איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

איגוד קציני הבטיחות הינו האיגוד היחיד הרישמי המייצג את קציני הבטיחות

18-6-15
 
יום ההשתלמות הפעם היה משולב עם הבחירות למוסדות האיגוד המתקיימות אחת ל-3 שנים. שני האירועים התקיימו במקביל , זה לצד זה, אך לא האחד על חשבון האחר, 
 
בהתאם לסדר היום, הכריז שמעון סודאי, יו"ר האיגוד, על האסיפה הכללית, שהתקיימה בשעה 9.40 ומיד עם סיום הצגת המועמדים, נפתחו הקלפיות המוצבות באולם הצדדי, באזור גביית הכספים.

קלפי אחת נועדה להצבעת חברי אזור המרכז, והקלפי השנייה לשאר האזורים.
ניתן היה להצביע עד השעה 17:00. כך כל אחד מצא את הזמן המתאים לו ביותר,  
 
איחולים לח"כ  כבל לרגל היבחרו ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת
בראשית דבריו בירך סודאי את יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת  הנבחר –  ח"כ איתן כבל, לרגל כניסה לתפקידו ואיחל לו הצלחה במילוי תפקידו החדש.  "אין לי ספק, שבדומה לקודמו בתפקיד-ח"כ ברוורמן, גם מר כבל יידע לנהל בחוכמה ובאחריות את נושא הבטיחות בדרכים וישכיל לשמור על ההישגים שהושגו בקדנציה הקודמת, ואף לקדמם לשלב הבא, לרבות הטיפול בנושא מעמד קצין הבטיחות שטרם הגיע לסיומו".כך אמר סודאי בנושא זה.
 
העסקה ישירה
בהתייחסו לנושא העסקה הישירה אמר סודאי: "כפי שעודכנתם בכנס הקודם ובאמצעות הדואר האלקטרוני, פנינו מועדות לעבר חודש ספטמבר, להשבת האכיפה בעניין חובת ההעסקה הישירה בין קצין הבטיחות למקום עבודתו, כפי שקבע לפני מס' חודשים בית המשפט המחוזי, בעקבות ההלכים המשפטיים שניהל האיגוד באמצעות היועץ המשפטי, עו"ד ניסים עזרן".
"עד אז" מוסיף סודאי: "אני שב וקורא לכולכם, אנו נלחמים על כל משרה פנויה !
חברים שיודעים על משרות שעומדות להתפנות, כמו גם משרות חדשות,
בכל מקום, בכל סקטור ובכל היקף משרה, מתבקשים להעביר בהקדם את המידע החשוב למשרד האיגוד, וכך נוכל לסייע לכל מי שאיננו עובד ואשר נמצא בתהליך של חיפוש עבודה, ויש רבים כאלה"
 
עוד בהקשר זה הוסיף סודאי:"ברצוננו לעדכנכם כי לאור הפניות הרבות שאנו מקבלים מצד מעסיקים באשר למשמעות החלטת בית המשפט המחוזי בעניין אופן ההעסקה, האיגוד נותן מענה מקצועי לכל דורש, ובמידת הצורך, גם ע"י היועץ המשפטי שלנו .  יתרה מכך, בסיועו של עו"ד ניסים עזרן, הפיק לאחרונה האיגוד נייר עמדה, המפרט את היתרונות של צורת ההעסקה הישירה אל מול זו העקיפה- שבאמצעות משרדי הקבלן, על מנת שכל מעסיק יידע  מהו החוק ומה עומד מאחורי אותו חוק ובהתאם לכך יפעל".
"המסמך נמצא באתר האיגוד" מעדכן סודאי  ומבקש מכל קציני הבטיחות להדפיס אותו ולהעביר אותו למנהלו כמסר אישי המוכיח מעל לכל ספק מדוע כדאי יותר להעסיק קצין בטיחות בהעסקה ישירה.
לעיון במסמך: "יתרונות העסקה הישירה – לחץ כאן
 
סודאי מעדכן כי היועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד ניסים עזרן עמל בעת האחרונה על ניסוח של הסכם עבודה ייעודי לקצין הבטיחות.

