איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

לא לוותר על המיקצועיות ועל הבטיחות חרף הקשיים העומדים בפניכם.

22-12-14




מרדכי בהירי דואני – מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים התריע על העלייה השנה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים ואמר שעל כולנו לעצור את המספרים. תאונות דרכים אינן גזירה משמים. העבודה הכרוכה במניעת תאונות דרכים קשה ומתסכלת. טיבה של העבודה היא שאיפה שהצלחנו, לא רואים. רואים רק איפה שנכשלנו, כאשר קורת תאונה ויש בה נפגעים. בהירי קורא לקציני הבטיחות לא לוותר על המיקצועיות ועל הבטיחות חרף הקשיים העומדים בפניהם.
ג'קי לוי ראש תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה רענן ועידכן הנחיות שיצאו מטעם משרדו.
פרוט דבריו של ג'קי לוי, ראה בכתבה נפרדת.
אריק פוגל – ראש תחום הדרכה בחב' מאיר למשאיות ומכוניות סקר את התפתחות שוק הרכב בעולם ובארץ וייחד דבריו על השוק המתפתח של הרכב ההיברידי. בשנה האחרונה חל גידול של כ-30% בפלח שוק זה. להערכתו של פוגל, שוק ההיברידיות יתפוס עוד ועוד נפח מסך המכירות הכללי. ההארכה של החוק להטבת מס ל-3 שנים נוספות על שמוש ברכב היברידי מעודדת את רכישתן ומסיבה זו ומתוך כך שהרכב ההיברידי מאד חסכוני ואמין, מסתמן שהוא הפתרון המעשי הטוב ביותר לדור הנוכחי. דגמי אינסייט וג'ז של הונדה מהווים כ-40% מסך המכוניות ההיברידיות בישראל. הג'ז מהווה הצלחה בכל העולם וביפן זכתה בתואר מכונית השנה.
עו"ד שלמה תוסייה-כהן- היועה"מ של איגוד השמאים, דיבר על רישום תיקונו של נזק בטיחותי מהותי ברשיון הרכב לאור תיקון תקנה 309 לתקנות התעבורה ועל השלכותיו של התיקון החדש וכיצד הוא נוגע לתפקיד קצין הבטיחות. לדברי תוסיה כהן, חובת הדיווח על רכב שעבר נזק מהותי, היא אינה על קצין הבטיחות . באחריות קצין הבטיחות לדאוג כי לא יישתמשו ברכב זה עד שיתבצע בו התיקון הנדרש ותיעשה לו בדיקה. תוסיה הכהן הוסיף כי בפועל, רכבים כאלו נמכרים לפני התיקון ואינם חוזרים לבדיקת שמאי ולפיכך כלל אינם מדווחים וכך הצרכן אינו יודע מה ארע לרכב אותו הוא עומד לרכוש. 
   
ראם סמואל ממסלולים הסביר כיצד ניתן לרתום את העובד לגישה איכותית יותר לרכב ולנהיגה. סמואל אינו מאמין בעונשים ואומר שאין להכריח את הנהג לבצע מהלכים בניגוד לרצונו אלא לרתום אותו שיבצע מרצונו בשיטות של תגמול ופרסים המעודדים מהלכים חיוביים שלו. כהוכחה להצלחה השיטה בה הוא דוגל, מציין סמואל כי במייקרוסופט, ירד היקף התאונות בכ-70% תודות להנחלת השיטה בקרב נהגי החברה.
כלי נגישות