איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

עלייה של כ- 60% במספר תאונות המשאית הקטלניות בערים

1-5-14

 18 תאונות דרכים קטלניות בהן הייתה מעורבת משאית התרחשו בשנת 2013 בערים ברחבי הארץ, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לשם השוואה, בכל שנת 2012 התרחשו 11 תאונות קטלניות בערים בהן הייתה מעורבת משאית. המשמעות: בשנת 2013 הייתה עלייה של 63% בתאונות קטלניות מסוג זה.

בשנת 2013, התרחשו 316 תאונות דרכים במעורבות משאית בערים, מתוכן 40 תאונות בהן נפגעים באורח קשה. בממוצע של עשר השנים האחרונות (2004-2013) מתרחשות מדי שנה 18 תאונות דרכים קטלניות (תאונות בהן לפחות הרוג אחד) במעורבות משאית במתחם העירוני ו-50 תאונות קשות כאלו בממוצע. בסך הכל, בשנה מתרחשות 436 תאונות דרכים במעורבות משאית בממוצע בערים.

על פי הנתונים, משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים. מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים.

בעיה קשה נוספת היא שעות העבודה הארוכות של נהגי המשאיות. מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות עבודה ומנוחה וכתוצאה ישנם נהגי רכבים כבדים שנוהגים ברציפות במשך 14, 16 ואפילו 18 שעות.

כלי נגישות