איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

זליכה יעמוד בראש ועדה ציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב

24-8-11
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ החליט היום (יום רביעי) להקים ועדה ציבורית, בראשות פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר שתגבש המלצות להגברת התחרותיות בענף הרכב.

 הועדה הציבורית תבחן את צמצום הריכוזיות בענף יבוא הרכב ותגבש בהקדם המלצות להסרת חסמים שיובילו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים לצרכן בכל ענפי הרכב.

הועדה תציע חלופות לביצוע רפורמות שישפרו את התחרותיות בענף הרכב ותבחן בין השאר את הבעלויות הצולבות בין יבואני הרכב וחברות הליסינג, מוסכי הרכב, יבוא חלקי חילוף וקידום חקיקה שתחייב יבואני רכב במתן אחריות ושירות לכל רכב המיובא לישראל.

הועדה תבחן בנוסף הקלות אפשריות בנושא יבוא אישי של רכב ותגבש המלצות להגברת התחרותיות גם בתחום יבוא רכב חשמלי, זאת בעקבות האישורים שהעניק לאחרונה אגף הרכב במשרד התחבורה ליבוא של מאות כלי רכב חשמליים מתוצרים שונים.

השר כץ ציין כי הוא נחוש לקדם את התחרות בענף הרכב, במטרה להוזיל את המחירים לצרכן. "אני משוכנע כי ניסיונו הרב של זליכה והתפקידים שמילא בעבר יובילו לגיבוש מסקנות משמעותיות שיאפשרו להגביר את התחרותיות ולהוזיל את המחירים בכל ענפי הרכב", הוסיף כץ.

ההחלטה להקים ועדה ציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב התקבלה בהמשך להחלטתו של השר כץ לפתוח את ענף יבוא הרכב לתחרות חופשית ולאפשר יבוא מקביל של מכוניות, באמצעות סוכן משנה של יצרן הרכב.

בוועדה הציבורית יהיו חברים נציגים ואנשי מקצוע מענף הרכב וכן אנשי ציבור ונציגים מהמשרדים הנוגעים בדבר.
כלי נגישות