איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בניגוד לפרסומים – משרד התחבורה אינו בוחן מערכת לגביית אגרה מנהגים שייסעו מהר

27-7-14
 
בניגוד לפרסומים: משרד התחבורה אינו בוחן אפשרות להציב בכבישי ישראל מערכת חדשה שתאפשר גביית תשלום אגרה מנהגים הנוסעים במהירות גבוהה מהמהירות המותרת ואין כל כוונה לגבות מהנהגים אגרה כלשהי עבור השימוש בכביש.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע בעבר מספר פעמים, כי הוא מתנגד באופן חד משמעי להטלת אגרות נוספות על ציבור הנהגים ולמשרדו אין כל כוונה להטיל בעתיד אגרות על ציבור הנהגים.
 
הכוונה לבחון את הנושא מעולם לא נדונה אצל שר התחבורה ומכאן, שגם לא אושרה על ידו כלל. יתרה מכך, אין כל כוונה לאשר תשלום אגרות כלשהן  מהנהגים  עבור השימוש בכביש.
 
הדו"ח המדובר מהווה הצעה לתוכנית עבודה שכלל לא נדונה במשרד וודאי שלא אושרה על ידי שר התחבורה או מנכ"ל משרדו. הניסוי המוצע בדו"ח מעולם לא קיבל את אישור הגורמים המוסמכים במשרד התחבורה. 
 
יצוין כי שר התחבורה החליט לפני מספר שנים לאמץ הנחיות חדשות לקביעת מהירות הנסיעה המרבית המותרת ברשת הדרכים בישראל. במסגרת זאת, העלה השר כץ את המהירות המותרת בכבישים מהירים מ- 100 ל- 110 קמ"ש ובכבישים בינעירוניים מ- 90 ל- 100 קמ"ש.
 
 מהנתונים עולה כי בכבישים בהם עלתה מהירות הנסיעה מ- 100 ל-110 קמ"ש לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה בבטיחותם של הנהגים בכבישים. יתרה מכך, בחלק מכבישים אלה אף נרשמה ירידה בתאונות הדרכים.

כלי נגישות