איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

2014 YARIS TOYOTA החדשה מגיעה לישראל:

4-9-14
 
חברת יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, משיקה היום (ה') את ה- YARIS החדשה. הסופר מיני האהובה זוכה לעיצוב דינמי ובולט יותר, המשקף את ההתמקדות המחודשת של חברת TOYOTA בעיצוב מכוניות שנועדו לרגש.
העיצוב החיצוני שודרג וקיבל חזית חדשה בעלת חרטום עם חלק עליון ותחתון מופרדים ופנסים קדמיים בעיטור נורות LED  (מלבד בדגם הבסיסי SOL). גם העיצוב הפנימי חודש ושודרג במטרה לשפר את חווית הנסיעה וההנאה מנהיגה. דגש רב ניתן לאיכות החומרים והגימורים, הן במונחי מגע והן במונחי מראה לעומת הדגם הקודם.
היאריס החדשה תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: מנוע בנזין ומערכת היברידית:


יאריס – מבט מהצד
גרסת הבנזין בעלת מנוע 1,330 סמ"ק iDual VVT מתקדם ויעיל המספק 99 כוחות סוס בעל בידוד טוב יותר של מערכת הפליטה יחד עם תיבת הילוכים רציפה Multidrive S. תיבה קומפקטית וקלה יותר מאשר תיבת הילוכים אוטומטית רגילה, משלבת סגנון נהיגה קל, נוח וחלק עם בקרה אופטימלית של מומנט המנוע לחיסכון משמעותי בדלק בנסיעה עירונית. תיבת Multidrive S מציעה גם מצב ידני עם 7 יחסי העברה קבועים שניתנים לבחירה באמצעות ידיות על גלגל ההגה (Paddle Shifts) או באמצעות ידית ההילוכים. המכונית מוצעת גם בגרסה ידנית עם 6 הילוכים.


