איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הרפורמה במעמדו של קצין הבטיחות – הנהלת האיגוד מסמנת יעד חשוב זה בראש סולם העדיפות שלה

11-9-13
את הכנס פתח שמעון סודאי, יו"ר האיגוד.
לאחר דברי ברכה לבאי הכנס, התייחס סודאי למספר נושאים חשובים הנוגעים לעבודתם ומעמדם של קציני הבטיחות.

הנושא הראשון אליו התייחס סודאי היה:
הרפורמה במעמדו של קצין הבטיחות. 

בנושא זה אמר סודאי: "הנהלת האיגוד בראשותי, מסמנת יעד חשוב זה בראש סולם העדיפות" עוד הוסיף סודאי: "בהתאם לכך,  הוחלט על שינוי אסטרטגיה בפעילות הנהלת האיגוד באופן  שיהלום את חשיבות הנושא ויביא את עמדתנו לידי ביטוי בדרך הטובה ביותר להשגת מטרתינו – שיפור מעמדו של קצין הבטיחות. שינוי האסטרטגיה כרוך במשאבים לא מועטים, אך מאחר ששינוי זה כה חשוב וגורלי (קורה אחת לדור), אין בכוונתנו לחסוך  בדבר. את התוצאות לכך נדע ונפרסם  בסיום התהליך" סיכם סודאי דבריו בנושא זה .

נושא נוסף שהעלה סודאי נגע ל:
התייחסותו של מנכ"ל משרד התחבורה לציבור קציני הבטיחות:
סודאי פתח דבריו בנושא זה  במילים הבאות: "אבקש להביע עמדה שלעולם לא נאמרה כאן מעל במת שפיים ואני בטוח שכולכם תסכימו איתה". "אני חייב להודות שאני חש אכזבה גדולה מאי ההתייחסות של עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה בכנס האחרון לנושא תקנה 9 א'. אני מכבד אותו ומעריך את נאומו האוהד של מי שעומד בראש המשרד, אך מבקש שלא להסתפק מעתה והלאה רק בדברי ברכה ובמחמאות, אלא באמירת האמת כולה, ללא חשש או התעלמות מנושאים גם אם אינם פופולריים". 
עוד הוסיף סודאי בנושא זה: "אנו רוצים לקבל הנחיות ברורות ומידע מעודכן המכבד את מעמדינו ולא לשמוע בעקיפין  שגזירות נרקמות מאחורי גבינו ללא כל התייעצות עם הגורמים המקצועיים שבינינו. הפתעות ומחטפים – לא יתקבלו בהבנה על ידינו". סודאי מבקש להבהיר: "אנו מצפים שהבעות האמון המרגשות מעל הבמה – על ידי בכירים, בהם מנכ"ל משרד התחבורה בכבודו ובעצמו – יתורגמו בשטח גם למעשים.  אם קציני הבטיחות הם הזרוע הארוכה והיעילה של משרד התחבורה- כפי שציין המנכ"ל,  אנא –יישמו זאת הלכה למעשה – שתפו אותנו בדיונים הרלוונטים והתייחסו אלינו בכבוד הראוי ע"י סיוע ותמיכה – ולא באמצעות הכבדה שאינה במקומה".
 
האשמות שווא והשמצות חסרות בסיס של ציבור קציני הבטיחות
בנושא זה, אמר סודאי את הדברים הבאים:
 "בעת האחרונה –אנו  עדים לגל תאונות נרחב בהם מעורבות משאיות , לעיתים גם אוטובוסים וכלי רכב נוספים.  הנושא כידוע עלה לכותרות והיו מי ש"תפסו על כך טרמפ" ומעל כל במה ניסו להטיח רפש – בצורה בוטה ופוגענית, ללא כל ביסוס עובדתי, בכלל קציני הבטיחות.  תגובתי  להתלהמות לא אחרה לבוא , דחיתי בתוקף כל האשמה חסרת בסיס – בכל אמצעי התקשורת שעמדו לרשותי, ואני רוצה להאמין שהמסר הגיע למי שצריך ושהדבר יפסק לאלתר". "יחד עם זאת" מדגיש סודאי,  "במידה וחלילה יימצא ויוכח שקצין בטיחות פעל בניגוד להנחיות ולהוראות החוק ,נוקיע אותו מקרבנו ללא היסוס".

