איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

טרם התקבל מענה המניח את הדעת מצד מנכ"ל משרד התחבורה בעניין ביטול תקנה 9 א'

8-7-13
הנהלת האיגוד פועלת במרץ רב מול משרד התחבורה, תוך צירופם של גופים וארגונים נוספים השותפים לפגיעה הנובעת מביטול התקנה האמורה.

הואיל ועד כה טרם התקבל מענה המניח את הדעת מצד מנכ"ל משרד התחבורה לשלושת המכתבים המפורטים והמנומקים שהועברו אליו מטעם האיגוד (כולל האחרון שנשלח אתמול), אנו שוקלים את המשך צעדינו תוך שינוי אופן ההתייחסות להנהלת משרד התחבורה, עד להשגת התוצאות הרצויות – קרי: ביטול הגזירה הפוגענית !

הודעתו של ג'קי לוי – לפיה – עד ה-31/8 יש להיערך למצב החדש (כשבינתיים כידוע-לא תבוצע אכיפת משטרה) – אינה מותירה מקום לשאננות ובהתאם לה יש לפעול.  עם זאת מוסיף ג'קי: "במידה ויהיו שינויים ועידכונים נשוב ונעדכנכם".

אנו מודעים לבלבול ומוטרדים מאי הוודאות בה שרויים החברים – ועל כן, נעשה ככל יכולתנו על מנת להאריך לפחות בחודש נוסף את אי ביצוע האכיפה (במידה ונצליח בכך- נודיעכם בהתאם).

בינתיים, מאחר שחופשות הקיץ כבר החלו, וחלק ממחזיקי הרכב לא יהיו זמינים במועד זה או אחר – על כולנו למהר ולנקוט בפעולות הנדרשות, עד המועד שנקבע (31/8), למקרה שלא יחול שינוי בביטול התקנה.
 
להלן המלצותינו :
 
1- במידה שהנך מפעיל צי רכב מול חברת ליסינג /השכרה – יש לפנות בכתב למנהל הלקוח ולדרוש קבלת המסמכים (רישיון רכב מקורי ותעודת ביטוח ) תוך 7 ימי עבודה, על מנת להיות ערוכים לחלוקה למחזיקי הרכב.
     
2- במידה שהנך מפעיל צי רכב הרשום בבעלות חברתך – חשוב לצלם את המסמכים המקוריים, על מנת להשאיר אסמכתאות לכל מקרה של איבוד המסמכים .
 
3- חשוב להסביר ולהחתים את מחזיק הרכב על הצהרה המחייבת אותו לשמור על מסמכי הרכב בכל עת. במקביל, יש לפעול לקבלת ייפוי כוח חתום על ידי הנהלת חברתך, לצורך קבלת כפל רישיון במשרדי הרישוי .  ייפוי כוח דומה רצוי לדרוש גם מחברת הליסינג /ההשכרה, לכל מקרה בו תידרשו להמציא רישיונות.
אין ספק כי במקרה זה – לא נקבל את המסמכים בלחיצת כפתור בעת אובדן .
 
4- תעודת ביטוח חובה : בשני המקרים, הן בבעלות והן בליסינג, רצוי לשמור את המקור אצלכם  ובמקביל- לדרוש העתק מתעודת הביטוח, שנחשב למסמך מקורי להצגה בפני המשטרה .  
חשוב לזכור שאיבוד תעודת ביטוח החובה, אינו מאפשר קבלת החזר התשלום היחסי לרכב שנמכר, הושבת וכדומה .


הנהלת האיגוד תמשיך לפעול לביטול רוע הגזירה ובינתיים – הנכם מתבקשים להתעדכן, להגיב ולשתף את הנהלת חברתכם בעניין- על מנת להקצות משאבים להיערכות .
   
להלן סיכום שבועי לאירועים בתקשורת :
א) מתוך אתר האיגוד (עיינו בתגובות החברים, שתפו את בעל המפעל/הנוגעים בדבר) :

החל מ-1 ביולי, לכאורה, מי שאין בידיו רשיון רכב מקורי, הינו עובר על החוק

בחודשיים הקרובים לא תיאכף תקנה 9 א' לתקנות התעבורה על ידי משטרת ישראל


ב) מתוך אתר אוטוניוז (4 כתבות בנושא, שהתפרסמו ברובם גם באתר הפייסבוק של האיגוד) :
    https://autonews.co.il/israel/transportministry1/safety-officers/1802-%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%94-%D7%A9%D7%92%D7%92%D7%94.html
 
 
בברכה,
שמעון סודאי – יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה

כלי נגישות