איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

31 הרוגים בחודש, זה ממוצע ההרוגים בתאונות דרכים ב-5 השנים האחרונות

27-7-11
כך עולה מתוך דו"ח "מגמות בבטיחות בדרכים בישראל" מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. עוד  עולה מדו"ח זה כי בשנת 2010 עמד ממוצע ההרוגים החודשי על 29. החודשים בהם מספר ההרוגים היה גבוה מהממוצע החודשי הם: מרץ, מאי, אוגוסט, אוקטובר ודצמבר. מספר ההרוגים הנמוך ביותר היה בחודש ספטמבר.

בחודשי החורף, ממוצע ההרוגים בתאונות דרכים בדרך כלל נמוך יותר מאשר בקיץ למרות מזג האוויר (גשם, תנאיי ראות, שעות יום מועטות), אולם בשנת 2010 ממוצע ההרוגים בחודשי הקיץ והחורף היה זהה.

לפי יום בשבוע – ימי שלישי, חמישי, שישי וערבי חג הם הימים בהם מספר ההרוגים בתאונות דרכים גבוה באופן מובהק לעומת הימים האחרים.
יתכן שניתן להסביר מימצא זה בנסועה הגבוהה יותר באותם ימים.

לפי שעה ביממה – בדרכים עירוניות בולטת מאד העליה במספר הנפגעים בשעות הערב 17-18 שהן שעות הנסיעה ממקומות העבודה הבייתה. מספר הנפגעים בשעות אלו  עולה בהרבה על מספר הנפגעים בשעות הנסיעה מהבית לעבודה. גם בשעות הצהריים 13-14 ישנה עליה במספר הנפגעים.
בדרכים בינעירוניות בולט שיא במספר הנפגעים בשעה 13.00 בצהרים ובשעות אחה"צ (16-17).

ממצא מעניין נוסף הוא הריבוי היחסי של נפגעים בשעות הקטנות של הלילה, הן בדרכים עירוניות והן בדרכים בינעירוניות, על אף שהנסועה הקטנה באותן שעות. בשעות אלו גדול חלקם היחסי של נהגים צעירים.
כלי נגישות