איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

שנה וחצי אינטנסיבית ומלאת פעילות

18-12-13

"שנת 2013 הייתה שנה קשה, עמוסת עבודה בעניינים מהותיים הקשורים  לתפקידינו כקציני בטיחות. כך למשל, עסקנו בשינוי חלק י' בוועדת הכלכלה, תקנה 9 א', אפשרות עיון בגליון רישום פלילי של נהגים המתקבלים לעבודה, חוק רישוי רכב, תקנה 309 ועוד".
בדברים אלו פתח שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות את הכנס הרבעוני האחרון והמסכם של שנת 2013 שהתקיים שלשום (17/12/13) בשפיים.

שנה וחצי אינטנסיבית מלאת פעילות
בסכמו את עיקרי הנושאים שהיו מונחים "על השולחן" בשנת 2013, אמר  סודאי את הדברים הבאים:
נחתמו הסכמי עבודה עם עו"ד רונאל פישר ועם משרד לייעוץ אסטרטגי, הוקם דף פייסבוק חדש לאיגוד, קורסים לקציני בטיחות לווו ע"י נציגי הנהלת האיגוד וחלק נכבד מבוגרי הקורסים גוייסו לשורות האיגוד, התקיים קמפיין "האיגוד זה הבית שלי" ובמסגרתו חולקו מדבקות להצמדה על רכבי החברים , הנהלת האיגוד נערכה לשינוי בחלק י' בכל הקשור בהדרכת מחזיקי הרכב בהתאם להנחיות החדשות ועוד.

אי שיתוף נציגי הנהלת האיגוד בדיונים – טעם לפגם
סודאי מבקש להעיר כי למרות שאיגוד קציני הבטיחות הינו הגוף הגדול ביותר ביצוג קציני בטיחות, לא הוזמנו נציגיו לדיון בעניין זה  ועמדתו של משרד התחבורה התקבלה על סמך מידע חסר, מה שגורם אי צדק ועוול לאלפי קציני בטיחות שעמדתם כלל לא הובאה בחשבון.

הישגים להנהלה החדשה
סודאי מציין כי הוא מכהן כיו"ר האיגוד כבר כשנה וחצי, (מחצית מתקופת הקדנציה הרשמית) והוא מביע צער, צער על כך שלא הגיע לאיגוד לפני 10 שנים, "בזבזתי זמן יקר במקומות אחרים" אומר סודאי. "במהלך כהונתי כיו"ר האיגוד, חלה התקדמות רבה בתיפקודה של ההנהלה" מוסיף סודאי  וכראייה לכך מביא  נתונים של גידול מרשים במספר חברי האיגוד שעלה בכ-30% במשך השנה האחרונה. כמו כן, מספר המשתמשים באתר האיגוד עלה אף הוא באופן ניכר  ועומד עתה על כ-10,000 כניסות בחודש. גם מספר התגובות של הגולשים באתר עלה אך למרות זאת, סודאי ממליץ לחברים להגביר עוד את התגובות לידיעות ולכתבות באתר הואיל וחשוב כי הדעות של החברים יהיו נחלת הכלל, ויגיעו גם לידיעתם של מקבלי ההחלטות במשרדים השונים הגולשים גם הם באתר. ככל שיהיו יותר תגובות של חברים כך עוצמתו  של האיגוד והשפעתו תעלה.

שינויים בהנהלה ובועדות האיגוד
סודאי מציין כי לאחרונה חלו שינויים בהרכב ההנהלה, במועצה ובועדות האיגוד והשינויים  כבר מניבים תוצאות מבורכות. סודאי מדגיש בתוקף כי לא יהיו בהנהלת האיגוד ובמוסדותיו חברים שיש להם ניגוד אינטרסים עם מטרות האיגוד.
ההנהלה מייחסת חשיבות רבה לרווחת החברים, אומר סודאי ומוסיף בעניין זה כי  ועדת הרווחה עומדת לטפל בקרוב בשורה של הטבות לחברי האיגוד כגון: הוצאת חברים לסיורים מקצויים לחו"ל, כינוס הדרכות מקצועיות בבתי מלון בסופי שבוע, הטבות והנחות במחירי מוצרים לחברי האיגוד – כבר עתה נוצר שת"פ עם חברה המתמחה במגוון גדול של מוצרים ונשלחו לינק וסיסמה לחברי האיגוד עבור כניסה לאתר החברה, המעניק הנחות מכובדות לחברי האיגוד והיד עוד נטויה.

