איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

192 משאיות שנמצאו לא תקינות הורדו מהכביש

23-10-13
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משאיות במשקל של עד 34 טון מעורבות פי 6 מרכבים פרטיים בתאונות דרכים. מתחילת השנה ועד היום התרחשו 80 תאונות קטלניות במעורבות משאיות


בעקבות מעורבותם של משאיות בתאונות דרכים קטלניות קיימו משטרת ישראל – אגף התנועה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים פעילות אכיפה מוגברת בקרב נהגי משאיות בין התאריכים 6-17.10.2013.

​הפעילות כללה פעילות אכיפתית והסברתית בצמתים מרובי משאיות, שבמהלכה  נבדקו על ידיי בוחני אגף התנועה ובוחני הניידות תקינותם של רכבים מסוג משא מעל 10 טון אשר נמצאים בפיקוח של קצין בטיחות מפעלי או עצמאי. כמו כן, נבדקו גם רישיונות מוביל ואישור קצין בטיחות.

במסגרת הפעילות ההסברתית הציבו נציגי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עמדות הסברה ורענון בצמוד לניידות הבטיחות והסבירו לנהגים את חשיבות הנהיגה ברכב תקין. נהגי המשאיות הוחתמו על כתב התחייבות לשמירה על נהיגה בטוחה וקיבלו גלוית "מוביל בטוח". בנוסף – על המשאיות שנמצאו תקינות הודבקה מדבקת "מוביל בטוח".

ממצאי הבדיקות:

  • סה"כ נבדקו: 1,415 משאיות.
  • 3 משאיות, המהוות 0.2% מסך המשאיות שנבדקו, הורדו מהכביש בגרירה בגין ליקויים מסוכנים.
  • 189 משאיות, המהוות 13.4% מסך המשאיות שנבדקו, הורדו מהכביש בגין ליקויים מחייבי תיקון.
  • 568 משאיות, המהוות 40.1% מסך המשאיות שנבדקו, קיבלו התחייבות לתיקון בגין ליקויים מזעריים.
  • 655 משאיות, המהוות 46.3% מסך המשאיות שנבדקו, נמצאו תקינות.

סוגי הליקויים:

  • ב –  53.6%  מסך המשאיות שהורדו נמצאו ליקויים בצמיגים ואופנים .
  • ב –  40.1%  מסך המשאיות שהורדו נמצאו ליקויים במערכת התאורה .
  • ב –  52%     מסך המשאיות שהורדו נמצאו ליקויים במערכת הבלמים .
  • ב – 22.4%   מסך המשאיות שהורדו נמצאו ליקויים במערכת ההיגוי.
  • ב –  7.8%    מסך המשאיות שהורדו נמצאו ליקויים במרכב .
  • ב –  5.2%    מסך המשאיות שהורדו נמצאו ליקויים בשלדה .
  • ב –  4.7%    מסך המשאיות שהורדו נמצאו ליקויים במערכת המתלים וקפיצים .
  • ב –  0.5%    מסך המשאיות שהורדו נמצאו ליקויים בסרן הקדמי .
להלן תגובת שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה לנתונים שבכתבה.
_______________________________________

סה"כ תוצאות הבדיקה מעודדות. 13.5% מסך המשאיות שנבדקו נמצאו עם ליקויים מחייבי תיקון, מהם רק 0.2% (3 משאיות) נמצאו עם ליקויים מסוכנים.

בהשוואה לבדיקות קודמות בעבר, נראה כי חל שיפור ניכר ברמת הבטיחות בענף המשאיות, מה שמראה כי קציני הבטיחות עושים עבודה טובה בפיקוח על ציי המשאיות.

עם זאת, אנחנו כהנהלת איגוד קציני הבטיחות לא נשקוט עד אשר נמצמם לאפס את מספר המשאיות הלא תקינות מבחינה בטיחותית, המפוקחות ע"י קציני בטיחות.

כל מקרה של משאית לא תקינה דורש בדיקה וברור ולכן אני מבקש לדעת מה טיבם של אותן משאיות שהורדו מהכביש. האם יש מידע אם הן היו מפוקחות ע"י קציני בטיחות ? האם הן מפוקחות ע"י משרדים עצמאיים ? האם הן בכלל היו מפוקחות ?

כאמור, נתונים אלו חשובים על מנת שיהיה אפשרי לבצע ברורים ולטפל בליקויים.
טוב יהיה אם יפורסמו נתונים אלו ויפה שעה אחת קודם.

כמו כן, אני לא פוסל פרסום שמות של החברות בהן נמצאו משאיות עם ליקויים חמורים. יש בכך מסר חשוב לציבור בכלל ולחברות התובלה/הסעה בפרט. בנוסף, יש בכך גורם הרתעה כפול. מצד אחד, חברת התובלה/הסעה תעשה כל מאמץ בכדי ששמה הטוב לא ייפגע ולכן דאגתה למשאיות תקינות תגבר, מאידך, חברות הנזקקות לשרותים אלו, תיזהרנה מלשכור שרותי חברה המתנהלת באופן לקוי מבחינה בטיחותית.

אני קורא למשרד התחבורה ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפרסם נתונים ברזולוציה יותר גבוהה, ברוח הדברים שנאמרו כאן, על מנת שאפשר יהיה לטפל בכל ה"עשבים השוטים" ולעקור אותם מן השורש.

כלי נגישות