איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

קציני הבטיחות עושים עבודה חשובה המצילה חיי אדם והצלת חיי אדם הרי הוא ערך עליון.

18-9-14
 

ראשון הנואמים ואורח הכבוד של הכנס היה שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק". בתחילת דבריו, הביע אבואב את תמיכתו בקציני הבטיחות ואמר כי קציני הבטיחות עושים עבודה חשובה המצילה חיי אדם והצלת חיי אדם הרי היא ערך עליון. לאחר דברים אלו, עבר אבואב לסקור את מצב הבטיחות בדרכים ומה יש לעשות

לשיפור המצב. מדינת ישראל משלמת מחיר יקר. כ-300 הרוגים בשנת 2013. אין תחום נוסף בו יש כל כך הרבה הרוגים. בכל מלחמות ישראל נהרגו כ-24,000 אנשים ובתאונות דרכים נהרגו יותר מ-30,000 איש. המחיר הכלכלי של תאונות הדרכים הוא כ-16 מיליארד שקל בשנה. אבואב מציין כי האכלוסיות הפגיעות ביותר הן: ילדים, הולכי רגל, נהגים צעירים ונהגים מהמגזר הערבי.

הסיבות העיקריות לתאונות הן: עייפות, נהיגה במהירות גבוהה שאינה מותאמת לתנאיי הדרך, אי חגירת חגורות בטיחות, אלכוהול והסחת הדעת (דיבור בסמארטפונים).

על מנת לשפר את הבטיחות יש לשפר את התשתיות – בארץ כ-320 ק"מ של כבישים אדומים ויש לשפר את התשתיות בכבישים אלו. בנוסף, יש להגביר את האכיפה ולהציב יותר מצלמות במקומות המועדים לפורענות ולבסוף יש להגביר את ההסברה והחנוך לנהיגה זהירה ומתחשבת.
__________________________________________________

הנואם השני היה ג'קי לוי, ראש גף  קציני בטיחות. "החורף ממשמש ובא ויש להכין את הרכבים לקראתו", אומר לוי. ההכנה מתחילה באוקטובר והאכיפה תחל בנובמבר. משאיות ואוטובוסים צריכים להצטייד בתעודות המוכיחות כי הרכב כשיר לנסיעה בחורף. אין לבצע את הבדיקה בחצר המפעל, אלא רק במכונים מוסמכים.

במהלך החורף יתקיימו בדיקות יזומות ע"י משרד התחבורה לוודא כי האוטובוסים והמשאיות הנעים ברחבי הארץ אכן תקינים ועברו את הבדיקות הנדרשות. בקרוב תיערך בדיקה בנושא נוהל 6 אם להמשיך אותו אומר לוי ומוסיף כי אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תמימי דעים כי יש יש להמשיך בנוהל. בקרוב ייערך סקר בקרב קציני הבטיחות בנושאים כלליים ולוי מבקש לשתף פעולה עם מבצי הסקר. לאחרונה נערכו שימועים ל-2 קציני בטיחות שנהגו שלא בהתאם לתקנות ונגזרו עליהם עונשי השעיה ארוכים. לוי מזהיר כי משרד התחבורה עומד להחמיר בעונשים ומבקש לעבוד בהתאם לנוהלים והתקנות כך שלא יהיה צורך להטיל עונשים. יש לציין כי רב קציני הבטיחות מקיימים את הנוהלים ומדובר רק במקרים בודדים של הפרת נוהלים.
___________________________________________________

ד"ר עלי עמאש, מחב' תעשיות גומי עין שמר, מומחה לפיתוח חומרים וחידוש צמיגים,  דיבר על היתרונות בשימוש של צמיגים מחודשים. לדבריו, אם גוף הצמיג במצב טוב, אפשר לחדש אותו. ואין לחשוש מפני מהלך זה. מציג מחודש נותן קילומטראז' הגבוה עד פי 2.5 מצמיג

חדש זול. אפשר לחסוך עד 67% מהעלויות כתוצאה משימוש בצמיג מחודש. הצמיג המחודש הוא אמין, בטוח ומאפשר גמישות בבחירת הצמיג הנכון. בנוסף, הצמיג המחודש ידידותי לסביבה, חוסך אנרגיה ווחומרי גלם ומפחית את כמות ה-co2 הנפלטת. באירופה קיימים תמריצים לשימוש בצמיגים מחודשים. אפשר לחדש עד פעמיים את אותו הצמיג מבלי שתיפגם אמינותו.
___________________________________________________

צלי סעדי, מנהל מח' מגזר עיסקי בקבוצת קרסו, דיבר על מגמות בשוק הרכב הישראלי והדגמים שמציעות ניסן ורנו בכל אחד מהסיגמנטים. כ-20,000 כלי רכב מכרה קרסו ב-2013 ובכך מיצבה עצמה בין עשרת יבואני הרכב הגדולים בישראל.

