27-11-13
מאת: שמעון סודאי – יו"ר איגוד קציני הבטיחות
אני שמח לבשר לכם על הישג מרשים לכלל קציני הבטיחות וזאת לאחר דיון נוסף בו השתתפתי בוועדה לפניות הציבור ביום ב' 25/11/13 בכנסת .
קציני הבטיחות יוכלו לקבל דו"ח נקודות, שלילות וקנסות של נהגי החברה.
במסגרת דיוני הוועדה לפניות הציבור, בראשות ח"כ עדי קול, הושגה פריצת דרך בטיפול בעברייני תנועה, שממשיכים לנהוג לאחר פסילת רישיון. לראשונה. קציני בטיחות יוכלו לראות תמונת מסוכנות של נהגי הסעים: מספר השלילות, הקנסות והנקודות של הנהג
הוועדה בעת דיוניה בכנסת
דו"ח מבקר המדינה משנת 2009 העריך כי עשרות אלפי נהגים בישראל נוהגים בפסילת רישיון. ביניהם גם נהגי משאיות כבדות, נהגי אוטובוסים והסעות ילדים. דו"ח המבקר מצא כי 82,000 נהגים נמצאים בפסילה, ו-68% מהם לא הפקידו את הרישיון שלהם אחרי הפסילה. מדובר בכ- 60,000 נהגים על הכביש שנוסעים ללא רישיון!
להזכירכם ,הנושא עלה על ידי מספר פעמים מול שר התחבורה וראשי משרד התחבורה – הובטח שהנושא יבחן במשרד המשפטים .
עלתה מצדי האופציה של צמצום מספר פסולי הנהיגה באמצעות חקיקת משנה שתמגר את התופעה גם בקרב מחזקי הרכב בחברה !
לגבי מאגר פסולי נהיגה – עד כה לא הוקם מאגר חשוב זה ולא מנוצל כוחם של אלפי קציני בטיחות אשר יכולים להוות מחסום נוסף במיגור תופעת פסולי הנהיגה שעדין ממשיכם לנהוג ולסכן חיי אדם בכביש !
בהמשך להצעתי משנת 2008 לא חלה כל התקדמות וביינתים מה שקורה הוא גידול אדיר במספר הנוהגים ללא רישיון כפי שהערכתי.
אני מציע שוב לבדוק את האפשרות שקציני הבטיחות יקבלו סמכויות ושתתאפשר להם גישה מסודרת למאגרי מידע של פסולי נהיגה.
עד כה לא הוקם מאגר פסולי נהיגה למרות שהחוק עבר ורק חילוקי דעות בין משרדי הממשלה מונעות הקמתו.
תפקידי קצין הבטיחות מגובים בתקנות התעבורה להלן התקנה : על פי הנאמר בתקנה 585 בחלק י' של תקנות התחבורה, תפקידיו של קצין הבטיחות בתעבורה הם להנהיג, ליזום ולהפעיל סדרי בטיחות להפעלת כלי רכב ונהגים במקום עבודתו שלגביהם ניתן לו אישור עפ"י תקנה 580 (א) 581 או 583 ולקיים ההוראות לדאוג ולפקח על תקינותם של כלי הרכב על סוגיהם (הרשומים בבעלות ו/או מופעלים בקביעות גם אם אינם בבעלות החברה/מפעל/תאגיד/מוסד) לפקח על כך שהנוהגים בכלי הרכב של המפעל/החברה/מוסד/תאגיד, יקיימו את כללי הבטיחות ויצייתו להוראות כפי שיפורטו ! |