איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ענף הרכב גדל בכ-5% בשנה ומתחזק בעיקר בסיגמנט הקומפקטיות וה-SUV

12-9-13
מאת: אמנון קוה – מנהל אתר האיגוד

יום גדוש הרצאות בנושאים מגוונים חיכה לבאי יום העיון הרבעוני שהתקיים ביום שלישי (10/9/13) באולם הכנסים של שפיים. מלבד ההרצאות המרכזיות של שמעון סודאי יו"ר האיגוד ושל ניצב משה אדרי ראש אגף התנועה במשטרת ישראל (ראה סיקורים נפרדים שלהם), נישאו הרצאות גם בנושאים אחרים מעניינים וחשובים שעיקרם מובא כאן בתימצות


אלחנן יהב, סמנכ"ל שווק ומכירות של חב' קרסו נשא הרצאה בנושא: "מגמות ושינויים בעולם הרכב".ענף הרכב גדל בכ-5% לשנה, אומר יהב. הגידול מורגש בעיקר בסיגמנט הקומפקטיות ומכוניות ה-SUV. לעומת זאת, יש ירידה במכירת מכוניות משפחתיות.מנועי טורבו חדשים (דאבל קלאצ') נכנסים לשוק. אנשים שמים דגש על חיסחון בצריכת הדלק ומייחסים חשיבות יותר גדולה לנושא הנוחות ולכן נפחי המנוע מצטמצמים ורמת האיבזור עולה.

רנו וניסן הינם למעשה חברה משותפת המייצרת חדשנות שגם תחדש. כלומר, בנוסף לחדשנות הטכנולוגית, ברנו וניסן שמים דגש גם על נראות אישית. החברה מאפשרת לקבל מכונית ב"לוק" שונה מלקוח ללקוח. בחברה השכילו להבין את המגמות החדשות בשוק  והתאימו עצמה לרוח החדשה, מוסיף יהב. קרסו צמחה מיבואן בינוני ליבואן גדול
אביהו הורוביץ יועץ בנושא הליסינג, מי שהמציא את שיטת הליסינג התפעולי, נשא הרצאה בנושא: "ענף הליסינג לאן". הורוביץ צופה כי ענף הליסינג עומד להצטמצם והמחירים ללסינג עומדים להעלות. ענף הליסינג מכיל כ-200,000 מכוניות ושוק הרכב בארץ רווי. כחצי מליון מכוניות יד רביעית ומעלה בארץ וכ-200,000 מכוניות יד שישית ומעלה. לחברות הליסינג ביטלו את הטבת המס ממנה הן נהנו עד כה, דבר שיביא למחסור במזומנים אצלן ועקב כך להתייקרות הליסינג.
איתי אלון, מנכ"ל אלטרנתיבי, דיבר על ההבדלים בין חכם לפיקח ובין יתר ההגדרות להבדלים ביניהם, הציע הגדרה: חכם, אדם היודע לזהות את איזור השליטה שלו ופיקח הוא אדם המשחק באיזורים המסוכנים של מרחב השליטה. את ההגדרה הזו אלון מקשר לקורסים באלטרנתיבי בהם מלמדים את הנהגים למצוא את הסכנות והמצבים הגבוליים באיזור הביניים של מרחב השליטה.

כ-500,000 איש עברו הדרכות באלטרנתיבי ב-10 השנים האחרונות, מהם, כ-60,000 איש בשנה האחרונה.

באלטרנתיבי פיתחו תכנה יחודית באינטרנט היודעת לאבחן בעיות נהיגה אינדבידואליות של כל נהג, כך שההדרכה לאחר מכן, תיעשה בהתאם הצרכים הספציפים שאותרו.
ארז מוספי, מדריך ראשי בחב' בוש ישראל, דיבר על CAPS, מערכת חדשה שהינה שילוב של מערכת בטיחות אקטיבית ופסיבית.

ענף הרכב נכנס בהדרגה לעידן האינטרנט. המגמה המסתמנת היא, השתלבות ברשתות החברתיות. בקרוב יהיה תקן תקשורת אחיד OBD3 שיכלול מודם אלחוטי ויאפשר התחברות לרשתות חברתיות. הדבר יביא בהכרח גם להכנסת מערכות הבטחה בכדי למנוע  חדירה לא רצויה ומסוכנת למערכות הרכב. הרכיבים השונים ירוכזו ביחידה אחת הכוללת את כל הרכיבים שברכב.
ציון מזרחי, מ"מ מנהל אגף הרישוי, דיבר על החידושים האחרונים באגף הרישוי ואיך אפשר להיעזר במכונות האוטומטיות שהוצבו לאחרונה במקומות רבים ברחבי הארץ. עד כה כ-180,000 איש השתמשו במכונות אלו על מנת לחדש רשיונות. כרטיס אשראי עם זהות החברה מאפשר חידוש ו/או שיחזור רשיונות גם של רכב הרשום על שם החברה. בקרוב, גם חידוש של רשיון מוביל יתאפשר באמצעות המכונות האוטומטיות.

על מנת לחסוך המתנה ארוכה בתורים במשרדי הרישוי, מציע מזרחי לקציני הבטיחות, למסור מעטפה שתכיל את הדרוש לביצוע לפקיד בעמדה במשרד הרישוי, לא לשכוח להשאיר פרטים להתקשרות חזרה, מדגיש מזרחי ומבטיח כי תוך 24 שעות יחזור פקיד לקצין הבטיחות עם מענה לתוכן המעטפה. דבר זה יהיה נכון לכל סניפי משרד הרישוי בכל רחבי הארץ.

עוד הוסיף מזרחי כי במשרד הרישוי ניתן כיום לקבל מידע על מצב רשיון הנהיגה של האזרח ומצב הנקודות שלו. מזרחי מדגיש כי מידע זה זמין וניתן חינם, אך רק הנהג עצמו יכול להוציא מידע זה.
גולני שאלתיאל, קצין בטיחות בכיר, דיבר על "רשיון הנהיגה המדורג" והסביר את כל הדקויות בנושא זה כמו למשל ההבדל בין היתר נהיגה לרשיון נהיגה, מהי חובת הלווי ועוד. לעיון בתקנה "רשיון נהיגה מדורג" שערך עבור האתר גולני שאלתיאל – לחץ כאן
כלי נגישות