חתימה על מסמכי נהגים ושימוש בחותמת קצין בטיחות
סודאי מבקש להזהיר את קציני הבטיחות בנושא חתימה על מסמכים ושימוש בחותמת קצין הבטיחות: "בשיחות שהיו לי עם מפקדי משטרה באגף התנועה על קציני הבטיחות, במגזר התובלה וההסעות , נטען כי  נהגים רבים אינם מכירים את קציני הבטיחות החותמים על המסמכים שהם נושאים . כמו כן, ישנם מקרים בהם נעשה שימוש בחותמת קצין הבטיחות שלא על ידו.  שאלתי -האם הדבר נכון  גם בחברות מוכרות כמו אגד , דן, בזק וחברת חשמל ? התשובה היתה שלילית.  מסתבר כי התופעה רווחת במגזרים בהם הבטיחות הפכה להיות סחירה בחסות החוק לצערנו, ושם מוגדשת הסאה לאי הטיפול וההכרה בגורם האנושי.  הנהלת האיגוד רואה בחומרה רבה תופעות מעין  אלה . אנו מבקשים מכל קצין בטיחות – לכבד את עצמו ואת המקצוע שיש בו מצד אחד שליחות ומצד שני אחריות כבדה לחיי אדם ומי שאינו מוכן להכיל את שני הפרמטרים המרכזיים בתחום שבו הוא עוסק,  אני ממליץ לו שישקול לעבור למקצוע אחר". מסכם סודאי דבריו בנושא זה. 
"ואם כבר הזכרנו את הגורם האנושי" מוסיף סודאי, , "אז זכרו:  
אין נהג מסוכן.  יש נהג שלא מודע לסכנות ותפקידכם להאיר את הסכנות ככל הניתן -מניסיונכם.
 
שת"פ עם משטרת ישראל
סודאי מבקש לציין את שיתוף הפעולה בין קציני הבטיחות ומשטרת התנועה ואומר בנושא זה: "אני גאה ושמח לעמוד מול אורחנו המכובד – ראש אגף התנועה של משטרת ישראל – ניצב משה אדרי   – ולייצג את הקהל הנפלא הזה שפועל בחפיפה ובשותפות עם נציגי המשטרה – למען מטרה אחת – מיגור התאונות וצמצום היקף הנפגעים".
לקציני הבטיחות מבקש סודאי לאמר כי להם תפקיד מרכזי בחינוך ובטיפול בגורם האנושי, ואין לי ספק – שתרומתנו בהיבט הזה להצלחת המשימה- היא עצומה ולאין שיעור.

בנוסף,  חלק ניכר מקציני הבטיחות –מתנדבים במשטרת התנועה ועושים עבודת קודש למען הקהילה . "מגיעות  לכם תשואות  על עבודתכם שלא תסולא בפז" מוסיף סודאי בעניין זה..
 
תקנה 9 א'  :
ראשית, האכיפה של תקנה זו נדחתה עד סוף השנה (31/12/13). בנוסף, מסתמן פתרון לאחר סוף השנה לפיו כנראה רק משאיות יצטרכו לשאת רשיון מקורי ואילו כל סוגי הרכב האחרים, הכללים החלים עליהם כיום בעניין זה, ימשיכו ויהיו תקפים גם הלאה.

בהזדמנות זו, מבקש סודאי להודות  לג'קי לוי על שיתוף הפעולה, על סיועו ועל האמפאתיה הרבה שגילה למצוקתינו בנושא טעון זה.
 
שנה טובה וגמר חתימה טובה
לסיום מבקש סודאי לברך את כל משפחת קציני הבטיחות, את אורחינו וידידנו  –
בברכת שנה טובה ומתוקה – וגמר חתימה טובה , שניכתב בספר החיים ושנזכה לשנה שקטה, בריאה  ורגועה .

כלי נגישות