18-11-13
תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהמשק הישראלי. מעבר לצער שבאובדן חיי אדם, תאונות דרכים עולות למשק הישראלי כסף רב. על פי נתוני "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, מדינת ישראל שילמה יותר משני מיליארד שקלים בין השנים 2004-2012, לנפגעי תאונות דרכים בעבודה (בדרך אל העבודה, בעבודה וחזרה מהעבודה).
מהנתונים עולה, כי בכל שנה נפגעים בממוצע בתאונות דרכים בעבודה למעלה מ- 17 אלף בני אדם ו-33 בני אדם נהרגים בממוצע (2004-2012).
בנוסף, נפגעי תאונות הדרכים בעבודה מהווים בממוצע 12% מסך כל נפגעי תאונות הדרכים בכל שנה.
כל הרוג עשירי בתאונת דרכים מוגדר כהרוג בתאונת דרכים בעבודה.
בין השנים 2011-2012 עמד מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעבודה על כ-10% מסך כל ההרוגים בתאונות דרכים. 17% מסך כל הפצועים קשה מתאונות דרכים, נפגעו בתאונות דרכים בעבודה.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כל מנהל רוצה שעובדיו יגיעו אל העבודה ויחזרו ממנה בשלום לביתם, אבל בפועל מרבית המנהלים לא באמת דואגים, כיצד עובדיהם נוהגים.
על המדינה לוודא כי חברות וארגונים יעניקו לעובדי החברה אשר נוהגים, את התנאים הבטיחותיים ביותר וכי גם מנהלים יישאו באחריות . יש להתקין קופסה ירוקה לניטור אופי הנהיגה, כפי שהחליטו לאחרונה במנהל הרכב הממשלתי ולצייד את רכבי החברה באביזרי בטיחות מצילי חיים.
על מקומות העבודה מוטלת האחריות לוודא כי העובדים אינם נוהגים מעבר לשעות שהחוק מתיר ועליהם לקחת את נושא הבטיחות בדרכים כראשון במעלה."
תאונות דרכים אל העבודה, בעבודה ומהעבודה הן תופעה נפוצה לא רק בישראל אלא גם בעולם. מנייר עמדה שפרסמה האגודה הבריטית למניעת תאונות, מתברר כי נהגי חברה, ונהגים שלהם נסועה שנתית גדולה לצרכי עבודה, צפויים להיות מעורבים בתאונות דרכים ב-50% יותר מאשר נהגי רכב פרטי. מנייר העמדה עולה עוד, כי אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעובדים הם נהיגה לעבודה במהירות מופרזת או כזאת שלא הולמת את תנאי הדרך.