24-12-13
מכוניות היברידיות נהנו עד כה ממס קניה מופחת בשיעור של 30% בלבד. המס המופחת נועד לעודד שימוש ב"מכוניות ירוקות" במטרה להקטין את הזיהום הסביבתי ולעודד קניית רכבים עם צריכת דלק נמוכה.
בתחילת השנה האזרחית החדשה, היה אמור מס הקנייה לעלות מ-30% ל-45% אולם שר האוצר יאיר לפיד החליט לבטל את רוע הגזירה ולהשאיר את שיעור מס הקנייה כפי שהיה עד כה, דהיינו 30%.
אילו היה עולה מס הקנייה, הדבר היה מייקר את מחיר המכוניות ההיברידיות בשיעור של 7-10%.
טויוטה והונדה מיבאות את מרבית המכוניות ההיברידיות והן אלו שיהנו מהקפאת עליית המס. חב' מאיר למכוניות, נציגת הונדה בישראל, מצליחה להחדיר את המכוניות ההיברידיות גם לציי רכב ולדברי אורן בראל, מנהל מח' ציי הרב, השימוש במכוניות היברידיות עשוי לחסוך עד כ-40% מצריכת הדלק של צי הרכב, בנוסף להטבות נוספות הנובעות מעצם השימוש בסוג זה של מכוניות.
יש לציין כי מכירת מכוניות היברידיות בעולם כולו ובתוך כך גם בישראל נמצאת בקו עליה מתמשך. בשנה שעברה נמכרו כ-5000 מכוניות היברידיות חדשות בישראל ובשנת 2014 צפויות להימכר כ-7000 מהן. אילו הייתה חלה עלייה בשיעור המס, אין ספק כי המכירות של מכוניות היברידיות היו נפגעות.