לדברי סעדי, השינוי העיקרי בשוק הרכב הוא שסיגמנט C, הרכב המשפחתי הפופולרי 1600 סמ"ק, מאבד מהדומיננטיות שלו לטובת מכוניות קטנות יותר שנהנות מהקלות מס הנובע מהמיסוי הירוק . כמו כן, ישנה מגמת עליה בסיגמנט הג'יפונים.
סעדי מציין כי מערכת הבטיחות "מוביליי" נכנסה לאחרונה כסטנדרט במרבית המכוניות שקרסו מוכרת כיום, ללא תשלום נוסף. ומה קרסו מציעה בסיגמנטים השונים ? בסיגמנט C, מציעה קרסו את פלואנס 1600ופלואנס דיזל המצטיינת בחיסכון גדול בדלק – עד 17.5 ק"מ לליטר. כמו כן, רנו מגאן עם מנוע טורבו חדש, הינו גם הצעה מעניינת לרוכשים.
בסיגמנט A, B, מציעה קרסו את רנו קליאו וניסן מיקרה הפופולרית (כ-17,000 מיקרות נעות על הכביש).
בסיגמנט SUV (ג'פונים), מציעה קרסו את ניסן ג'וק ורנו קפצ'ור עם רמת גימור יוקרתית לציי רכב.
בסיגמנט המנהלים מציעה קרסו את ניסן אולטימה-ציון ירוק 4 עם איבזור מפנק וניסן מקסימה אף היא עם איבזור כיאה לרכב מנהלים. גם רנו גראנד סאניק מהווה בחירה מוצלחת לבעלי משפחות גדולות.
בסיגמנט ה"פיק אפ" מציעה קרסו את רנו קנגו הוותיקה והמוכרת לטובה, את ניסן  NV200 הנוחל הצלחה רבה בעולם. ואת ניסן נבארה.
___________________________________________________

רפ"ק מירב מזרחי, ראש מדור מרכז פניות נהגים ארצי, דיברה על אופן הטיפול בדוחות תנועה ופניות הציבור למדור בראשו היא עומדת. באופן עקרוני ,אומרת מזרחי, איננו מעוניינים לקחת כספים שנובעים כתוצאה מתקלות שהאזרח אינו אשם בהן. אין לנו כוונה לפגוע באזרח.

היחידה בראשה אנ י עומדת היא חדשה יחסית ומטפלת במאות אפי פניות מאזרחים. רק ב-2013 קיבלנו כ-200,000 פניות מתוכן כ-24,000 פניות לביטול דוחות. בכל פנייה לביטול דו"ח נבדק העבר התעבורתי של הנהג. נהג שבחמש שנים האחרונות נרשם לו דו"ח תנועה, בקשתו לביטול הדו"ח תידחה. עם זאת, בשנת 2013 28,000 דוחות הומרו להזהרות. כל פנייה למדור, צריכה להעשות תוך 30 יום מתאריך ביצוע העבירה. כידוע, תאגיד מקבל דו"ח הגבוה פי ארבע מדו"ח שמקבל אזרח מן השורה. איננו רוצים לחייב בתשלום הגבוה את התאגיד, אומרת מזרחי, אנחנו רוצים את שם הנהג בפועל. בידכם קציני הבטיחות לחסוך את הקנס הגבוה. אם הנכם מנהלים רישום מסודר של "כרטיסי רכב" ,   בדרך כלל אין בעיה להעביר את שם הנהג ובכך לחסוך תשלום גבוה בגין העבירה שנעשתה. כ-4,000 דוחות בוטלו כתוצאה משגיאות טכניות של שוטרים, אומרת מזרחי ומוסיפה, איננו מעוניינים לקבל כספים שלא מגיעים לנו, המטרה שלנו לא לפגוע באזרחים. 
___________________________________________________

  ראם סמואל, מנכ"ל "מסלולים" העוסקת בהדרכות נהגים לנהיגה בטוחה, דיבר על הדרכים שיש לנקוט בכדי למנוע את התאונה הבאה. סמואל, פעמיים אלוף צרפת במרוצי מכוניות, יודע דבר אחד או שניים בנושא נהיגה זהירה.  לדבריו גערות
 ונזיפות של קציני הבטיחות ואחרים  במבצעי העבירות, תועלתן מוטלת בספק. החכמה היא לדעת לרתום את הנהג שיבין מרצונו את הצורך בנהיגה זהירה ובכך יחסכו תאונות מיותרות.  
אין חברה שזהה אחת לשניה בצרכים שלה לנהיגה בטיחותית. בכל חברה יש את הבעיות האופיניות לה ולכן על מנת לשפר את איכות הנהיגה, יש להתאים לכל חברה חליפהההולמת את הצרכים הספציפים שלה. סמואל מציע את שרותי חברתו, חב' מסלולים המתמחה במתן פתרונות, בהתאם לצרכים הספציפים של החברה כפוף לתקציבים העומדים לרשותה. 
___________________________________________________
כלי נגישות