27-9-11
פאנל מקצועי בהנחיית מר צבי יוזנט- מנכ"ל האיגוד התקיים בכנס האיגוד בשפיים.
הכנס כלל בתוכו צוות מומחים רב תחומי ממשרד התחבורה בהשתתפות ה"ה :
מר ג'קי לוי- מנהל תחום קציני בטיחות
מר מאיר אלרם – מנהל אגף נהגים ואכיפה ברשות הלאומית
מר חנניה אפנג'ר-מנהל מחוז הדרום-אגף הרישוי
מר יצחק סרור-מנהל מח' ניידות-אגף הרכב
להלן תקציר השאלות והתשובות מתוך הפאנל :
מאת: צבי יוזנט מנכ"ל איגוד קציני הבטיחות בתעבורה
1) הכרה בנהג המקצועי כמקצוע והענקת תעודת נהג מקצועי – היכן עומד הנושא ?
מר מאיר אלרם סקר את הנעשה כיום בנושא והדגיש במיוחד את תהליך ההכשרה של הנהג המקצועי אשר יחוייב בחונכות. כאשר שלב זה יסתיים, גם נושא תעודת הנהג המקצועי יקודם.
2) חשיפת גליון ההרשעות של הנהג המקצועי בפני קצין הבטיחות – מתי תצא
לפועל ?
מר מאיר אלרם השיב : הנושא זכה לתמיכתם של יו"ר ומנכ"ל הרשות הלאומית ומקודמת במסגרת פרק הזמן שהוקצב. הנושא מחייב שינוי חקיקה וכיום מנוסחת ע"י הלישכה המשפטית הצעת החקיקה. במעמד זה הועלתה השגה ע"י אחד החברים שלדעתו מהלך זה לא יקדם את עבודת קצין הבטיחות.
ראוי כאן להזכיר לכולנו כי הדרישה לחשיפת גליון ההרשעות של הנהג באה כדרישה חוזרת ונישנת מהשטח -מקציני הבטיחות שטענו בפני האיגוד כי אין בידם כלי עבודה כאשר מתקבל נהג חדש ולא ניתן לבחון את עברו התעבורתי כתנאי לקבלתו לעבודה.
הנהלת האיגוד נענתה לדרישה מוצדקת זו, הרימה את הכפפה ומקדמת הנושא.
3) הפעלת נוהל 6
מר ג'קי לוי השיב – נוהל 6 הוא מחוייב המציאות ויחשוף במוקדם או במאוחר נהגים "מועדים" בחברות המעסיקות קציני בטיחות כך שתהיה אפשרות ממשית לקצין הבטיחות והנהלת המפעל לנקוט צעדים נדרשים כנגד אותו נהג.
4) במבחני האישיות שנערכו לאחרונה – מתוך כ-200 מועמדים, עברו בהצלחה את המיון רק כ-70.
יש צורך שיתקיים איזון בין מבחני המיון לרמת התכנים בקורס. האם משרד התחבורה בחן את הנושא ?
מר ג'קי לוי השיב : הנושא נבחן. גם במבחנים בשיטה הקודמת – אחוזי ההצלחה עמדו על כ-30% ,
נתון שלא השתנה מהותית. תכני הקורס נמצאים במעקב מתמיד ומעודכנים.
5) האם ניתן לאשר לקציני הבטיחות – בכל הנוגע לרכב ולנהגים בפיקוחו – גישה למאגר הנתונים של אגף הרישוי לצורך בירור תוקף רישיונות הרכב והנהיגה ?
מר חנניה אפנג'ר השיב : הנושא סבוך מבחינה ביטחונית ומשפטית ואינו ניתן לביצוע. לדוגמא – גם כיום במשרדי הרישוי – רבי בוחנים – טכנית – אינם מורשים להיכנס למסכי הנהיגה היות והנושא ממודר ביטחונית גם עבור עובדי אגף הרישוי, קל וחומר לגורמי חוץ.
מר ג'קי לוי הוסיף כי כל מי שיפנה בנושאים האמורים למחלקתו בשאלה ספציפית , יקבל סיוע ותשובה כפי שקיים גם היום.
6) בבדיקות תקינות הרכב – האם קיים שיפור או החמרה לעומת השנים שעברו – ברמת תחזוקת הרכב?
מר יצחק סרור סקר את עבודת הניידות וביצוע בדיקות רכב בדרכים והשיב :
לאור תוצאות הבדיקות – עולה ללא כל ספק כי קיים שיפור ברמת התחזוקה בכלל.
אוכלוסיית הרכב בה מתגלים ליקויים רבים – קשורה לרכבים שבין 3,500 ק"ג ועד 12,000 ק"ג – וכאן הבקשה לקציני הבטיחות אשר מפקחים על הרכבים כאמור – להדק הפיקוח.
סיכום :
לצוות הפאנל הרב תחומי – הוצגו שאלות הנוגעות לתחומי עיסוקו של קצין הבטיחות
כאשר למשתתפים ניתנה אפשרות לביטוי בהעלאת נושאים חשובים תוך קבלת תשובות ממקור ראשון.
שנה טובה ובטוחה !
