איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מעמדו של קצין הבטיחות – לקראת הישורת האחרונה

1-8-14

מאת: שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה

ברצוני לעדכנכם, כי גם בימים מתוחים וקשים אלו, ממשיכה הנהלת האיגוד לעשות ככל יכולתה, בכל דרך לגיטימית, על מנת להשפיע על מקבלי ההחלטות –  חברי ועדת הכלכלה של הכנסת  בראשות ח"כ פרופ' ברוורמן וגורמי ממשל אחרים. עבודתינו נעשת תוך שיקוף העובדות והנתונים שאין עליהם עוררין, במטרה לסיים את הדיונים המתמשכים באופן העסקת קציני הבטיחות, בתוצאה המיטבית וההגיונית – למען שמירה על הבטיחות בדרכים, כמו גם הגנה על משרותינו.

ח"כ ברוורמן -הוועדה בראשותו טרם החליטה עוזי יצחקי – רוצה בשינוי הנוסח שמעון סודאי – הוא וארגוני התחבורה המקצועיים בישראל מתנגדים  לשינוי הנוסח













רגע לפני ההכרעה הגורלית שתקבע את עתידנו המקצועי – בדיון השישי
במספר, שיתקיים ביום ד' , 13/8 – גם הפעם, ללא השתתפות הארגונים,

אנו מוצאים לנכון לשוב ולשתף אתכם בכל הפרטים והאירועים האחרונים.
הנכם מתבקשים, הפעם יותר מתמיד, לעיין בהם במלוא תשומת הלב, להביע דעתכם על ידי הוספת תגובות בתחתית הכתבה, ולאפשר בכך- 
לכל האחרים, להבין את דעתכם ועמדתכם. תגובותיכם הן למעשה המשענת אשר אנו חברי ההנהלה נשענים עליה וככל שיהיו יותר תגובות, כך הבסיס  לעמדתינו יהיה יותר איתן.
 
בתאריך 28/7 , רגע לפני סיום מושב החורף של הכנסת, התקיים הדיון החמישי, שיוחד גם הוא לאופן ההעסקה של קצין הבטיחות. גם בתום דיון זה, לא הושגה החלטה .

עשרת ארגוני התחבורה המקצועיים בישראל ובהם – איגוד קציני בטיחות, קראו למקבלי ההחלטות, טרם ההחלטה על אופן העסקתו של קצין הבטיחות: השאירו את נוסח התקנה הקיים.

השארת נוסח התקנה ללא שינוי משמעו שמירה  על הבטיחות בדרכים של  כל  משתמשי הדרך. הפעלת לחץ מצד גורמים בעלי אינטרסים כלכליים, שמטרתם – הגדלת הרווח האישי, על חשבון הבטיחות – אין לה מקום כשמדובר בדיני נפשות.

לקבלת תקציר, כולל הצהרתו החשובה של מנכ"ל אור ירוק- מר שמואל אבוהב   –  לחצו כאן l  והגיבו בהתאם.

עמדתה הרשמית של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כפי שהוגשה לוועדת הכלכלה בכנסת, היא:  "יש להטיל אחריות אישית על מנכ"ל חברה או בעליה, לבטיחותו של צי כלי הרכב" .

המלצה זו, בעודה מנותקת מהאחריות האישית של קצין הבטיחות, נוכח מטלות אחרות המוטלות עליו מתוקף החוק, חוטאת מבחינתי למטרה.
 חזרנו וטענו כי חשוב להטיל אחריות גם על בעל החברה, אך אחריות זו חשוב שתהיה משותפת, הן של המנכ"ל והן של קצין הבטיחות, תוך חלוקה הגיונית -בהתאם לסמכויות ולמחויבויות הייחודיות של כל אחד מנושאי התפקיד. הנהלת האיגוד בראשותי, תעמוד על כך שהאיזון המתבקש לצורך הצלחתו המלאה של קצין הבטיחות בתפקידו, ימומש במלואו.
 לקבלת עמדת 'הרשות הלאומית' המלאה : לחצו כאן .
 
"חשבתם שרכבי ליסינג מעורבים בתאונות יותר מכלי רכב אחרים? תחשבו שוב. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה שמכוניות בבעלות ליסינג לא חריגות לרעה. מצד שני, 'מכוניות חברה', זה כבר סיפור אחר".
פרסום מגמתי או כתבה אובייקטיבית ?  שפטו בעצמכם .   
 
חברים, מי שסבור שניתן להפריט את הבטיחות, מבחינתי, איננו שונה בהכרח, ממי שאינו מוצא לנכון להזכיר ולו במילה אחת את תרומתו של קצין הבטיחות,
העושה ימים כלילות על מנת למנוע תאונות בכבישים. לא נותר לי, אלא להצטער על התעלמותו המוחלטת של הכותב באשר לחינוך ולהדרכת הנהגים
(כולל בני המשפחה המורשים לנהוג ברכב החברה ) – ע"י קצין הבטיחות, לקשר החשוב שהוא מנהל עימם, למחויבות שלו כלפיהם, למעקב שהוא מבצע אחר נהיגתם ובריאותם, ולכל יתר הסמכויות המרכיבות את תפקידו הייחודי- שרובם ככולם – יש להם השלכה ישירה על הבטיחות בדרכים.

חשוב להזכיר – בישראל  כ-230,000 רכבים בבעלות ליסינג (שגם הם אגב נחשבים כ"רכב חברה", בניגוד להגדרתו המוטעית של הכותב), כשרובם מסוג רכב פרטי עד 3,999 ק"ג. בנוסף להם, קיימים הרכבים הפרטיים שבבעלות החברה, האוטובוסים, המשאיות ועוד, ומכאן שניתן להצביע גם על השוני והמורכבות שיש בין סוגי הפיקוח השונים, כאשר הגורם האנושי הוא הראשון לטיפול, ולמעשה – הזנחתו – היא המקור לרוב התאונות המתרחשות בכבישים.
אסכם ואומר : לקצין הבטיחות תפקיד מרכזי ביצירת אקלים בטיחותי במפעל. לצורך הצלחתו המלאה במשימה, אנו רואים חשיבות מכרעת למודל העסקתו בתוך המפעל, כשהוא חלק אינטגראלי ממנו , ויכול לממש את כל היתרונות הקיימים בו, באופן הטבעי, הנכון והאפקטיבי ביותר לשמירה על הבטיחות ועל כל משתמשי הדרך.

להלן מסמכים המכילים עובדות ונתונים המגבים את עמדתינו: 

מקרא :
1) ניתוח סטטיסטי של  נתוני בדיקת ניידות הבטיחות.
2) פילוח תאונות הדרכים הקטלניות של משאיות בין השנים 2011-2013 לפי שני אופני העסקה
3)דו"חות המציגים את מסקנות וועדת צוות סגיס, לבחינת עבודתו של קצין הבטיחות.
4) תגובת משרד התחבורה לבית המשפט  המציגה טיעונים בדבר "הפגיעה האנושה" העלולה להתרחש במישרות קציני הבטיחות השכירים
5) עמדת ארגוני התחבורה המקצועים בישראל

כלי נגישות