איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

לא ממשלת ישראל, לא הקבינט ואפילו לא "השמינייה" – אף אחד מגופים אלו לא קיים ולו דיון אחד בנושא הקטל בדרכים

21-9-11
במישאלים המתקיימים מעת לעת בקרב הציבור הישראלי, בו מתבקשים אזרחים לדרג את המיקצועות המועדפים עליהם, המיקצוע חבר כנסת זוכה למקום נמוך למדי בדרוג.  רב חברי הכנסת בישראל אינם  בדרך כלל קרובים לליבנו. הם מצטיירים כאנשים נהנתנים הדואגים בעיקר ל…עצמם. ההחלטות שהם מקבלים מוטות לפי אינטרסים אנוכיים, בקיצור – אהדה רבה, אין כלפיהם.  

כמה מרענן להיווכח מידי פעם כי לא כולם כאלו. ישנם גם חברי כנסת הפועלים במרץ רב לטובת הציבור ורווחת הכלל עומדת לנגד עיניהם.

כזה הוא ח"כ ביילסקי. מתוך אחריות ציבורית ואכפתיות ח"כ ביילסקי  מפעיל השפעתו  לצורך קידום חוקים שמשמעותם צמצום מספר הנפגעים בדרכים ומעורב בפעילויות שונות שמטרתן לצמצם את הקטל בכבישים.

דברים מרגשים נשא ח"כ ביילסקי בפני משתתפי הכנס וניכר היה עליו שהינו מדבר מנהמת ליבו.
"לא באתי כאדם פוליטי אלא כאחד שכואב לו על ההרוגים הרבים בתאונות הדרכים" אמר ביילסקי. "ממשלת ישראל משקיעה ובצדק מיליארדים רבים להגן על תושבי הדרום. שניים שלשה הרוגים מפעולות איבה יביאו מיד להתכנסות הממשלה לדון איך ניתן למנוע הישנות פעולות אלו. הפגנות של הפלסטינים הצפויות להתרחש הביאו מיד לרכישת ציוד לפיזור הפגנות במאות מליוני שקלים. אולם עשרות הרוגים בחודש כתוצאה מתאונות דרכים, לא הביאו לקיום של אפילו דיון אחד בממשלת ישראל, גם לא בקבינט וגם לא בפורום "השמיניה" הוסיף ביילסקי.

משטרת ישראל, אומר ביילסקי, עסוקה בכמות משימות אדירה וכתוצאה מכך כח האדם העומד לרשותה אינו יכול לטפל ברצינות הראויה בהגברת הבטיחות בדרכים. המשטרה צריכה לפחות להכפיל  את מצבת כח האדם שלה על מנת שתוכל לטפל כראוי בנושא חשוב זה. בנוסף, אין מספיק מצלמות בדרכים והתוצאה היא שאין הרתעה מספקת.
 
לדבריו של ביילסקי, ישנם 4 תחומים בהם צריך לטפל  על מנת להקטין את מספר ההרוגים בדרכים.
1. חינוך – יש להוסיף שעות לימוד שיוקדשו לזהירות בדרכים ונהיגה נכונה,
2. תשתיות – יש לשפר את התשתיות לא רק בכבישים ראשים. לפעמים פעולות שאינן כרוכות בהקצאת משאבים גדולים עשויות למנוע תאונות כמו למשל,  פנס תאורה בצומת צדדי חשוך עשוי לשפר את הראות ובכך אולי תימנע תאונה מיותרת
3. אכיפה – דרושים לפחות 6000 שוטרים ומצלמות רבות יותר על מנת ליצור הרתעה. צריך למצות את הדין עם נהגים מועדים ולהימנע מעיסקאות עם הנאשמים שלעיתים מקבלים עונשים מגוחכים שבינם לבין חומרת העבירה שעשו אין ולא כלום. 
4. נוהל 6 – אנשים יוכלו להתקשר ולהודיע על נהגים פרועים. אדם שצבר תלונות רבות, יש להורידו מהכביש. צריך כי לקצין הבטיחות תהיה סמכות להפעיל שיקול דעת את מי יש להוריד מהכביש.

בפנייתו לקציני הבטיחות אמר ביילסקי: "אתם קציני הבטיחות האנשים היכולים לשנות את המצב הקיים. אתם הרי מבינים בתחום הזה". ח"כ ביילסקי בעד הענקת סמכויות נוספות לקצין הבטיחות כך שיוכל למלא כהלכה את תפקידו. בתוך כך הוסיף ביילסקי כי הוא תומך בכל לב במתן הרשאה לקצין הבטיחות לעיין בעברם התחבורתי של הנהגים.
כלי נגישות