פאנל מקצועי בהנחיית מר צבי יוזנט- מנכ"ל האיגוד התקיים בכנס האיגוד בשפיים.
הכנס כלל בתוכו צוות מומחים רב תחומי ממשרד התחבורה בהשתתפות ה"ה :
מר ג'קי לוי- מנהל תחום קציני בטיחות
מר מאיר אלרם – מנהל אגף נהגים ואכיפה ברשות הלאומית
מר חנניה אפנג'ר-מנהל מחוז הדרום-אגף הרישוי
מר יצחק סרור-מנהל מח' ניידות-אגף הרכב
להלן תקציר השאלות והתשובות מתוך הפאנל :
מאת: צבי יוזנט מנכ"ל איגוד קציני הבטיחות בתעבורה
1) הכרה בנהג המקצועי כמקצוע והענקת תעודת נהג מקצועי – היכן עומד הנושא ?
מר מאיר אלרם סקר את הנעשה כיום בנושא והדגיש במיוחד את תהליך ההכשרה של הנהג המקצועי אשר יחוייב בחונכות. כאשר שלב זה יסתיים, גם נושא תעודת הנהג המקצועי יקודם.
2) חשיפת גליון ההרשעות של הנהג המקצועי בפני קצין הבטיחות – מתי תצא
לפועל ?
מר מאיר אלרם השיב : הנושא זכה לתמיכתם של יו"ר ומנכ"ל הרשות הלאומית ומקודמת במסגרת פרק הזמן שהוקצב. הנושא מחייב שינוי חקיקה וכיום מנוסחת ע"י הלישכה המשפטית הצעת החקיקה. במעמד זה הועלתה השגה ע"י אחד החברים שלדעתו מהלך זה לא יקדם את עבודת קצין הבטיחות.
ראוי כאן להזכיר לכולנו כי הדרישה לחשיפת גליון ההרשעות של הנהג באה כדרישה חוזרת ונישנת מהשטח -מקציני הבטיחות שטענו בפני האיגוד כי אין בידם כלי עבודה כאשר מתקבל נהג חדש ולא ניתן לבחון את עברו התעבורתי כתנאי לקבלתו לעבודה.
הנהלת האיגוד נענתה לדרישה מוצדקת זו, הרימה את הכפפה ומקדמת הנושא.
3) הפעלת נוהל 6
מר ג'קי לוי השיב – נוהל 6 הוא מחוייב המציאות ויחשוף במוקדם או במאוחר נהגים "מועדים" בחברות המעסיקות קציני בטיחות כך שתהיה אפשרות ממשית לקצין הבטיחות והנהלת המפעל לנקוט צעדים נדרשים כנגד אותו נהג.
4) במבחני האישיות שנערכו לאחרונה – מתוך כ-200 מועמדים, עברו בהצלחה את המיון רק כ-70.
יש צורך שיתקיים איזון בין מבחני המיון לרמת התכנים בקורס. האם משרד התחבורה בחן את הנושא ?
מר ג'קי לוי השיב : הנושא נבחן. גם במבחנים בשיטה הקודמת – אחוזי ההצלחה עמדו על כ-30% ,
נתון שלא השתנה מהותית. תכני הקורס נמצאים במעקב מתמיד ומעודכנים.
5) האם ניתן לאשר לקציני הבטיחות – בכל הנוגע לרכב ולנהגים בפיקוחו – גישה למאגר הנתונים של אגף הרישוי לצורך בירור תוקף רישיונות הרכב והנהיגה ?
מר חנניה אפנג'ר השיב : הנושא סבוך מבחינה ביטחונית ומשפטית ואינו ניתן לביצוע. לדוגמא – גם כיום במשרדי הרישוי – רבי בוחנים – טכנית – אינם מורשים להיכנס למסכי הנהיגה היות והנושא ממודר ביטחונית גם עבור עובדי אגף הרישוי, קל וחומר לגורמי חוץ.
מר ג'קי לוי הוסיף כי כל מי שיפנה בנושאים האמורים למחלקתו בשאלה ספציפית , יקבל סיוע ותשובה כפי שקיים גם היום.
6) בבדיקות תקינות הרכב – האם קיים שיפור או החמרה לעומת השנים שעברו – ברמת תחזוקת הרכב?
מר יצחק סרור סקר את עבודת הניידות וביצוע בדיקות רכב בדרכים והשיב :
לאור תוצאות הבדיקות – עולה ללא כל ספק כי קיים שיפור ברמת התחזוקה בכלל.
אוכלוסיית הרכב בה מתגלים ליקויים רבים – קשורה לרכבים שבין 3,500 ק"ג ועד 12,000 ק"ג – וכאן הבקשה לקציני הבטיחות אשר מפקחים על הרכבים כאמור – להדק הפיקוח.
סיכום :
לצוות הפאנל הרב תחומי – הוצגו שאלות הנוגעות לתחומי עיסוקו של קצין הבטיחות
כאשר למשתתפים ניתנה אפשרות לביטוי בהעלאת נושאים חשובים תוך קבלת תשובות ממקור ראשון.
שנה טובה ובטוחה !