המלצת האיגוד לחבריו הנמצאים בתהליך של קליטה בעבודה חדשה היא להקפיד על עריכת הסכם הגון ומכובד המכבד הן את העובד והן את המעסיק, השומר על האינטרסים של שני הצדדים ועל זכויותיהם, בהתאם לחוק ובהתאם למקובל במשק. "אל תמהרו לחתום על הסכמים שאינכם מסכימים עם תוכנם או שמשהו בהם מעורר את חשדנותכם" מזהיר סודאי ומוסיף:"כחברי איגוד,  ברצוננו לכוון אתכם על מנת  שתדעו לשמור על זכויותיכם".

תקנון מעודכן
בנושא תקנון האיגוד, סודאי מעדכן כי תקנון האיגוד עודכן ואושר לאחרונה ע"י רשם העמותות- בהתאם לשינויים שאושרו באסיפה הכללית האחרונה.
אחד השינויים מתיר מהיום גם לתלמידים, אשר סיימו בהצלחה את פרק
"תפקידיו של קצין הבטיחות" להצטרף לאיגוד ולהיות בו חבר מן המניין.
אני קורא מעל במה זו לכל התלמידים הצטרפו לאיגוד.
שלמו כבר היום את דמי החבר לאיגוד והיו חברים באיגוד.

תשלום דמי חבר
 "אני מבקש לשוב ולהזכיר לכולכם, וותיקים וצעירים כאחד, מהי המשמעות בימים אלו של הסדרת דמי החבר.  
אנו נמצאים בתקופה שהיא לא פחות מקריטית בכל הקשור לשמירה על ההישגים שהושגו עד כה  – הן בוועדות הכנסת והן בבית המשפט.
עד שהתוצאות לא ייראו בשטח, עוד נכונו לנו מאבקים ועמידה איתנה על המשמר. כל זאת, במציאות שבה אנו חיים, עולה הרבה מאד כסף  !!
המאבקים עדיין לא תמו ולהצלחתינו במאבקים אלו, דרושים דמי החבר שלכם.
בכדי שנוכל להמשיך ולתפקד כאיגוד מקצועי חזק ובעל השפעה, אנו זקוקים לכל חבר שמצטרף.
ואני מדגיש –כל חבר !!!
 
א. קציני הבטיחות הינו האיגוד היחיד הרישמי המייצג את קציני הבטיחות
"איגוד קציני בטיחות, למי שעדיין לא הפנים" מדגיש סודאי, "הוא האיגוד המקצועי היחיד,
ואני מדגיש – היחיד !!  שדואג וימשיך לדאוג למקצוע שלכם"..בהתייחסו לדברים החשובים באמת העומדים על הפרק, מוסיף סודאי:
"לא מסיבות ולא כיבודים מיותרים אצלנו". "אנחנו איגוד שנותן מענה מקצועי לכל חבר שפונה אליו. כל שאלה עניינית זוכה אצלנו למענה מפורט ומקועי".
עוד בנושא זה מוסיף סודאי ואומר בתוקף: "רק איגוד קציני בטיחות, שהוא האיגוד היציג, הרשמי והיחיד של קציני הבטיחות, מקצה את כספו לצורך מימון מאבקיו מול גורמי הממשל. אף אחד אחר לא עשה ולא יעשה את זה עבורכם. אף אחד !! ושלא יספרו לכם סיפורים.
אתם רוצים ללכת לבית מלון? בשביל זה אתם לא צריכים איגוד מקצועי,
מספיקה לכם חב' נסיעות טובה".

איגוד מקצועי נועד לשמור על פרנסתכם ולתת מענה לבעיותיכם האמיתיות. האם יש חשוב מכך ?
 
