איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

מעבר של ציי רכב למכוניות היברידיות, עשוי לחסוך עד 40% מהוצאות הדלק

20-12-13
ארסנל מכובד של נואמים אפיין את הכנס הרבעוני של האיגוד שהתקיים ביום ג' האחרון בשפיים.
להלן עיקר דבריהם של הנואמים בכנס.

עמית לוזון מחב' איתוראן, פתח את סידרת הנאומים בכנס והסביר את עקרונות השרות של איתוראן באשר לטיפול בנהגים עם ליקויי נהיגה בצי הרכב. לדעת לוזון יש להתרכז ב-20% מהנהגים עם הציונים הנמוכים ביותר ולהשתדל להעלותם מעל הרף התחתון. על פי נתונים סטטיסטים, 9% מכלל ההרוגים נגרם כתוצאה של נהיגה במהירות חריגה ולכן הקפדה על מהירות נכונה יכולה להציל חיים. המערכת של איתוראן מספקת נתונים על מהירות הנסיעה, וארועי נהיגה שונים כגון: סטיות מנתיב, עמידה עם מנוע עובד, וכו'. בנוסף מספקת המערכת נתונים על צריכת דלק השוואתית וכן דוחות אחרים המאפשרים לקבל תמונה מלאה אודות התנהגות הנהגים בצי הרכב. בנוסף, אחת לרבעון מועלת מצגת בפני ההנהלה המכילה סיכומים וחריגות אודות צי הרכב של החברה.
ד"ר ורדה לבנון מ"אור ירוק"  הרצתה על: "הסחת דעת בנהיגה". ד"ר לבנון הביאה נתונים מאד מעניינים המוכיחים כי הסחת הדעת בעת הנהיגה הינה מסוכנת מאד.  20-25% מכלל התאונות נגרמות כתוצאה של הסחת דעת. בכלל, אנחנו חיים בעולם של הסחות דעת, כמו למשל: שלטים בצידי הדרכים, פרסומות קופצות המסיחות את דעתינו מהדברים שאנחנו עוסקים בהם, באנריםוהמסיטים אותנו כו'. לא תמיד כשהעיניים שלנו בכביש, המוח שלנו הוא גם בכביש.הסחות הדעת מגדילות את טווח העצירה. נהגים המשתמשים בטלפון תוך כדי הנהיגה, לא מבחינים בכ-50% מהמידע הנמצא בסביבת הנהיגה. הנהיגה היא מהלך המצריך את מלוא תשומת הלב. כל הסחת דעת .עלולה לגרום לתאונת דרכים.
אורן בראל מנהל מח' ציי הרכב של הונדה בחברת מאיר למכוניות ואוטובוסים, דיבר  בעיקר על החיסכון הגדול בדלק בציים שעברו למכוניות היברידיות. לדבריו, השמוש במכוניות היברידיות עשוי לחסוך כ-30-40% מצריכת הדלק. זאת ועוד, החיסכון אינו מתבטא רק בצריכת הדלק אלא גם בהטבה של 4500 ש"ח לעובד, וכל זאת בנוסף לשמירה  על ערכי הסביבה כמו כן,  ישנן ערים כמו חיפה ופתח תקווה המאפשרות חנייה חינם בתחומן למכוניות היברידיות. שוק ההיברידיות בישראל נמצא במגמת עליה מתמדת ורק בשנה האחרונה הוא עלה בכ-40% בהשוואה לשנה שלפניה. בשנת 2013 הונדה צמחה בישראל בכ-20%.,
מיכאל רוזוליו, מנכ"ל חב' רי-פורט העוסקת בהסבה מקוונת של דו"חות חניה ומשטרה, דיבר על מערכת ממוחשבת שפיתח להסבה מקוונת תוך דקות של  דוחות, המייעלת את עבודת קצין הבטיחות ומקנה לו יכולת בקרה, שליטה  ואכיפה יעילים ומידיים ועשויה להביא לחסכון כספי ניכר הנובע מביטול הצורך ברב המקרים, לשלם קנס ע"ש התאגיד.  צורך זה עלה בעקבות הצהרת  המשטרה כי לא תבצע בעצמה הסבות של דוחות. על החברות עצמן יש לבצע את ההסבות והן תהינה אחראיות על תשלום הדוחות בהתאם לשם המופיע על הדוח.
ג'אז ורשינין מחב' בזק בינלאומי דיבר על שיטות הדרכה מתקדמות, ההבדל בין  הדרכה פרונטאלית לבין למידה מתוקשבת, הדגשים שיש לתת על מנת שהלמידה תהיה יותר יעילה, השימוש באמצעים טכנולוגים במטרה להגביר את יעילות ההדרכה  ובתוך כך העזרות בתוכנות חינמיות הנמצאות באינטרנט על מנת לשכלל את האפקטיביות של ההדרכה. ורשינין ציין את SMS IT. QR CODE. EDU.TUBE  כתוכנות חינמיות, קלות לשימוש העשויות לסייע בהעברת מסרים והדרכות בקרב קציני הבטיחות. ורשינין, הסביר והדגים   איך יש לעמוד ולדבר נכון   בפני קהל, איך יש להציג נושא באופן אפקטיבי ואיך להעביר  מסרים ביעילות

לעיון במצגת "חדשנות בעולם ההדרכה" –  לחץ כאן

כלי נגישות