כהן – שטראוס מים תמי -4
15- דרור דבש – מנהל תחבורה – תנובה ארצי .

כלי נגישות