יאריס – סביבת הנהג
הגרסה בעלת מערכת ההנעה ההיברידית, שאחראית כיום לשליש מהמכירות של דגם זה באירופה, הותאמה לעמידה בתקן Euro 6 ונהנית משיפורים שהקטינו עוד יותר את רמות פליטת ה-CO2, מ-85 ל-82 גרם/ק"מ. מערכת הנעה זו, חסכונית מאוד ונקייה ביותר במונחי פליטות מזהמים, מציעה תכונות שהן ייחודיות בסגמנט הסופר מיני – נסיעה שקטה, נוחה וקלה לתפעול, במיוחד באזורים עירוניים שם המערכת ההיברידית מאפשרת למכונית לפעול במצב חשמלי בלבד.
צריכת הדלק ב-YARIS  החדשה שופרה והיא עומדת על 19.6 ק"מ/ליטר בלבד בגרסת הבנזין (לעומת 18.9 ק"מ בדגם הקודם, גיר אוטומטי, בנסיעה משולבת לפי נתוני היצרן). בדגם ההיברידי צריכת הדלק עומדת על 27.8 ק"מ/ליטר (לעומת 27 ק"מ/ליטר בדגם הקודם, בנסיעה משולבת לפי נתוני היצרן).
פלטפורמת הרכב שודרגה משמעותית לשיפור בהתנהגות הכביש ובנוחות. YARIS החדשה מתאפיינת בשיפורים מקיפים, עם שיפור משמעותי להפחתת רמות הרעש, רעידות ונוקשות (NVH). סרקאן קרמאן, מנהל פרויקט בכיר בחטיבת המחקר והפיתוח של טויוטה באירופה (TME) מסביר: "זו הפעם הראשונה בתולדות חטיבת המחקר והפיתוח באירופה שביצענו שינויים חשובים בפלטפורמה בהקשר של דינמיות המכונית שהם הרבה מעבר לגבולות של מתיחת פנים".
מבנה המרכב, שחוזק באמצעות תוספת של 36 נקודות ריתוך, כולל גם קורת פיתול חדשה מאחור וקורת תמיכה חדשה ללוח המכשירים. בנוסף, הוטמעו רכיבי מתלה חדשים (קפיצים ובולמי זעזועים) ונעשה שימוש בטכנולוגיית שסתומים חדשה בבולמי הזעזועים הקדמיים והאחוריים אשר מצמצמת את העברת הרעידות ממשטח הכביש ומשפרת עוד יותר את איכות הנסיעה מבלי לפגוע בהתנהגות הכביש הזריזה של הרכב. כמו כן, לוגיקת בקרה חדשה של מערכת הגה הכוח ההידראולי מנצלת את השיפורים שנעשו בקשיחות המרכב ובמתלים כדי להציע ללקוחות שיפורים משמעותיים בתחושת ההיגוי, בתגובה ובדיוק. מעבר לכך, בוצע שיפור משמעותי בתכנון מספר רב של מרכיבים על מנת להפחית את רמות הרעש בחלל הרכב.
אורכו של הדגם החדש 3950 מ"מ, כ- 65 מ"מ יותר מדגם הבנזין הקודם ו- 45 מ"מ יותר מהדגם ההיברידי הקודם. בשאר המידות אין שינוי (רוחב – 1695 מ"מ, גובה 1520 מ"מ).
מבחינת עיצוב הפנים לוח המחוונים החדש צר יותר וחלקו העליון של סביבת הנהג עוצב מחדש לקבלת מראה דק יותר. חיפוי הדלתות עוצב גם הוא מחדש בהתאמה כדי לשלב מראה דינמי עם שטח רך למגע גדול יותר ושימושיות רבה יותר. הקונסולה המרכזית הוגבהה ב-23 מ"מ כדי להקטין את אורך ידית ההילוכים ב-30 מ"מ לשיפור הנדסת האנוש של החלפת ההילוכים ונוסף לה מקום אחסון תחתון. החלק המרכזי המעוצב של סביבת הנהג ב- YARIS, שהוא אחד מסימני ההיכר שלה, שופר אף הוא הן מבחינת המראה והן מבחינת תחושת המגע, ונהנה כעת מריפוד רך בעל עובי גדול יותר ומהחלפת חומר פני השטח ל-PVC.
מערכת המולטימדיה TOYOTA TOUCH® 2, הכלולה כסטנדרט ב- YARIS  החדשה (החל מרמת הגימור STYLE ומעלה), מצוידת במסך מגע צבעוני "7 (לעומת "6.1 בדגם הקודם), משלבת, בין היתר, חיבורBluetooth  לטלפון נייד עם אפשרות להשמעת מוסיקה וכניסות USB ו- AUX לחיבור התקני מוסיקה ניידים. רזולוציית  התמונה שופרה פי 4, מ-400×240  ל-800×480 , והיא מעניקה תמונה בהירה וחדה הרבה יותר. תפריט המסך הורחב כדי להכיל מידע רב יותר לגבי נתוני הנסיעה ובנוסף, המסך תומך כיום בשליטה מסוג "Drag and Flick" להפעלה קלה ואינטואיטיבית. בנוסף המערכת כוללת MirrorLink, שמאפשר למשתמשים לחבר סמארטפונים תואמים ולהפעיל את כל היישומים שלהם דרך מסך המגע ברכב.
רמת הבטיחות ב- YARIS החדשה בעלת ציון 3.5 נקודות, הגבוה בסגמנט הסופר מיני, ע"פ נוהל מערכות בטיחות בכלי רכב אשר פורסם ע"י משרד התחבורה והיא שומרת על ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ארגוןEuroNcap  (2011). לרכב מפרט בטיחותי רחב בסטנדרט גבוה הכולל, בין היתר, 7 כריות אוויר, קורות פלדה בדלתות, חיישני חגורות בטיחות, מצלמת רוורס, פנסי LED DRL ומערכות בטיחות מתקדמות כדוגמת ABS ו- EBD, מערכת עזר לבלם BA ,TRC ABS, VSC, ועוד. בדגם החדש נוספה גם מערכת TPWS לאזהרה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים.
היאריס החדשה תוצע בישראל בארבע רמות גימור:
1.        רמה בסיסית SOL כולל בחירה בין תיבת הילוכים ידנית החל ממחיר של 89,900 שקלים או תיבת הילוכים אוטומטית החל ממחיר של 101,900 שקלים.
2.        רמה משודרגת STYLE הכוללת בנוסף פנסים קדמיים בטכנולוגיית פרוז'קטור עם תאורת יום קדמיתDRL  מסוג LED, מערכת 2 TOYOTA TOUCH בעלת מסך מגע גדול "7 לביצוע מגוון פעולות בנגיעה קלה, מצלמה אחורית, חיבור לדיבורית Bluetooth, הצגת נתוני דרך על המסך ועוד. הדגם המשודרג יוצע למכירה בגרסה אוטומטית בלבד ומחירו החל מ – 104,500 שקלים.
3.        רמה מעוצבת SKY הכוללת בנוסף לאבזור בגרסת ה- STYLE גם גג זכוכית פנורמי, חלונות מוכהים מאחור, פנסי ערפל, וחישוקי סגסוגת קלה. הדגם המעוצב יוצע למכירה בגרסה אוטומטית בלבד ומחירו החל מ – 107,900 שקלים.
4.        HYBRID – הגרסה ההיברידית המשלבת את הטכנולוגיה ההיברידית המתקדמת ביותר יחד עם בקרת אקלים, מערכת התנעה חכמה Keyless, גלגלי סגסוגת קלה, פנסי ערפל ועוד. מחירה של הגרסה ההיברידית – 117,500 שקלים.
 
ה YARIS בישראל
החל מהשקת הדור הקודם בשנת 2012, ה-YARIS כבשה נתח שוק ממוצע של כ- 9% והיא מובילת הסגמנט בשוק הפרטי. מרבית מכירות (כ-80%) ה- YARIS הן ללקוחות פרטיים, מהם היא זוכה לאמון הצרכנים, לאורך שנים, ובאופן ברור אל מול מתחרות. ה- YARIS הינה המותג בעל שמירת הערך הטוב ביותר בשוק המכוניות הישראלי לאורך השנים וזוכה לביקושים גבוהים בשוק היד השנייה. יוניון מוטורס צופה כי מכירות ה- YARIS החדשה יעמדו על כ- 3,500 מכוניות בשנה הקרובה, מתוכן כ- 25% בגרסה ההיברידית.

כלי נגישות