אכזבה מנסיון לשת"פ עם המשרדים העצמאיים
בעניין המשרדים העצאיים מביע סודאי אכזבה מהנסיון שיזם לשיתוף פעולה איתם.
הואיל ופניו של סודאי לשלום, הציע סודאי לנציגי המשרדים העצמאיים לשתף פעולה בכל הקשור לקידום מעמדם של קציני הבטיחות, אך למרות כל הנסיונות שנעשו בתום לב מתוך כוונה טובה, נציגי המשרדים העצמאיים סרבו ליד המושטת והוכיחו שוב ושוב כי כל מעייניהם נתונים לחיזוק מעמדם כקבלני כח אדם ולגריפת כסף קל הנובע ממהלך זה. כל זאת.במקום להשקיע משאבים בקידום כוחם ומעמדם של קציני הבטיחות. אותם נציגים כביכול של המשרדים העצמאיים, משקיעים כסף רב ומשאבים בדחיקת קציני הבטיחות השכירים ממקומות עבודתם, בנסיונות השתלטות  והשמצות חסרות שחר  של הנהלת האיגוד. "אני, או נציגים אחרים של הנהלת האיגוד מקפידים להגיע לדיונים  הקשורים לבטיחות וגם  לועדות הכנסת הדנות בענייני קציני הבטיחות. לא זכור לי שראינו  בדיונים אלו נציגים של המשרדים העצמאיים, למעט הדיונים בנושא חלק י'" אומר סודאי ומוסיף,  עם זאת, אני רוצה לציין, כי דברים אלו אינם מכוונים לכלל המשרדים העצמאיים אלא רק לקומץ המאוגד בלשכת המסחר ופועל באופן אינטרסנטי רק בכדי להעשיר את עצמו על חשבון קציני הבטיחות.

שמעון סודאי מראה לבאי הכנס את הפלאייר המגונה שנמצא בחדרי השרותים של הכנס. חברים,
אבקש להתייחס לפלאייר בגנותי  שהופץ בכנס האיגוד  בשפיים. הפלאייר מציג אותי כמי שמכר את נשמתו לשטן מבית דגן .(הכוונה לג'קי לוי מנהל תחום קציני בטיחות).  הפלאייר הינו גיבוב של השמצות והכפשות והופק מטעם גורמים לכאורה "אנונימים". כמה נמוך  אפשר לרדת ? האם זאת הדרך להשיג מטרות ?
תוכן הפלייר אינו ראוי כלל להתייחסות ואני מצהיר בזאת באופן חד וברור: אי אפשר יהיה לשבור אותי במאבקי למען ציבור קציני הבטיחות.ערימת הפלאיירים שנמצאה בחדרי השירותים, מעידה על פחדנות ושפלות רוח. לא ארתע מהמשך מאבקי לקידום מעמדם של קציני הבטיחות. מקומם של הפלאיירים הינו במקום בו הם נמצאו.



פיטורין שלא כדין
קצין הבטיחות מעצם תפקידו עומד בין הפטיש לסדן. כלומר, מצד אחד הוא אמור לדאוג לבטיחות הרכבים ובתוך כך להשבית רכבים אם וכאשר יש צורך, ומהצד השני הוא מקבל שכר מבעל אותם הרכבים המעוניין מן הסתם לתפעל את הרכבים במינימום הוצאות ולעיתים "לעגל פינות", דבר שקצין בטיחות לא יכול להרשות זאת אלא אם כן הוא מועל בתפקידו. מצב רגיש זה, מעמיד לא פעם בסכנה את המשך עבודתו של קצין הבטיחות במקום בו הוא מועסק. על מנת למנוע מצב כזה, הנהלת האיגוד מתכוונת לדרוש הגנה על קצין הבטיחות בועדת הכלכלה של הכנסת הדנה ברפורמה במעמדו של קצין הבטיחות. זאת ועוד, כשנודע להנהלה על נסיון פיטורין שלא בצדק, מתייצבת ההנהלה לצד קצין הבטיחות ומתערבת לטובתו מול המעביד במידת האפשר ולכן חשוב כי כל קצין בטיחות שנתקל בפיטורין לא צודקים, יידע את הנהלת האיגוד. כמו כן, ליידע את הנהלת האיגוד חשוב גם הואיל ומעבידים רבים פונים לאיגוד לצורך  איוש משרות של קציני בטיחות. להנהלת האיגוד אין כל כוונה  לשלוח מועמדים למעבידים המתייחסים בזלזול ומפטרים ללא סיבות מוצדקות קציני בטיחות מסכם סודאי בעניין זה.

