איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

משרדי הממשלה אינם מיישמים את החוק שקבע כי יוקם מאגר פתוח לציבור עם פרטי נהגים שרישיונם נפסל.

14-5-14

למרות שהחוק מחייב הקמת מאגר פתוח לציבור עם פרטי נהגים שרישיונם נפסל, נראה כי במשרדי הממשלה אין כוונה ליישם זאת

ח"כ עדי קול: מדובר בביזוי הכנסת. אם ההתנהלות הזו תימשך, ולא יימצא פתרון ליישום החוק-  אגיש בג"ץ בנושא"

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ד"ר עדי קול (יש עתיד), התכנסה לדיון המשך בנושא יישום החוק לפיו יוקם מאגר מידע שיכלול את פרטי הנהגים שרישיונם נפסל. בשנת 2006 אושר בכנסת החוק שיזם ח"כ דאז גלעד ארדן שקבע כי על משטרת ישראל להקים מאגר פתוח ונגיש בנושא, אך עד היום לא יושם החוק. מדובר בדיון השלישי שמקיימת הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ עדי קול בנושא. על אף התחייבות המשרדים להציג מתווה מוסכם ומתקוצב עד למועד הדיון היום, לא הושגה הסכמה ולא ניתנו התשובות איתן נתבקשו להגיע לוועדה.

עו"ד חווה ראובני ממשרד התחבורה הציגה את המתווה החדש המתגבש לפתרון הנושא ואמרה:

"לדעתנו פרסום כלל המידע וסך כל הנקודות שצבר נהג הוא לא בדיוק המידע הרלבנטי, זהו מידע מטעה שיכול להשחיר לשווא את פניו של הנהג. ביקשנו מקציני הבטיחות להגיד מה הם הנתונים שרלבנטיים אליהם, אני לא מתחייבת שכל מה שהם יבקשו הם יקבלו אבל בסופו של דבר תיתפר חבילה שבה יהיה המידע הרלבנטי.

נעשתה עבודה ומחשבה על מנת לאפשר לקציני הבטיחות להגיש שאילתה ממוקדת וייעודית ולקבל את המידע המדויק והרלבנטי אליהם שהוא תאריך ביצוע העברה ומספר נקודות שלה, מבלי לכתוב איזו עבירה זו. חשוב לדעת את התאריך כדי לראות האם העברות נעשו מזמן כשהנהג היה נהג חדש וצעיר או שהן קרו לאחרונה. כמו כן ניתן יהיה לראות אם מדובר במעידה או בהתנהגות סדרתית.

יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול אמרה כי זהו פתרון חלקי, תאורטי, שיצא לפועל בעוד שנה אם בכלל מכיוון שכלל לא ברור עדיין מהיכן יתוקצב: 

"אני מאוד מוטרדת מהתשובות שקיבלתי שבעיני הם זלזול בכנסת, והעובדה זה שהחוק כלל לא מיושם זו פגיעה במחוקק. החוק הוכר ב2006, אנחנו היום ב2014 ואנחנו מקיימים דיון שלישי בתקופה האחרונה. החוק קבע שיש להקים מאגר שיהיה פתוח לכל הציבור עם כל נתונים, ואילו המתווה שמציג משרד החבורה שונה לחלוטין, כשגם הוא יהיה תקף רק בעוד שנה ועדיין אין בכלל מקורות תקציביים למימושו, כך ששמונה שנים לאחר שהחוקק חוקק, הוא קיים אך ורק על הנייר. אם ההתנהלות הזו תימשך אני אאלץ להגיש בג"ץ בנושא."

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה):
"יש חוק במדינת ישראל והחוק דורש לתת את המידע לכולם ומשרד המשפטים נסוג מהסכמה שהוא כבר נתן בעבר. אנחנו נותנים מידע פחות מהותי לציבור במגוון נושאים אחרים, ומידע כל כך חשוב של נהגים מסוכנים שנמצאים על הכביש אנחנו לא נותנים.

כאן אנחנו נותנים פה לציבור מאוד מצומצם של קציני בטיחות ואנשי מקצוע  שגם נושאים באחריות וגם כאן רוצים לצמצם את המידע. אנחנו יודעים שהם לא הולכים להשתמש במידע לרעה. הם מעוניינים לקלוט נהגים וצריכים את המידע הזה.

אני עדיין שואל למה המידע הזה ניתן רק לקציני הבטיחות? אם אני מנהל מוסד חינוכי ואני רוצה להעסיק נהג שיסיע ילדים, וברור שיש משמעויות לאופן הנהיגה שלו, למה אתם מונעים ממני את המידע הזה?"

 יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול הודיעה כי היא תכנס את הוועדה שוב בשבוע הבא כשהפעם היא מצפה מנציגי משרד התחבורה לבוא עם תכנית ברורה ועם מקורות תקציביים למימושה בהקדם האפשרי.

לעיון בדבריו של עו"ד אודי בן-ארי, יוזם הקמת מאגר פסולי הרשיון – לחץ על הקישור הבא:
https://sites.google.com/site/drivingoutlaws
כלי נגישות