איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ממחר בלילה (17/8/15): עמדות מצלמות אכיפה אוטומטיות ראשונות בנתיב התחבורה הציבורית באיילון

16-8-15
ממחר בלילה (17/8/15): עמדות מצלמות אכיפה אוטומטיות ראשונות בנתיב התחבורה הציבורית באיילון

השר כץ, הורה לאחרונה למנכ"ל משרדו עוזי יצחקי, לזרז את גיבוש התקנות שיאפשרו לאכוף עבירות תנועה שתועדו במצלמות האכיפה בנתצ"ים, זאת לאחר שהכנסת אישרה את החוק המסמיך פקחים לאכוף עבירות תנועה בנת"צים
 
לקראת התקדמות העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן. משרד התחבורה ומשטרת ישראל יחלו מחר בלילה (17 באוגוסט), בהצבת עמדות מצלמות אכיפה אוטומטיות, בנתיב התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף חולות ועד מחלף חולון. זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה לאכוף את האיסור על נסיעת כלי רכב פרטיים, בנתיבי התחבורה הציבוריים.
 
עמדות המצלמה יוצבו בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ), לאורך כעשרה קילומטרים. העמדות הראשונות יוצבו על גשרים שמעל הכביש. המצלמות יחוברו למרכז שליטה ובקרה של המשטרה, שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דו"ח לכל נהג רכב לא מורשה שיסע בנת"צ.  
 
על פי הנהלים, חל איסור על כלי רכב פרטיים, לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף חולות למחלף חולון, בין השעות  06:30 עד 10:00 בבוקר. בשעות אלה, תתאפשר נסיעה לאוטובוסים (כולל אוטובוס זעיר פרטי) ולמוניות בלבד.
 
יצוין כי מצלמות האכיפה האוטומטיות שיוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית, ישמשו לאכיפת נסיעת כלי רכב שאינם מורשים לנסיעה בנתיב זה בלבד, ולא ישמשו כלל לאכיפת מהירות או כל סוג אכיפה אחר.
 
מכון התקנים הישראלי, צפוי לאשר בקרוב תקן ישראלי חדש למצלמות האכיפה שיוצבו בנת"צים. עם אישור התקן, יוחל מיידית בהתקנת המצלמות, בכל אחת מעמדות האכיפה, שיוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית בארץ בכלל ובנתיבי איילון בפרט.
 
חברת נתיבי איילון הציבה בימים האחרונים, לאורך נתיב התחבורה הציבורית באיילון, שלטים המתריעים על מצלמות אכיפה בנת"צ. הקנס על נסיעה בנת"צים בניגוד לחוק, עומד כיום על 250 שקלים. בכוונת משרד התחבורה להעלות את גובה הקנס ל- 750 שקלים ולהוסיף נקודות חובה לעבירה.
 
יצוין כי הכנסת אישרה לפני כשבועיים בקריאה שניה ושלישית את הצעתו של השר כץ, להסמיך פקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה, בנתיבי התחבורה הציבורית.
 
הצעת החוק שאושרה, קובעת כי הקנסות שיוטלו על ידי הרשות המקומית, באמצעות מצלמות אכיפה, בגין שימוש שלא כדין בנת"צים, ישולמו לקופת הרשות המקומית שבתחומה התבצעה העברה. 
כלי נגישות