אי קבלת שרות ראוי מ"אגף המטענים"
במסגרת השרות לאזרח, הניתן ע"י משרד התחבורה לאזרחי המדינה , נכללים בין היתר גם קציני הבטיחות אשר כידוע הינם "שומרי הסף" והזרוע הארוכה של משרד התחבורה, כפי שהתבטאו לא אחת בכירי משרד התחבורה.
 בעת האחרונה התקבלו במשרדי האיגוד  פניות  מקציני בטיחות על אי קבלת שרות מאגף זה,  דבר שגורם לתקלות ולבזבוז זמן עבודה יקר .
הנהלת האיגוד העבירה מספר הודעות  למנהל אגף מטענים וכן לסמנכ"ל,
אך משום מה טרם התקבלה תשובה בעניין.

"לא יתכן שאגף מטענים האחראי על שרות ל-52,000 משאיות יאויש על ידי שני תקנים בלבד" מוחה סודאי ומוסיף: "התנהלות מעין זו גורמת לחוסר מענה הולם לבעיות שונות בסקטור המשאיות ופוגמת בעבודת קציני הבטיחות ומן הסתם גם בבטיחות עצמה"

 אני פונה מכאן  לשר התחבורה ולמנכ"ל המשרד- לשפר באורח ניכר את השרות באגף המיטענים ולאייש את התקנים החסרים בהקדם על מנת לשמר את הבטיחות , ובפרט -לאור הגידול במצבת המשאיות והעלייה המדאיגה במספר התאונות שבסקטור זה.
 
 
נוהל 6
"בנוגע לחוק "חובת הדיווח"- נוהל 6, בשלב זה אין כל שינוי. 
ממשיכים לפעול כרגיל" מודיע סודאי..
"משרד התחבורה לא ביטל, ולא עומד לבטל את החוק, והנושא לא עומד כעת על הפרק. המשיכו לעשות כל מה שאפשר על מנת להטמיע את החוק בחברות" אומר סודאי..
 
פרחי בטיחות
נושא נוסף שעליו דיבר סודאי היה הפרוייקט החדש-ישן – "פרחי בטיחות". נושא שהטיפול בו החל לפני מס' שנים ועתה הזמן להעלות אותו שלב נוסף.
"כל קצין בטיחות וותיק ומנוסה, הרואה עצמו כמי שיכול לשמש דוגמא לקציני בטיחות חדשים או לכאלה הזקוקים לתמיכה, סיוע או העשרה, מתבקש לפנות לאיגוד ולהציע את עצמו כחונך" מציע סודאי.
חברי איגוד משלמי מיסים, חדשים וותיקים, מוזמנים לפנות למשרד האיגוד
ואנו נשדך בין החונכים לנחנכים. "בכוונת ההנהלה" אומר סודאי, "לייחס להליך המיוחד, חשיבות עליונה, הואיל ואנו מאמינים כי אין כבעל ניסיון , לקדם קציני בטיחות צעירים ולסלול לפניהם דרך בטוחה למען הצלחתם המלאה במילוי תפקידם החדש והאחראי.

 פרידה מרגשת מג'קי לוי שפרש לגימלאות

בסיום דבריו, הקדיש סודאי מלות פרידה חמים ונרגשים מג'קי לוי, מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה שפרש לאחרונה לגימלאות.

ג'קי סיים את עבודתו בשרות המדינה לאחר 33 שנה.

"ג'קי היקר" פתח סודאי בהתרגשות: "אני חייב לומר בנימה אישית כי חסרונך מורגש מאד כבר עכשיו, על אף שחלפו רק כחודשיים מאז שעזבת" 
"אני רוצה לשוב ולהודות לך בשם כולנו – על עבודתך המסורה, על היושרה, על שיתוף הפעולה ההדוק, על העזרה – בזמן הנכון ובמקום הנכון, על האנושיות, וכמובן על החברות שגילית לאורך כל הדרך. אין ספק שבלעדיך, לא היינו מגיעים עד הלום" הוסיף סודאי.. 
"אנו מאחלים לך המון בריאות, אריכות ימים והמשך דרך צלחה ככל שתבחר..
נמשיך כמובן להיות עמך בקשר באופן רציף" סיים סודאי את דברי בירכתו החמים לג'קי.

כלי נגישות