איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בקרוב, עונשים מדורגים ל"עברייני אלכוהול"

13-10-13
עד היום, כל מי שנתפס ע"י השוטרים ונמצא כי בדמו רמת אלכוהול גבוהה מהמותר, קיבל עונש זהה של שנתיים שלילה, בלי כל קשר לרמת האלכוהול שנמצאה בדמו.

בקרוב מצב זה יישתנה. העונש יהיה דפרנציאלי, כלומר מדורג. הממשלה אישרה היום עונשים מדורגים ל"עברייני אלכוהול" שיותאמו לרמת האלכוהול שתימצא בדמו של הנבדק. כלומר, הענישה תקל יחסית עם נהגים שצרכו מעט אלכוהול ותחמיר עם נהגים שהגירו לתוכם כמות גדולה של אלכוהול.


בדיקת אלכוהול לנהג ע"י ה"ינשוף"

ועדת החקיקה אישרה היום הצעת חוק לפיה העונש עבור שתיית אלכוהול בכמות קטנה יהיה שלילה של שישה חודשים, וככל שרמת האלכוהול בדם תהיה גבוהה יותר, כך העונש יהיה חמור יותר ויגיע עד ל-3 שנות שלילה.

כך למשל, 2.5 כוסות בירה או 3 כוסות יין או צ'ייסרים, יובילו לשנה שלילה. 5 כוסות בירה או 6 כוסות יין או צ'ייסרים יביאו לשנתיים שלילה ומספר כוסות גבוה יותר יביא ל-3 שנות שלילה. מן הראוי להדגיש כי המספרים הנ"ל הינם אינדקטיבים בלבד ומה שקובע הוא לא מספר המשקאות אלא רמת האלכוהול בדם הנבדק.

כמו כן, מי שנתפס כבר בעבר בגין עבירה דומה, דינו יוחמר ומי שנתפס בפעם הראשונה, ישלם אמנם מחיר לא נמוך אך תהיה התחשבות בכך שמדובר בפעם ראשונה.

ח"כ סגנית שר התחבורה, ציפי חוטבלי אומרת כי המטרה היא לתפוס את העבריינים הכבדים, אלו שנוהגים ב"בריונות כביש" ולא את הנהג הסביר.

עד שהחוק החדש ייכנס לתוקף יעברו עוד מספר חודשים הואיל והכנסת טרם אישרה אותו.

כלי נגישות