איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

318 הרוגים ב-2014, 9 הרוגים יותר מאשר בשנה הקודמת לה – 2013

6-1-15

318 הרוגים ברחבי הארץ במהלך 2014. לכל אורך השנה מספר ההרוגים ב-2013 ו-2014 היה דומה. פעם נעה המטוטלת לכאן ופעם לכאן.
כולנו קיווינו כי השנה מספר ההרוגים יהיה קטן מזה שבשנה הקודמת אך לצערינו לא כך קרה.בשנת 2014 נהרגו תשעה אנשים יותר מאשר בשנה הקודמת לה.

בתוך כך, מפרסם אגף התנועה של משטרת ישראל דו"ח  השופך אור על הסיבות לתאונות ונתונים מעניינים אחרים הקשורים בנושא זה.

ע"פ נתוני משטרת ישראל, אי ציות לרמזור הוא הגורם הראשי לתאונות דרכים ומהווה כ-15% מסך תאונות הדרכים. סטיה מנתיב גם היא גורמת לשיעור ניכר של תאונות דרכים ומהווה 13% מסך התאונות. אי שמירת מרחק גורמת ל-12% מסך התאונות ומהירות מופרזת ל-10% מסך התאונות.

משטרת התנועה כידוע רושמת דוחות על עבירות תנועה ומסתבר כי כרבע מהדוחות מלווים בהורדה מהכביש, כלומר, מדובר במספר מאד גדול של כלי רכב או נהגים לא כשרים לנהיגה. זאת ועוד, מתוך כ-19,000 כלי רכב שנבדקו, ב-18% מהם נתגלו ליקויים מחוייבי תיקון.

אחת ממטרות אגף התנועה היא לשנות את תרבות הנהיגה בישראל, כלומר, להביא לידי כך שהנהג הישראלי יהיה פחות אגרסיבי בנהיגתו, שיתן זכות קדימה להולכי רגל ויאפשר השתלבות בתנועה של נהגים אחרים, שיהיה יותר סבלני ואדיב כלפי משתמשי דרך אחרים. אין ספק כי אילו הנהג הישראלי היה ממתן את התהגותו על הכביש, תאונות רבות היו נמנעות וחיי אדם רבים היו נחסכים.

מטלה זו מאד מורכבת וישומה כרוך בסבלנות והתמדה לאורך זמן, נקווה כי אכן היא תצליח.

לעיון בדו"ח (מצגת) של אגף התנועה המכיל סיכום פעילות ויעדים – לחץ כאן

כלי נגישות