היקף מישרה שאינו תואם את מספר כלי הרכב
חשוב ליידע את הנהלת האיגוד בכל מקרה בו היקף המישרה אינו תואם לדעתכם את מספר כלי הרכב שבחברה אומר סודאי. אל תהססו לפנות להנהלת האיגוד על מנת לברר אם אכן מספר כלי הרכב אינו תואם את היקף המישרה.

קבלת קהל
כחלק משיפור השרות לחברי האיגוד, בקרוב יוכלו לקבל החברים מענה אישי לשאלות ובעיות שצצים אצלם מעת מלעת. המענה ינתן ע"י ג'קי לוי ממשרד התחבורה וע"י גולני שאלתיאל מהנהלת האיגוד. פירוט המועדים להצגת שאלות ומתן תשובות יתפרסם בקרוב באתר האיגוד.
חברים יקרים, פונה סודאי לחברי האיגוד, אני תמיד עומד לרשותכם אך הנכם מתבקשים לפנות אלי רק באמצעות המייל של האיגוד (igudkb@netvision.net.il) או באמצעות האתר (igudkb.co.il), בבקשה לא באמצעות הטלפון.

חידוש החברות באיגוד
השקענו הרבה מחשבה והחלטנו לבחור את מיטב בעלי המקצוע על מנת לקדם בביטחה את האיטנטרסים שלנו –  קציני הבטיחות אומר סודאי. המטלות הרבות והחשובות  העומדות לפיתחינו גוזלות משאבים וכספים רבים ולכן חשוב שתזדרזו להסדיר את חידוש חברותכם באיגוד כך שנוכל לממן את ההוצאות הרבות הנובעות מהמטלות החשובות בהן עלינו לטפל. אני רוצה להזכיר לכם מוסיף סודאי כי מעבר לטיפול בעניינים העקרוניים כמו הרפורמה במעמדו של קצין הבטיחות, החברות באיגוד מקנה לחברים בו זכויות והטבות רבות כפי המפורט בחוזר שנשלח לחברים ובמקביל נמצא גם כמובן באתר האיגוד.

חברי איגוד יקרים,
אני קורא ועוקב אחר התגובות שלכם ואני שמח שהן עולות .
אבקש למסור את חוות דעתי בנושא החותמת – האחריות שלנו אינה נגזרת מהטבעת חותמת, האחריות רובצת עלינו בכל עת ,כולל על הגורם האנושי שהוא לא פחות מסוכן מרכב לא תקין !
יש לדייק ולכוונן – הטבעת החותמת על גבי מסמכים, למשל רישיון רכב, או תקנה 9 א" מאשרת שהרשיון נאמן למקור ובהחלט אינו מאשר את תוקף הרישון למשל ו/או את תקינות הרכב . חתימה על מסמכים שונים שהרכב תקין, מחייבת את קצין הבטיחות לכך שהרכב תקין לאחר שנבדק ואושר .
במידה ויש ליקוי כל שהוא – לא יחתום קצין הבטיחות על כשירות לתנועה,  אלא ידאג לשלוח את הרכב למוסך לתיקון הליקוי ורק לאחר שיקבל אישור שהרכב תוקן ונבדק, יאשר זאת בחתימתו. במקרה של בעיה ,לחץ מצד מעביד, ידאג קצין הבטיחות לתעד את הנושא וידאג ליידע את מנהל תחום קציני בטיחות, כך שהאחריות תהיה על בעל המפעל כהגדרת החוק , מי שאינו פועל בדרך זאת -קיים סיכוי שיסתבך בפלילים וכפי שמסר פרקליט המדינה מחוז דרום:
"קצין הבטיחות -אינו יכול להסתתר מאחורי אחריות של אחרים" .
כלי נגישות