איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

חובת התקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית בתא המנוע – באוטובוסים

1-4-15

מ-1 באוקטובר 2015: כל אוטובוס חדש שיעלה על הכביש יחויב להתקין מערכת כיבוי אש אוטומטית בתא המנוע

מ-1 בינואר 2016 יחויבו כל האוטובוסים בישראל שגילם עד שבע שנים להתקין מערכת אוטומטית לכיבוי אש.

התקנה החדשה שתאושר בקרוב נועדה להגן על בטיחותם של הנוסעים באוטובוסים



החל מ-1 באוקטובר 2015 יחויב כל אוטובוס חדש שיעלה על הכביש, בהתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, שנועדה להגן על בטיחותם של הנוסעים. זאת, בעקבות החלטה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, המחייבת התקנת מערכות כיבוי אש, בכל האוטובוסים בישראל.
 
החל מ-1 בינואר 2016 יחויבו כל האוטובוסים בישראל, שגילם עד שבע שנים, להתקין מערכת כיבוי אש אוטומטית, בתא המנוע של האוטובוס. מדובר במערכת חדשה, המתבססת על תקן ישראלי שנקבע במכון התקנים הישראלי.
 
אגף הרכב במשרד התחבורה הודיע השבוע לכל הגורמים בענף התחבורה והרכב על ההחלטה וביקש לקבל את התייחסותם לשינוי התקנות. בין הגורמים: איגוד ההיסעים, איגוד יבואני הרכב, התאחדות התעשיינים, מפעילי תחבורה ציבורית, מועצת המובילים, איגוד מכוני הרישוי, איגוד המוסכים ואיגוד קציני הבטיחות.

הוחלט לחייב התקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, בכל האוטובוסים, בעקבות המלצות גורמים מקצועיים, ובכללם, נציבות כבאות והצלה, שחייבו התקנת מערכת לגילוי אש, בתא המנוע של האוטובוס, זאת בהתאם לתקנים הבינלאומיים שנקבעו.
 
מדובר במערכת מצילת חיים שנועדה לצמצם ככל שניתן את מקרי השריפה באוטובוסים ולחסוך בחיי אדם. יצוין כי בשנתיים האחרונות בלבד, אירעו עשרות מקרי שריפה אוטובוסים. מהנתונים מתברר כי רוב השריפות החלו באזור המנוע של האוטובוס.
 
עד לכניסת התקנה לתוקף, הורה השר כץ להמשיך ולהדק את הפיקוח והבקרה על מוסכי תחזוקת אוטובוסים. חברות התחבורה הציבורית הונחו להקפיד על שורה של בדיקות בטיחותיות, במסגרת הבדיקות החודשיות, המתבצעות באוטובוסים.
 
בין השאר נדרשות החברות להקפיד על בדיקת תא מנוע האוטובוס, לרבות נזילות שמן ודלק, בסביבת המנוע, בדיקות מערכות החשמל והבלימה, לרבות דליפות אויר וכן תקינות צמיגים ושלמותם. 

כלי נגישות