איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הגשר הגבוה ביותר בישראל מוקם מעל עמק הארזים סמוך לירושלים כחלק מפרוייקט הרכבת לירושלים

15-1-14
שלב נוסף בהקמת הקו הרכבת המהיר לירושלים
הגשר הגבוה ביותר בישראל מוקם מעל עמק הארזים סמוך לירושלים
הגשר יתנשא לגובה של כ-100 מטרים ואורכו יגיע לקילומטר אחד. השר כץ: הגשר הוא חלק מפרויקט קו הרכבת המהיר ת"א-ירושלים שיחבר את השפלה לירושלים ויאפשר לאלפי העובדים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה
 

     הדמייה של הגשר

הרכבת החשמלית לירושלים מתקדמת בצעדי ענק. משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו השבוע להניח את המקטעים הראשונים של גשר הרכבת, המוקם מעל עמק הארזים שבסמוך לירושלים, במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, מסר כי מדובר בגשר שיתנשא לגובה של כ- 100 מטרים מעל פני העמק והוא יהיה הגשר הגבוה ביותר בישראל. אורכו של הגשר שעליו יונחו צמד מסילות ברזל יגיע לקילומטר אחד.
 
הגשר יקשר בין שתי מנהרות שכרייתם הסתיימה לאחרונה; מנהרה באורך של כ-820 מטרים ומנהרת ליפתא באורך של כ-2 וחצי קילומטרים, המובילה לתחנת הרכבת "האומה" ומוקמת בימים אלה בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע, סמוך לבנייני האומה.
 
השר כץ ציין כי קו הרכבת המהיר לירושלים מבוצע כיום במלוא התנופה, מתוך כוונה להשלימו עד סוף שנת 2017. לדבריו, הקו המהיר הוא הפרויקט התחבורתי הגדול והמורכב ביותר המבוצע כיום על ידי משרד התחבורה. "חיבור ירושלים לשפלה בקו ישיר ומהיר, יאפשר לאלפי העובדים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה" אמר כץ.
 


הגשר שעלותו נאמדת בכ-140 מיליון שקל נשען על 14 ניצבים ענקיים שהגבוה ביניהם מתנשא לגובה של כ-100 מטרים. מיסעת הגשר, עליה תנוע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש, מוקמת בשיטת הדחיקה, המאפשרת לבנות את הגשר בו זמנית, משני כיוונים. שיטת הדחיקה תאפשר למנוע הפרעות לתנועה בכביש 9, כאשר יתחילו בעבודות מעל הכביש המוביל לירושלים.
 
עד כה הושלמה דחיקתן של שמונה מקטעים, באורך כולל של כ-180 מטר. משקלו של כל אחד מהמקטעים מגיע ל-600 טון. בסיסי הניצבים יצופו באבן ירושלמית שתשתלב היטב בנוף שבסביבה. לדברי מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, במהלך העבודות ניתן דגש על שמירת הטבע והנוף בעמק הארזים, תוך פגיעה מינימלית, בערכי הטבע שבאזור.
כלי נגישות