איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

רק באמצעות הגברת התאום בין משרדי הממשלה ניתן יהיה לצמצם את הנזק הכלכלי מזיהום האוויר ולמנוע פגיעה בבריאות הציבור

19-2-14

את סידרת ההרצאות בכנס פתח שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה.

בתחילת דבריו בירך סודאי את מארגני תערוכת "קלינטק", קבוצת "משוב" בראשות חיים אלוש המנכ"ל שבמסגרתה התקיים הכנס והודה לו על הכנס המרשים.

סודאי ציין כי ישנם כ-3,000 קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה המפקחים  על מאות אלפי כלי רכב ואלפי נהגים ונוהגים. "אנו רואים חשיבות גדולה בהזדמנות זו במסגרת הועידה להביא את הניסיון שנצבר אצל כל אחד מאיתנו בתחום הפיקוח והבקרה על הגורם האנושי לידי ביטוי ולמסור למקבלי ההחלטות מדוע ישנה חשיבות רבה לשימוש ב"תחבורה ירוקה" בציי רכב בישראל" אמר סודאי. "האם יש קשר בין תפקידנו לבין הטמעת נושא ה"תחבורה הירוקה" באירגון" שואל סודאי ומשיב כי  ניתן להוכיח שניתן לשנות דפוסי נהיגה הפחתת תאונות ולחיות בסביבה ירוקה כהגדרתה .
עם זאת, טוען סודאי כי מידת היכולת להטמיע את נושא התחבורה הירוקה תלוי במידה רבה בממשלת ישראל והחלטותיה בנושא זה.  
להגדרתי, אומר סודאי, "רק באמצעות הגברת התאום בין משרדי הממשלה ניתן יהיה לצמצם את הנזק הכלכלי  מזיהום האוויר ולמנוע פגיעה בבריאות הציבור "
 
סודאי מונה את הסעיפים להצלחת הישום והטמעתו בקרב הציבור בישראל .
1-     מדובר בתהליך של הסברה והטמעה בנושא הקיימות ,שמטרתו להפנים ולגרום לחיבור והצטרפות לכמה שיותר יותר אנשים, ובעיקר לאלה שהמודעות שלהם נמוכה לסביבה ירוקה ובאמצעות אלה שאיכפת להם מהסביבה בה אנו חיים ,ניתן יהיה להשפיע  ולצרף ולאמץ כמה שיותר למעגל זה .
2-     עידוד שימוש בתחבורה ירוקה חייב להיות אפקטיבי ומשתלם ובעיקר למחזיק הרכב ,וזאת על מנת לגרום לחיבור מהיר לערכי הקיימות  עליהם מתבסס תהליך ההטמעה .
3-     במידה ותהליכים אלה מתקיימים אין ספק שמעגל מחזיקי הרכב שירצו לעבור לתחבורה ירוקה יגדל ויתעצם ויהיה משמעותי ויהיה מודל לחיקוי לדור העתיד .
4-     החלק האחרון והחשוב והמשמעותי בכל התהליך שיכול להתאים גם עכשיו – הוא חיסכון בדלק ובזיהום אוויר – אנו קציני הבטיחות סבורים ,שנהג המעורב בתאונות ו/או יש כלפיו ריבוי תלונות על אופי נהיגתו ,מלבד היותו גורם מסוכן הוא גורם לזנק כספי ומוטלת עלינו לשנות ולגרום לחינוך ושינוי המצב – אך אין ספק שאופי נהיגה זה גם מצביע על צריכת דלק מופרזת – נהג שסוחט את דוושת הגז ונוסע במהירות מעל המותרת בחוק  תוך כדי  בלימות והאצות , בדרך כלל יהיה יותר מעורב בתאונות – הטיפול בזה יעשה באמצעות חינוך ועידוד למעבר לנהיגה אקולוגית –אשר תשנה את הרגלי הנהיגה שלו  ותהפוך אותו למתון יותר. 
5-     לאחר שניתן לסמן מחזיקי רכב ,שהתחברו לערכי הקיימות ,נותר לבחור את דגמי הרכב ,כגון: רכב היברידי ,חשמלי ,מנוע בגז ,ולהתמקד בבחירת מכוניות בדרגות זיהום אוויר נמוכות מ-4.
 
"אני רואה חשיבות רבה שקציני בטיחות יהיו מעורים בנושאים הקשורים לקיימות" אומר סודאי.. במסגרת הכנס ידונו הגורמים גם בקשר בין משרדי הממשלה לקידום המודעות בנושא, הצורך לשפר את התיאום והראייה המערכתית של נושא הקיימות במשרדי הממשלה השונים (כמו משרד לאיכות הסביבה ומשרד – הבריאות שמטפל בתוצאות של זיהום האוויר בכבישים) וקידום ציי רכב ירוקים – מהלך שיעניק תנופה חסרת תקדים לרכבים ההיברידים, יצמצם באופן משמעותי את הזיהום העירוני ויאפשר חסכון כלכלי ניכר.
 
"רק באמצעות הגברת התאום בין משרדי הממשלה ניתן יהיה לצמצם את הנזק הכלכלי כתוצאה מזיהום האוויר שמתבטא בהוצאה השוטפת שהמדינה מוציאה בכל שנה לטפל באלו הנוספים למעגל התחלואה. כחלק ממטרותיו של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה, אנו רואים חשיבות גדולה בקידום בסיס הידע המקצועי בנושא הקיימות להדריך לעודד ולהטמיע מעבר לנהיגה אקולוגית , ולקדם את התיאום והראייה הכלל מערכתית בנושא ולהעמיד על סדר היום הציבורי את הצורך לעודד שימוש בתחבורה נקיה (דוגמת רכב חשמלי והיברידי) לציי רכב גדולים – שיכולים להביא לקפיצת מדרגה במודעות של החברה בישראל לצמצום משמעותי של הזיהום הפוגע בכולנו".
 
לסיום, סודאי ביקש לציין בפני באי הכנס כי פנו אליו נציגים מטעם משרד איכות הסביבה ,הפועלים בנושא צמצום הזיהום הסביבתי,ומסרו לו על מיזם בו יינתנו מענקים לחברות שיוכיחו הפחתה בזיהום אוויר. " לאחר מפגש אם נציגי המשרד והבנת הנושא נדאג לעדכן אתכם", מבטיח סודאי.

כלי נגישות