איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

דיימלר הציגה בבכורה עולמית את המשאית האוטונומית הראשונה בעולם.

9-7-14

דיימלר הציגה בבכורה עולמית את המשאית האוטונומית הראשונה בעולם. המשאית השלימה בהצלחה את מסעה הראשון ללא התערבות נהג במגדבורג גרמניה במפגן טכנולוגי מרשים. ה-FutureTruck2025, היא משאית מזן חדש בעלת מערכת אינטליגנטית מתקדמת ה- Highway Pilotהמאפשרת לה לנהוג באופן אוטונומי לחלוטין במהירויות של עד 85 קמ"ש.
 


ה-2025 המצדיקה את שמה המלא "משאית העתיד 2025" ומצוידת במערכות חכמות כגון: בקרת שיוט, בלימה אוטומטית, בקרת יציבות ושמירה על נתיבי מערכות סיוע. מערכת חדשנית נוספת היא ה-"PPC" המשתמשת במפת טופוגרפית הכביש ומאפייני המסלול כדי להתאים את מערכת ההינע ותיבת ההילוכים על מנת למקסם את החיסכון בדלק. המעבר ל"נהג אוטומטי" מתבצע בלחיצה על כפתור ה- Highway Pilot ולחיצה נוספת מחזירה מיידית את השליטה לנהג. מערכת ה-Highway Pilot תהיה משמעותית לשדרוג פרופיל התפקיד של נהגי משאיות עם אפשרות רבות לביצוע משימות בזמן הנהיגה, טוענים במרצדס ושואפים להיות היצרנית מספר אחת בשוק זה שלטענתם שטומן בחובו הכנסות מוצקות ופוטנציאל רווחים.

מערכות סיוע נוספות ומשופרות יודעות לתקשר אחת עם השניה ואף עם תשתיות הדרך ולאפשר לכלי רכב לפעול ללא התערבות נהג. ההאצה והבלימה מתבצעים בצורה אופטימלית ומבטיחות זרימה אחידה של תנועה והפחתת צריכת דלק ופליטת מזהמים. נהיגה אוטונומית תאפשר גם תזמון מדויק יותר וישפר את מערכי ההובלה בעולם. יתר על כן, משאיות שמתקשרות אחת עם השניה ייסעו בשיתוף פעולה הדוק יותר ולכן יתפסו פחות שטח כביש ומפחיתות את פקקי התנועה. לבסוף, הסיכון לתאונות ידי טעות אנוש יקטנו מה שיפחית את תעריפי הביטוח.
 
דיימלר היא כעת יצרנית המשאיות הראשונה בעולם בעלת תוכניות לפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית לשימוש בייצור כלי רכב.



אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בכלמוביל: "עם השקת המשאית החכמה, ה-2025, דיימלר מוכיחה שוב את מקומה החלוצי בשימוש בטכנולוגיות חדשניות ופותחת עידן חדש בתחבורה." הוא מוסיף כי "ה-2025 מובילה ליעילות תפעולית ובטיחות גבוהה יותר, ואלו בתורם יובילו למערכת תחבורה בת קיימא הפועלת לטובת המשק, החברה והצרכנים".

כלי נגישות